Gekneusde stuitje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Gekneusde stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 18:46

Ik ben vorige maand goed hardt van me paard afgevallen dat ik even niet kon opstaan.
Nou ben ik dan vorige week naar de huisarts geweest en die voelde even sinds hij heeft gevoelt doet het meer zeer moest gelijk naar het ziekenhuis om foto's te maken daar kwam hellaas niks uit. Dus gekneusd.
Tijdens me werk heb ik echter het meest last van werk in een tuincentrum en moet heen en weer lopen van de afdeling naar de kassa van de kassa naar het achterterein om dan de troep wel eens weg te gooien. Wij staan dan achter de kassa zitten dus niet maar heb een krukje voor me zelf wat ik kan gebruiken.
Maar tijdens het lopen steekt er gewoon iets of lijkt het wel of er een scherp puntje tegen je huidt aan prikt..

Nou heb ik de besluit genomen of meer me ouders om niet paard te rijden. Ze hebben al een speciale kussen gehaald om er op te zitten...

Hoelang duurt zo iets om het te genezen? Ik wil heel graag gewoon rijden en zonder pijn door de winkel lopen..

Wat is jullie ervaring met een gekneuzde stuitje? En nog tips wat wel doen en niet doen?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:07

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 06-01-26 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Re: Gekneusde stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 19:32

zitten gaat bij mij nog wel het is echt het lopen en fietsen bewegen dus maar af en toe voel ik met het zitten ook een steek.. hopelijk duurt het niet lang ken echt niet wachten om gewoon weer te rijden

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:37

Mmmm, stuitje is niet leuk...
Ik heb mijn stuitje gekneusd toen ik 16 was, nu meer dan 30 jaar later heb ik er nog steeds regelmatig last van...
Ik hoop voor jou dat het beter over gaat!

Ik heb vooral last op bepaalde stoelen...verder niet echt tips, je voelt zelf het beste wat je wel en niet kan..
Wat ik voel is meer een branderig gevoel, zelfs met liggen in bed.

Paardrijden kan ik overigens wel, fietsen is niet echt bevorderlijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:14

Net als Tilmar ben ik jaren geleden ook eens op mijn stuitje gevallen en heb daar nu ook nog wel eens last van. De ene keer zomaar, de andere keer als ik wat langer aan het fietsen ben geweest (ondanks mijn gel-zadel). Het is dus niet te zeggen hoelang het duurt, omdat dat per persoon verschillend is.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 21:43

Dus ken gewoon door rijden of toch even laten rusten dat dat verstandiger is?

Ik heb het alleen echt mega veel last van als ik echt snel fiets. Ik loop al wat mank door me stuitje.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:49

3 jaar geleden aangereden op de fiets waarbij ik keihard op mijn kont terecht kwam. Ook een gekneusd stuitje, heb er een week of 2 last van gehad.als ik lang moet zitten voelt mijn stuitje beurs maar verder nooit geen last van gelukkig. Beterschap ermee!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:59

Herkenbaar! Ik heb ook mijn stuitje gekneusd gehad door val van mn paard, ik heb er een x aantal weken last van gehad ( hoeveel precies weet ik niet meer) maar weet wel dat ik ff niet aan paard rijden moest denken... Omdat er dan toch iedere keer weer druk op je stuitje komt.. sterkte!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:20

als ik jou was, zou ik even rust houden. ALs het echt heel veel pijn doet, zal je het rijden vanzelf wel laten. Als je moet werken zou ik paracetamol of een andere pijnstiller slikken, aangezien je al weet dat het niet gebroken is. Als je nu wat meer rust houdt, zal je naar grote waarschijnlijkheid eerder pijnvrij kunnen werken.

Zelf heb ik 3x mijn stuitje gekneusd en 1x gebroken, en mijn ervaring is dat ik niet kon zitten op een zachte ondergrond. alleen de eerste weken (of maanden na het breken) was bewegen bij mij echt pijnlijk. ik heb zelf echt 2 jaar niet op een bank/autostoel etc kunnen zitten, heb de ervaring dat de pijn erg lang kan aanhouden. dit zeg ik niet om je te ontmoedigen, maar mocht het bij jou ook lang aanhouden: ik heb er totaaal geen last meer van.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:28

Wat vervelend!! Ik zou nog even je rust nemen en pas weer gaan rijden als je lijf wat beter voelt.

Ik ben echt jaren geleden ook zeer hard van mijn toenmalige bijrijpaard gevlogen en op m'n stuitje beland. Heb 3 maanden op zo'n band moeten zitten omdat het te pijnlijk was. Het was zwaar gekneusd en er zat een klein scheurtje in.

