Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nadina schreef:Jezelf tijdelijk bannen van Facebook en bokt,zorgen voor een opgeruimde prikkelarme ruimte en je wekker bijvoorbeeld op een half uur zetten zodat je weet dat je die tijd moet leren en daarna weer even iets anders mag doen. Die tijd kun je uitbouwen natuurlijk.
Ik werk in kleine beetjes, telkens een halfuur of een uur en dan doe ik even iets anders (niet te lang natuurlijk
). En op Bokt kun je je nog altijd bannen als je echt wanhopig wordt
En dan lig ik eenmaal in m'n bed en gaat het vrolijk door met alle auto's, fietsers, "wandelaars", treinen en bomen/struiken die geluid maken en lig ik nog niet rustig

Moest ook wel, want ging als zakken het examen in. Uiteindelijk met super goede CE-cijfers geslaagd en alles goed opgehaald. Van een 4 gemiddeld naar 6 gemiddeld voor scheikunde gegaan. Hoogste cijfer voor scheikunde dat jaar was 4,9. CE was 7,0. Proefexamen wiskunde (voordat ik goed bezig ging) haalde ik een 2 voor, echte CE 5,7. Dat waren de vakken waar ik vooral óntzettend veel voor heb gedaan zonder afgeleid te worden. Oja en engels ook veel voor gedaan. Had ik ook een 6,nogwat voor. Maar dat was ook wel een makkelijk examen..
Als het moet lukt het wel. Gewoon die mobiel wegleggen, jezelf bannen van bokt, facebook wegklikken en jezelf een schop onder je kont geven en keihard leren.
Paardjuuh01 schreef:Dit heb ik meestal als ik al een tijdje bezig ben, dan denk ik: 'ik ben nu al zo lang aan het leren, ik leer dit stukje even af en dan ben ik wel klaar,' vervolgens raffelig ik dat stukje snel af, of lees het alleen door of denk gewoon 'ach dit kan morgen ook nog wel!' en dan stop ik ermee. Zo gaat het dus héél vaak.
. Lessen zijn voor mij ook altijd rampzalig geweest (Ik ging meer niet dan wel, omdat ik 90% van de tijd na de eerste 10 minuten al niet meer geconcentreerd was en geen idee meer had waarover de prof bezig was. Meestal omdat het te saai was. Vakken waarbij je echt moest redeneren en meedenken, lukte dan weer wel). Ik heb heel veel geluk gehad dat ik intelligent genoeg was, want van mijn uren geconcentreerd studeren heb ik het nooit moeten hebben.... (was op echt een 'slechte' student
, gelukkig heeft dat zich nooit naar mijn resultaten vertaald. Het kan dus goed gaan!)
). Ik moet ofwel iets van projectwerk kunnen doen (met veel meetings, plannen opstellen, redeneren hoe je iets gaan doen), ofwel een job met heel veel directe externe druk (call center achtigen, waar je constant telefoon krijgt, waardoor je er wel bij moet blijven), ofwel een job waarbij je fysiek actief ergens mee bezig bent (horeca bv, of politie
, hetgeen ik binnenkort ga doen).
Smee__ schreef:Ik herken het zo goed. Niet alleen met leren, met alles. In wat voor situatie dan ook hoor ik ieder geluidje, iedere beweging ergens om me heen valt me op en het liefst hou ik alles tegelijkertijd in de gaten. En dan ook nog m'n telefoon met z'n meldingen. Vreselijk vermoeiendEn dan lig ik eenmaal in m'n bed en gaat het vrolijk door met alle auto's, fietsers, "wandelaars", treinen en bomen/struiken die geluid maken en lig ik nog niet rustig