Bulten in nek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carmenxoxo

Bulten in nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 22:40

Hooi!
Sinds de zomervakantie, een halfjaar dus heb ik bulten in mijn nek (lymfklier). Drie grote en verder kleine die je je niet kan zien. Drie maanden geleden ben ik daarmee naar de dokter geweest en moest bloedprikken, hieruit kwam dat ik de ziekte van pfeiffer heb gehad. Alleen toen niet meer maar kon nog wel last hebben van de sympthomen (moe, slechte conditie en die bulten o.a)
Die bulten doen verder geen pijn en heb er ook geen last van. Maar de dokter verwachtte dat de bulten na een paar weken wel weg zouden trekken. Dat is nu drie maanden later en ze zijn niet veranderd van vorm.
Weet iemand hier meer over?
Alvast bedankt! :)

_Nelleke_

Re: Bulten in nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:41

Ik zou er toch mee teruggaan naar de huisarts.

Waar zitten ze precies?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:41

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:08

Als tiener ook last van gehad, toen ook restverschijnselen van pfeiffer. Gingen ook niet weg, ondanks verder geen andere problemen, paar keer terug geweest naar de HA. Die wist het ook niet en hield het op chronisch gevoelige klieren. Nu nog, voel ik mijn klieren nog voordat ik niet lekker of ziek wordt.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:20

Ik heb er ook al een hele tijd 1 in mijn nek en dacht vetbultje,tot 3 maanden terug ongeveer ik een knobbel naast mijn rechterborst ontdekte, nu zou je denken wat heeft dit hier mee te maken in het kort bleek na punctie dat ik geen kanker had maar een of andere A bacterie of zo wat staat voor chronische ziekte en daar vallen meestal 3 onder waar je lymfeklieren op reageren, ik heb sarcoidose, dit verzaakt constant ontstekingen in je lijf en die bulten bij mij zijn dit ook,die bulten zijn witte bloedlichaampjes en gaan over in litteken weefsel. Dit kunnen ze eigenlijk niet uit je bloed halen maar hier ben je oa ook steeds moe bij, zeg niet dat je dit hebt hoor, is wel zeldzaam dit maar je kan altijd even kijken bij lijstje symptomen en je lijf in de gaten houden op de raarste plekken duiken ze op, heb er nu nog 1 bij in mijn oksel en bij mij zeiden ze eerst ook Ow dat is met 6 weken weg maar het werd alleen maar groter en groter plus bult erbij

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:32

Gewoon even langs de HA terug gaan :)

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 15:17

_Nelleke_ schreef:
Ik zou er toch mee teruggaan naar de huisarts.

Waar zitten ze precies?

In mijn nek, twee bij de haargrens links en rechts en links zit 2 cm daaronder nog een bult. Mij is door de HA vertelt dat ze in mijn lymfklieren zitten.
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga over twee weken naar de HA, gister gebelt voor een afspraak dus blijkbaar heeft het nier zo'n haast.
MacavityL schreef:
Als tiener ook last van gehad, toen ook restverschijnselen van pfeiffer. Gingen ook niet weg, ondanks verder geen andere problemen, paar keer terug geweest naar de HA. Die wist het ook niet en hield het op chronisch gevoelige klieren. Nu nog, voel ik mijn klieren nog voordat ik niet lekker of ziek wordt.

Ik had ook een bult op mijn borst , 6 maanden geleden moest ik met spoed langskomen vanwege die bult omdat ik al 80% kans heb op kanker, zit in ons familie. Maar deze bult was goedaardig en is al weg.

MacavityL schreef:

Klinkt inderdaad ongeveer hetzelfde maar ik heb totaal geen gevoel in die bulten. Ben nu ook snorverkouden maar heb geen last van die bulten. Ook ben ik niet echt snel moe wat ik eerst wel was, toen er pfeiffer geconstateerd was.
Haarbal schreef:
Misschien moet je even mijn topic lezen... :)

[MWS] Mensenwelzijn en sport<a href="tel:1810443">1810443</a>

Ik ga hem lezen!