Peesontsteking wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Peesontsteking wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:50

Hoi bokkers,

Al mijn hele leven ben ik gevoelig voor peesontstekingen in mijn beide polsen.

Echter heb ik nu werk waarbij ik mijn polsen de hele dag gebruik en dus aan beide polsen weer een ontsteking heb, links bij de aanhechting van de duim en rechts boven op de pols. Mijn linker pols doet echt verschrikkelijk veel pijn ik kan daar zo goed als niets mee en draag dan ook al een enige tijd een brace. Ook slik ik al een tijd Diclofenac en daarnaast smeer ik ook Diclofenac zalf, helaas werkt dit niet voldoende en leef ik nog altijd met veel pijn. Elke keer als ik de dokter bel krijg ik weer een nieuwe kuur dus dat schiet ook niet op.

Hier misschien mensen die weten wat ik er het beste mee kan doen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:01

Mijn ervaring is dat een dierenarts een peesonsteking bij een paard uitest serieus neemt en dat een huisarts er zo ongeveer de schouders over ophaalt.....

Ik zou dus zeggen: 'doe alsof je paard bent'.
Boxrust is het eerste bij peesonsteking. Bij jou denk ik zo: niet werken.
Ten tweede: vroega, 'toen oma nog jong was', werd na zes weken boxrust de DA erbij gehaald en die moest dan met de vingers voelen hoe het er voor stond. Nu gaat dat allemaal via de scan (geluidsscan).
Pezen genezen langzaam omdat ze weinig worden doorbloed, na de diagnose geldt zes weken zware beperking - daarna op geleide van wat de scan laat zien.
Akelig puntje (sorry dat ik de boodschapper ben van slecht nieuws! ) - als je pijn voelt is er doorgaans forse schade, pezen hebben weinig zenuwen.
(Vandaar: niet denken: "paard is niet meer kreupel, het kan wel weer" - herstel gaat er-rug laaaang-zaaaam. Ik heb bijna een jaar naast de schimmel gelopen, maar: ze kwam volledig terug in het werk! !)
Om pijn te bestrijden: afspuiten met koud water.
(Anti pijn pillen zijn prima voor jouw welbevinden, ik pleit niet voor pijn lijden, maar je weet dan ook minder.)
Ook neemt het koude water zwelling weg, wat zeker bij menselijke polsen een bron van ellende is: alles moet door de tunnel van de pols (latijn: van de carpus). Dat past vaak niet en dat wordt een vicieuze cirkel.
En ik smeer met grote tevredenheid "multimilk" van de groene os / van Erik Laarakker op mijn eigen zere gewrichten.
Van mijn eigen zeer reguliere DA kreeg ik homeopathische arnica toen mijn schimmel de pineut was - en zaken als de paardendrogist hebben ook zinnige spullen. (Bijv als voedingssupplement MSM slikken , etc.)

Enne: doorwerken met pijnstillers: dat is HET recept "om het paard bij de slager te krijgen": NIET doen, dus.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Peesontsteking wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:19

Ik weet er alles van, heb inmiddels voor de 3e keer in een jaar tijd weer last van mn heup na behoorlijke overbelasting tijdens het circuitrijden met de motor.
Ik ga volledig met bovenstaande mee.. Helaas

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:22

ik heb ook chronische peesontsteking in beide polsen.

heb ook braces.

als ik er echt heel veel last van heb, probeer ik het te koelen onder een kraan met koud water ( werkt voor mij beter dan als met ijs)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:28

Ik heb momenteel een dubbele achillespeesontsteking. Natuurlijk niet hetzelfde, maar geldt voor alle peesontstekingen niet dat ze moeilijk genezen doordat ze slecht doorbloed worden?

Ik heb best baat (gehad) bij Traumeel-pilletjes en zalf. Naast de kine-behandelingen (dagelijks) elke dag braaf ingenomen en gesmeerd. Het is een middel op basis van enkel kruiden (wel gewoon bij de apotheek te verkrijgen) maar het heeft dus geen bijwerkingen oid.

Bij mijn pezen moet ik trouwens vijf maal per dag ijs leggen en ook 5 x per dag stretchen, om alles soepel te houden. Baden etc moet ik vermijden, want ontstekingen zijn net warm van binnen, en dat moet er uit.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:41

ik heb chronische peesschede ontsteking.

ik werk wel, en ook nog in de horeca.

soms best zwaar met de dienbladen / borden lopen.

als het echt veel te veel pijn doet, koel ik onder de koude kraan.

braces gebruik ik eigenlijk zo min mogelijk :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:45

....en om de genezing te versnellen: ultra kort geluid.
(Is een soort van massage. Maar dus veel kleiner.)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 12:18

Het is inderdaad niet wat ik gehoopt had te horen..

Heb gisteren en vandaag Diclofenac geslikt en gelukkig is de pijn wel minder erg. Maarja ben wel weer aan het werk gegaan. :=