Op ieder potje past een deksel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Op ieder potje past een deksel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 14:04

Naar aanleiding van: [MWS] 18 jaar en nog nooit gezoend?

In bovenstaand topic wordt gesproken over tieners/twintigers die nog nooit een relatie hebben gehad. Er is talloze keren gereageerd met 'op ieder potje past een deksel' en 'je komt de juiste man vanzelf tegen'.

Maar waarom zijn we hier zo van overtuigd? Het is toch helemaal niet zo vanzelfsprekend dat iedereen z'n ware liefde tegenkomt?

NYC2B

Re: Op ieder potje past een deksel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:05

Hmm ik ga dit eens volgen.
Interessante vraag :D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:06

Dit is goed voor mijn zelfvertrouwen :P. Laten we er iig maar op hopen dat iedereen de ware tegenkomt :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:07

Ik denk inderdaad dat er op ieder potje en dekseltje past, en zo niet, dan past en wellicht een ander potje op. M.a.w. er is altijd wel iemand die bij je past .. :) En die kom je vanzelf tegen, hopelijk.
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 03-12-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:07

Als je kijkt naar de evolutie zijn we qua relaties behoorlijk dierlijk. Je hebt gewoon behoefte aan genegenheid nodig, die need to belong. Iedereen heeft een natuurlijke drang om een partner te zoeken om daarmee te zorgen voor nageslacht. Dat dit niet altijd lukt kan vele andere redenen hebben, zoals bepaalde gebeurtenissen in het leven die zorgen voor wantrouwen bijvoorbeeld, of mensen met hechtingsproblemen. Tegenwoordig hebben we er ook een handje van om veel te kritisch te zijn.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:08

Er bestaat mijn inziens geen 'ware liefde', er bestaan wel genoeg personen tot wie je je aangetrokken voelt en heel veel van die personen blijk je ook nog eens heel erg goed mee op te kunnen schieten en bij een gedeelte daarvan is dat wederzijds; hoppa. Dus ja, op ieder potje past een dekseltje, behalve op de potjes of dekseltjes die het ZELF afhouden. dat is een keuze. Prima, moet men zelf weten. Maar bij iedereen is een wederhelft te vinden, daar ben ik zeer van overtuigd

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:08

Ik ben 20 en heb de ware ook nog niet gevonden terwijl al mijn vriendinnen een relatie hebben. Ik hoef ook nog geen relatie, misschien is dat ook het verschil.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:09

Joolien schreef:
Als je kijkt naar de evolutie zijn we qua relaties behoorlijk dierlijk. Je hebt gewoon behoefte aan genegenheid nodig, die need to belong. Iedereen heeft een natuurlijke drang om een partner te zoeken om daarmee te zorgen voor nageslacht. Dat dit niet altijd lukt kan vele andere redenen hebben, zoals bepaalde gebeurtenissen in het leven die zorgen voor wantrouwen bijvoorbeeld, of mensen met hechtingsproblemen. Tegenwoordig hebben we er ook een handje van om veel te kritisch te zijn.

Jup! En weg te lopen las het moeilijk gaat worden "mwah ik zapp wel even door op Tinder" :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:11

Ik ben er van overtuigd dat er voor iedereen 1 of meerdere personen op de wereld zijn waar je genoeg connectie en liefde mee hebt om de rest van je leven mee te delen. Je moet hem of haar alleen wel tegenkomen en ervoor openstaan. Mijn oom is iemand die zijn hele leven alleen is gebleven. Toch is er niks 'mis' met hem :D Hij heeft een fantastisch huis, goedlopend bedrijf en een grote vriendengroep waarmee meerdere keren per jaar mee op vakantie gaat. Mijn indruk is dat hij er niet voor open staat en er misschien wel geen behoefte aan heeft.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 14:12

Joolien: Maar voor genegenheid heb je 'de ware' niet nodig? Dat kan je ook krijgen tijdens een one night stand, van je ouders en vrienden...

Heimdallr: Er wonen ruim 7 miljard mensen op de wereld. Ben je er echt heilig van overtuigd dat je je 'ware liefde' gaat vinden?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:13

dressagelady schreef:
Ik ben er van overtuigd dat er voor iedereen 1 of meerdere personen op de wereld zijn waar je genoeg connectie en liefde mee hebt om de rest van je leven mee te delen. Je moet hem of haar alleen wel tegenkomen en ervoor openstaan. Mijn oom is iemand die zijn hele leven alleen is gebleven. Toch is er niks 'mis' met hem :D Hij heeft een fantastisch huis, goedlopend bedrijf en een grote vriendengroep waarmee meerdere keren per jaar mee op vakantie gaat. Mijn indruk is dat hij er niet voor open staat en er misschien wel geen behoefte aan heeft.

