Wie heeft ervaring met zorgverzekering FBTO of DSW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Izep

Wie heeft ervaring met zorgverzekering FBTO of DSW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 20:44

Helaas heeft CZ een belangrijke zorgverlener van mij niet gecontracteerd in 2015. Dat is balen want ik had een goedkope collectieve verzekering voor minima. Ik moet dus op zoek naar iets anders. -O-

Uiteindelijk ziet FBTO en DSW er voor mij het beste uit. Over DSW kan ik niet zoveel slechte recencies vinden, over FBTO lees ik zowel positieve maar bijna net zoveel negatieve dingen. Dat is jammer want FBTO zou voor mij net iets gunstiger zijn.

Zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met FBTO of DSW? Ik ben chronisch ziek dus maak veel zorgkosten bij verschillende zorgverleners en vind een goede en snelle klantenservice erg belangrijk.

Ik hoor het graag.

Shadow0

Re: Wie heeft ervaring met zorgverzekering FBTO of DSW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:51

Veel zorgverzekeringen voor minima zijn juist niet echt goedkoper. :\ (Ik raad iedereen die meeleest en ook zo'n verzekering heeft of wil aan om dat goed na te rekenen.)

Maar hier een tevreden DSW-klant. Nou heb ik niets bijzonders gedeclareerd, maar ze geven wel altijd heel netjes snel informatie, hun website is duidelijk en hun visie spreekt me aan (ze zijn namelijk de grootste kleine verzekeraar - los van de grote 4), en ik heb dan ook niet echt reden om te twijfelen aan hun afhandeling.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:56

Mijn ouders gaan overstappen naar de DSW. De basisbeurs met aanvullende topverzekering scheelt ze rond de 60 euro per maand vergeleken met de amersfoortse. (Mijn moeder had daar vanwege de fysiotherapie onbeperkte vergoeding, maar die is nu gezakt tot maximaal 36 per jaar, zelfde als dsw dus. Maar vandaar dus de hoge verzekering)
Mijn vriend en ik gaan voor 108 euro pm naar de dsw, studenten aanvullende beurs, scheelt voor ons beide totaal ook 60 euro.
onze keuze is mede gebaseerd op een ander lopend topic op bokt over de verzekeringen en omdat de dsw door meerdere kennisen wordt aangeraden. Snelle betaling, duidelijke voorwaarden en klantvriendelijk.
En de tandartsverzekering erbij is behoorlijk goed!
fbto zat mijn vriend bij. Stuk duurder, maar verder ook wel prima met uitbetalingen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:58

Al jaren verzekerd bij FBTO en heel tevreden! Mijn advies is: lees de voorwaarden en de kleine lettertjes!

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:01

Ik ben de afgelopen 2 jaar bij FBTO geweest. Ik ben zelf ook chronisch ziek en maak daardoor veel ziektekosten. Ook bij veel verschillende zorgverleners geweest maar zelf helemaal niks hoeven te regelen. Erg gemakkelijk.
Eigenlijk niks te klagen over FBTO. Declaraties worden snel verwerkt, informatie van de klantenservice is correct (af en toe weten ze het antwoord niet, dan gaan ze het uitzoeken en wordt je netjes terug gebeld) alleen de website heeft geregeld technische storing.

Dit jaar ga ik overstappen, niet vanwege FBTO maar omdat de maandpremie bij andere aanbieders voor komend jaar voor mij voordeliger is (heb een wajong uitkering dus de maandpremie is voor mij ook een belangrijk punt).

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:04

Dankjulliewel alvast. Fijn wat betrouwbare recensies. Shadow, de CZ verzekering die ik had was een collectieve verzekering via de gemeente. Erg gunstig geprijsd met alles erin wat ik nodig had. Voor mij is het dus wel jammer. Voor een vergelijkbaar pakket betaal ik bij de overige zorgverzekering echt meer maar dat ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je nodig hebt. Tandarts en fysiotherapie is voor mij erg belangrijk en ja dat betaal je natuurlijk. Voor een gezond iemand zal het wellicht weer goedkoper zijn ergens anders.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:07

Ik ben vorig jaar overgestapt naar DSW en ben er van plan nog lang te blijven. Heel transparant, goede service en snelle uitbetaling van rekeningen van zorgverleners die niet bij hun aangesloten zijn. Bij mij namelijk vaak de volgende dag al.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:36