Nu jaren later heb ik er nog met enige regelmaat last van. Als ik bijv te lang in een bepaalde houding of stoel zit. Of zeer plotseling hard moet niezen. Dan 'schiet' het er weer in en krijg ik een pijnscheut vanuit m'n stuitje door m'n rug. Erg vervelend, maar helaas niks aan te doen.

Luister vooral naar je lichaam en overhaast niks. Waarom zou je het gaan forceren door te gaan rijden? Waarschijnlijk duurt je herstel daarna alleen maar langer.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:26

Ik ben zelf twee jaar terug op m'n stuit beland na een val van mijn paard.
Ik weet niet of het gebroken was, heeft ook geen zin want je kan er toch niets aan doen.
Als je last heb zou ik niet gaan rijden, je hindert je paard in zijn bewegingen omdat je toch niet goed zit

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:53

Daar kun je nog heel lang last van hebben. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden mijn stuitje ook flink bezeerd. Uiteindelijk ook naar de huisarts gegaan en die sloot een breuk niet uit. Aangezien ze daar niks mee kunnen geen foto's laten maken. Af en toe heb ik er nog steeds last van. Met name als ik verkeerd op een stoel heb gezeten bijvoorbeeld of lang achter elkaar op een verkeerde stoel zit.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:02

ik ben een half jaar geleden ook van een jonge pony af gevlogen. Pony stopte voor een hindernis en draaide 180 graden om. ik maakte een salto en landde op mn voeten, maar toen is het door mn hele rug geschoten. had echt heel veel last van mn stuitje. heb maanden niet kunnen lopen nadat ik van een paard of van mn fiets afstapte :Y)

dus ik wens je sterkte!
Laatst bijgewerkt door pronkje_vdp op 07-12-14 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:05

Ik ben ooit ook van paard gevallen en kon daarna voor het eerst ever, niet direct opstaan. Heb een tijdje op mijn buik in het zand gelegen om even bij te komen. Daarna wel direct erop geklommen en gestapt maar draven ging niet want deed zoon zeer.
Nu had ik zoiets van: HA en ziekenhuis heeft geen zin, want ze doen er toch niks aan als t gebroken is, hooguit zoon gips broek maar das meer dat t kan rusten. Ik heb ook echt last, liep als een cowboy XD
Maar goed, bij mij hield het ook aan, en kreeg echt een zeer pijnlijke plek.
Daar na een aantal maanden wel mee naar de HA gegaan en bleek dat er door dat ongeluk een onderhuids tunneltje had gevormd waar het bloed van de schade van de val uit was gegaan..
en dat tunneltje zou geopereerd moeten worden, (weggesneden) omdat dat niet vanzelf dicht groeit.
Nouja ben bij de chirurg geweest voor gesprek, en hij wilde een ovaalvorm snijden van 5 cm breed en 7 cm lang :| en dat zou hij dan open laten zodat het van onder af dicht zou groeien. Wel dikke kans op infecties etc, en een litteken.
Dat verzoek heb ik even afgewezen. Tegenwoordig kan ik er perfect mee leven. Heb af en toe nog wel last van mijn stuit.. weet niet wat er destijds mee gebeurt is, maar even rustig aan doen dan is t goed.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 16:17

Pfff jeetje klinkt echt allemaal eng haha.

Roycemack: dat had ik precies ook ik belande op mijn onderrug kon even niet staan maar zag dat mijn paard zijn teugel om zijn been was gewikkeld dus moest ik wel naar hem toe snel de teugels los gehaald en ben weer gaan zitten daarna weer er op gegaan deed wel pijn maar heb gewoon door gereden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:27

Hier een keer een harde val gemaakt op mijn bekken. Ook veel last van stuitje. Bij foto's was een kleine scheefstand te zien. Of door de val of zit er al jaren. Naar de manueel therapeut geweest. Een aantal behandelingen gehad. Pijn was niet gelijk over maar gaandeweg kon ik steeds meer. Nu nergens last meer van.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:33

Van wat ik heb gehoord; het kan heel lang duren.
Een vriendin van mij heeft dit ook een keer gehad, en ze heeft er over het algemeen geen last meer van, maar als ze nu nog weer eens op haar stuitje valt kan ze gelijk weer een paar weken op een zwemband zitten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:01

Mijn tip zou zijn: stap naar een goede osteopaath. Die weten van elk botje in je lijf hoe het hoort te staan - en als je stuitje door de klap (...harde landing...) scheef is komen te staan dan:
zie je dat niet altijd op een foto;
kan het stuitje 'scheef' vastgroeien met blijvend gedoe als resultaat -
wordt het binnen laten we zeggen zes weken weer recht gezet, dan herstelt het zich gewoon zoals gebroken of gekneusde botten altijd weer aangroeien.