Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shivatjuh01 schreef:Burn out en depressie is zo vreselijk. Je omgeving begrijpt je vaak niet. Je voelt je heel eenzaam, onbegrepen en opgebrand. Alles is teveel, zelfs je bed uitkomen vergt veel energie. Laat staan een normaal dagelijks leven lijden.
Ik heb vorig jaar de diagnose matig tot zwaar depressief gekregen, dit is voortgekomen uit een te lang genegeerde burn out. Die weer voort is gekomen uit teveel werk, te veel problemen in het verleden, het feit dat ik mijn verdriet blijkbaar niet verwerk maar verstop. Waardoor het diep van binnen altijd blijft spelen in mijn onderbewust zijn. Ik heb een te groot verantwoordelijkheidsgevoel en teveel plichtsgevoel dus ik cijfer mezelf altijd weg. Heb maanden thuis gezeten en therapie gehad. Werk opgebouwd en weer verder gegaan met m'n leven. Dit is geruime tijd goed gegaan.
Ik loop nu na 10 maanden teveel werken weer tegen een burn out aan. Gisteren zijn m'n paniek aanvallen weer begonnen. Begin van het jaar maar weer hulp zoeken. Heb mezelf weer te lang en ver weggecijferd. Achteraf zeg je altijd 'had ik maar', nu hopen dat ik snel weer 'de oude' ben.
Als je graag nog meer info wilt mag je me altijd pben.