Ik ook al paar jaar bij fbto. Goed lezen inderdaad maar verder heel tevreden

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:42

Ik zit ook al jaren met al mijn verzekeringen bij fbto en ben zeer tevreden, maar voor de zorgverzekering ga ik toch overstappen naar dsw, omdat mij dat 20 euro per maand scheelt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:50

Ik zit echt al jaren bij DSW met AV-Top (misschien heb ik zelfs nog nooit ergens anders gezeten gezien mijn ouders ook al jaren bij DSW zitten) en het bevalt me prima. Goed, ze zijn niet de goedkoopste, maar de service is prima en de dekking is ook prima. Heb zelf nauwelijks iets, maar de dingen die ik heb worden meestal gewoon vergoed zonder gedoe. Krijg netjes een mailtje als de tandarts iets heeft gedeclareerd en als ik zelf iets indien staat het geld er meestal nog dezelfde week op :j. Via de site kun je gewoon je bon uploaden en zo het bericht naar hun versturen. Ik heb geen ervaring met andere verzekeringen, maar neem aan dat dat via elke wel kan. Ik zit nu ook collectief met mijn werk erbij, maar dat scheelt niet zo heel veel, volgens mij iets van 6 euro pm. Anyway, gezien de prijzen van allemaal (=hoog) zie ik me nou niet zo genoodzaakt om elk jaar te gaan vergelijken en voor die paar euro pm minder over te stappen (en wellicht een veel mindere dekking te hebben?)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:52

Ik zit ook al jaren bij DSW AV basis en ben bijzonder tevreden. Duidelijke communicatie, goede en snelle afhandeling van declaraties en eigenlijk nooit problemen met ze gehad. Ook fijne ervaringen met de klantenservice toen ik ergens zelf niet uit kwam. Voor mij reden genoeg om nog jaren klant te blijven.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 12:17

Dankjullie wel! Hoe ervaren de mensen bij FBTO en DSW de klantenservice met name het mailcontact? Over FBTO lees ik veel ontevreden recencies. Ik stuurde naar beide verzekeraars een mail met wat vragen. Bij FBTO stond al dat je binnen 10! werkdagen antwoord krijgt op mails. Las bij een recensie al dat ze vervolgens een standaard antwoord kreeg omdat de mail helemaal niet goed was gelezen. Vervolgens moest ze wéér 10 dagen wachten. Bij CZ kreeg ik echt altijd binnen uiterlijk 2 dagen antwoord en indien ik daarop reageerde ontving ik ook gelijk weer een reactie terug. Eerlijk gezegd vind ik 10 werkdagen moeten wachten op een antwoord per mail wel heel erg belachelijk in deze digitale tijd. (Vraag me dan gelijk af of de rest ook "zo snel" gaat.) Of ben ik te veeleisend omdat ik het te goed gewend ben? :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:33

Ik zit ook alweer een aantal jaar bij DSW... en ik ben tevreden. Altijd keurig geholpen, vriendelijk te woord gestaan en als ik een factuur declareer, dan staat het geld binnen een week op mijn rekening :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:47

Ik heb pas 1x contact gehad met DSW omdat iets van mijn vader bij mijn ER afgehaald werd. Heb toen in eerste instantie gebeld, zij wilden het graag via mail hebben (met screenshots) dus daarna gemaild en zij zijn er achteraan gegaan. Bleek een fout bij de apotheek te zijn, daar hadden ze onze nummers door elkaar gehaald. (bijzonder gezien de adressen totaal verschillend zijn) Zonder dat ik het wist bleek dit al een paar jaar aan de gang te zijn en ik kreeg toen ook nog een leuk bedragje teruggestort .Waarschijnlijk vonden mn ouders het minder :').
Anyway, zij zijn er dus achteraan gegaan en ook werd ik gebeld door de apotheek met excuses. Overigens allemaal dezelfde dag nog, ook dat het geld over is gemaakt :).
Ik zou zeggen: beter service dan dat kan haast niet :).