Mag ik z'n nummer :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:13

Bonita_Bon schreef:
Joolien schreef:

Jup! En weg te lopen las het moeilijk gaat worden "mwah ik zapp wel even door op Tinder" :')

En toch, zonder Tinder, had ik nu niet al bijna een jaar een relatie gehad met een fantastische vent *\o/* die ik zonder die vleeskeurings-app gewoon nooit en te nimmer zou zijn tegengekomen :D Idem voor nog 2 andere stellen uit zijn vriendengroep.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:14

Nee, dat heb ik toch nergens gezegd. Maar ik ben zelf nog niet echt bezig met een relatie en vind "seks" nog "vies" zeg maar. :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:14

Op ieder potje past een deksel en anders is er nog afdekfolie ;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:15

Bonita_Bon schreef:
dressagelady schreef:

Valt eind 50 nog binnen je leeftijdscategorie? :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 14:15

Heimdallr schreef:
Nee, dat heb ik toch nergens gezegd. Maar ik ben zelf nog niet echt bezig met een relatie en vind "seks" nog "vies" zeg maar. :')

Er staat een vraagteken achter, wat betekent dat het een vraag is. Rustig maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:16

Doubtless schreef:
Joolien: Maar voor genegenheid heb je 'de ware' niet nodig? Dat kan je ook krijgen tijdens een one night stand, van je ouders en vrienden...

Heimdallr: Er wonen ruim 7 miljard mensen op de wereld. Ben je er echt heilig van overtuigd dat je je 'ware liefde' gaat vinden?

Genegenheid is niet alleen maar mensen om je heen, dat is knuffelen, liefde, intimiteit. Dat hangt weer samen met de natuurlijke behoefte om te paren.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:16

Ik geloof dat het gros van de mensen iemand vindt, en dat er ook mensen altijd alleen blijven. "Op ieder potje past een deksel" is geen wetmatigheid die altijd op gaat. Net als "Als je minder bezig bent met het vinden van een relatie dan vind je het", dat kan natuurlijk, maar gaat ook lang niet altijd op :Y) . Het zijn geen wiskundige formules.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:17

Ik weet niet of er zoiets is als een ware liefde, ik denk eerder dat er verschillende ware liefdes zijn of dat je iemand zelf een ware liefde maakt.

Ik ken overigens wel wat mensen die of nooit een relatie hebben gehad (zover ik weet mijn broer :P ) of die na ooit een relatie gehad te hebben alweer jaren single zijn en daar heel blij mee lijken.

Verder ben ik het wel met Joolien eens dat iedereen een need to belong heeft, al hoeft dat niet altijd per se in een liefdesrelatie te zijn. Maar dat denken de meeste mensen wel omdat dat zo "hoort" .

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:17

Doubtless schreef:
Heimdallr schreef:

Er staat een vraagteken achter, wat betekent dat het een vraag is. Rustig maar.

Oh haha, mijn reactie was niet aanvallend bedoelt overigens. sorry als dat wel zo over kwam. :')

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:18

Ik ben er ook van overtuigd dat iedereen iemand kan vinden. Of je iemand vindt hangt volgens mij ook af hoe je in het leven staat.
Toch vraag ik mij af hoe het komt dat sommigen direct iemand vinden en dat sommigen er veel meer moeite mee hebben iemand te vinden. Staan ze er onbewust niet voor open, staan ze veel te stevig in hun schoenen of staan ze op een bepaalde manier in het leven dat mannen afschrikt? Ik ben er eigenlijk zelf nog niet zo uit.
Wat ik wel denk is dat sommigen té kritisch zijn (al dan niet bewust) en dat we eerst halsoverkop verliefd moeten worden vooraleer de ander kans maakt je man/vrouw te worden, terwijl naar mijn idee liefde ook echt kan groeien.

Doubtless

Re: Op ieder potje past een deksel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 14:20

Maar waarom? Waarom zou je er eigenlijk min of meer vanuit gaan dat je iemand tegen komt die goed bij je past?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:23

Doubtless schreef:
Maar waarom? Waarom zou je er eigenlijk min of meer vanuit gaan dat je iemand tegen komt die goed bij je past?

Hoop doet leven :j

Hier alweer 1,5 jaar vrijgezel. Maar ik ben ook niet weer iemand tegengekomen waarbij ik denk 'ja daar ga ik ruimte voor maken in mijn leven.'

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:24

Wordt een relatie in deze maatschappij ook niet gezien als 'normaal". Mensen leven graag met hoop dus zeggen we dat ze wel iemand zullen. de mensen die dan naar een partner verlangen zijn dan weer even "gerustgesteld en blijven achter met een beter gevoel.
Mss even kort door de bocht, maar ik denk dat het ook een beetje een manier is om te "sussen"

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:26

dressagelady schreef:
Bonita_Bon schreef:

Valt eind 50 nog binnen je leeftijdscategorie? :P

Dat ligt eraan... George Clooney eind 50 of mijn vader eind 50 :=