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:50

Ik ben ook al lang klant bij DSW. Goede ervaring. Wel heb ik regelmatig gehad dat je een niet gecontracteerde zorgverlener krijgt. Deze rekening krijg je dan eerst thuis, waarna je moet declareren bij de DSW. Dit is iets meer administratie, maar gaat wel altijd heel snel. Kan zowel over de post als via de website. Uitbetalen ook altijd zeer snel en correct. En idd vrij goedkoop.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:56

Hier al 4 jaar verzekerd bij FBTO, voor zowel ziektekosten, inboedel en auto. Zeer goede ervaringen en heel erg behulpzaam. Ik bel altijd naar de klantenservice als er iets is, dan krijg je direct reactie dus geen ervaring met mail. Ben verder niet zo van het mailen naar een klantenservice, via de telefoon is lekker snel. Maar aan de telefoon helpen ze je super. Moet zeggen dat ik er nog nooit echt aanspraak op heb moeten maken op een iets van de zorgverzekering. Facturen indienen gaat wel lekker snel via de app of eigen pagina op internet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:08

Ik twijfel ook, zit al zolang bij Agis en heb daar nog nooit problemen gehad qua vergoedingen en ik heb best veel gekost zal ik maar zeggen met operaties en medicijnen maar ik.vins het nu wel erg duur worden.
Mijn dochter had het inderdaad ook over DSW dus wil me eens gaan orienteren.
Ik heb nu alleen basis maar wil er een kleine aanvullende bij, tandarts is niet meer nodig dus wat raden jullie mij aan? Bij Agis zit ik nu in 2015 op €104 voor alleen basis.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:08

IZEP schreef:
Dankjullie wel! Hoe ervaren de mensen bij FBTO en DSW de klantenservice met name het mailcontact? Over FBTO lees ik veel ontevreden recencies. Ik stuurde naar beide verzekeraars een mail met wat vragen. Bij FBTO stond al dat je binnen 10! werkdagen antwoord krijgt op mails. Las bij een recensie al dat ze vervolgens een standaard antwoord kreeg omdat de mail helemaal niet goed was gelezen. Vervolgens moest ze wéér 10 dagen wachten. Bij CZ kreeg ik echt altijd binnen uiterlijk 2 dagen antwoord en indien ik daarop reageerde ontving ik ook gelijk weer een reactie terug. Eerlijk gezegd vind ik 10 werkdagen moeten wachten op een antwoord per mail wel heel erg belachelijk in deze digitale tijd. (Vraag me dan gelijk af of de rest ook "zo snel" gaat.) Of ben ik te veeleisend omdat ik het te goed gewend ben? :=

Bij DSW prima mailcontact gehad, meestal dezelfde dag reactie en anders meteen de eerstvolgende werkdag.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:02

Geen ervaring met mailen... ik bel ze altijd :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:03

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:12

Bij DSW 1X gemaild, binnen een uur reactie op mijn vraag. Prima geregeld.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 17:56

Dankjullie wel allemaal! Klinkt allemaal heel goed dus eigenlijk. Op zich zal ik het niet alleen van het mailcontact laten afhangen. Ik mail liever dan dat ik bel maar mocht bellen wel gewoon goed verlopen vind ik dat ook prima. Over DSW kom ik idd echt geen negatieve dingen tegen. Het is alleen zo vreselijk jammer dat ik bij DSW de topverzekering moet nemen omdat ik anders met de tandarts (kroon/schildje) in de knoei kom. Scheelt me toch 13 euro per maand dan met FBTO. Daar krijg je gewoon 500 euro voor de tandarts ongeacht waarvoor het nodig is. Daarentegen kan ik bij DSW wel mijn eigen risico (waar ik binnen 2 maanden al aan zit) in 10 termijnen betalen. Dat is wel een groot voordeel als je het niet zo breed hebt. Vraag me af of ik überhaupt ergens wordt aangenomen met dat baggere lijf van me. :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:16

Bij FBTO is ER in termijnen betalen ook mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:19

Bij DSW wordt er niet eindeloos doorverbonden
je krijgt de telefoniste die je netjes doorverbindt naar de juiste afdeling.
Korte lijntjes, direct, duidelijke communicatie.
Premies gelijk voor iedereen en geen moeilijke vragen of acceptatie perikelen.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:43

Ja dat klopt Liezel maar dat wordt pas geregeld als je de rekeningen al krijgt en gaat pas in als de rekening hoger is dan 100 euro. Ik zit altijd heel snel aan het maximale eigen risico maar stel ze sturen elke keer een rekening van net onder de 100 euro moet ik het wel in één keer betalen. Dat gaat 'm niet worden ben ik bang. Bij CZ en dus ook bij DSW is het mogelijk om gelijk al te regelen dat het in 10 termijnen wordt verrekend.

Klinkt goed Morganlefay. Ook fijn te horen over dat acceptatie want daar maak ik me wel een beetje zorgen om.

Dankjulliewel!