Bultjes op me wreef jeuken steeds weer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Bultjes op me wreef jeuken steeds weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 23:34

Al jaren heb ik er last van. Bultjes (soms wat groter) op de wreef van mijn voeten. Soms zijn ze tijdje weg, om dan ineens toe te slaan. 's nachts krab ik ze dan stuk. Dat doet een paar dagen zeer, en dan begin het gewoon weer van voor af aan. Ik (+arts) ging er altijd vanuit dat het iets allergisch was. Misschien toch het stro in me schoenen ofzo. Gezien mijn overgevoeligheden voor veel, geen gekke veronderstelling.

Een goed half jaar geleden brak ik me enkel. En met het inactieve verdwenen ook de bultjes. Maanden lang geen jeuk en bultjes. 3 weken geleden ben ik weer begonnen met rijden, de paarden staan zo lang ook al weer in een strobed.

Tot gisteren geen bultjes. Maar gisterenavond stapte ik in me bed en daar waren ze weer. Alleen op me gezonde voet... Een allergie lijkt dus ineens veel minder waarschijnlijk, maar wat het nu wel is. Ik kan nog eens gaan overleggen met de artsen, maar ik was benieuwd of iemand zich herkent in het fenomeen? Goeie tips tegen jeuk ook altijd welkom.

Arc_En_Ciel

Re: Bultjes op me wreef jeuken steeds weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:46

Ik heb precies hetzelfde, maar dan meer aan de binnenkant van mijn voet, onder mijn enkel en soms inderdaad ook op mijn wreef. Ik lees mee :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:49

Apart zeg! Heb tot een jaar of 8, 10 geleden ook heel vaak van dergelijke bultjes gehad, krabte mezelf ook open en dan deed het even zeer en blablabla... Je kent het riedeltje.

Op de een of andere manier is het bij mij vanzelf overgegaan. Gelijktijdig met dat mijn zweetpootjes uit het niets ophielden te pas en te onpas te zweten. Geen idee hoe dat kwam trouwens. Niet hoe ik eraan kwam, maar ook niet hoe ik eraf kwam. Zowel bultjes als zweetpootjes.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:55

Als ik dikke sokken aan heb en het heel warm krijg, of als ik heel hard gesport heb en daardoor zweetpootjes krijg, dan heb ik ook last van bultjes. Jeukt even heel erg en is dan opeens weer weg.
Ik zat te denken aan misschien een warmte uitslag of irritatie door vocht?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 00:12

Ik heb eigenlijk nooit zweetvoeten. Draag ook meestal stoffen die vocht opnemen (kan niet goed tegen synt. spul). Ik heb van de week inderdaad wel dikkere sokken aangedaan. Had heel koude voeten, dat is nog niet over ook.

Ik kan wel eens dunnere sokken proberen weer.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:24

Klinkt een beetje als warmte bultjes. Heb er zelf ook last van gehad, alleen zat het bij mij ook aan de binnen&buitenkant van m'n enkels. Ik had het trouwens voornamelijk in de zomer en dan hielp het altijd goed om onder een ijskoude douche m'n voeten af te spoelen of een ijskoud voetenbadje te nemen, maar dat is met dit weer natuurlijk niet echt lekker. :P

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 01:14

Herkenbaar, hier is t ook weer weggegaan gelukkig. Bij mij kwam t ook echt door zweetvoeten. Goed wassen (gewoon alleen water) en talkpoeder!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:33

Heb je al eens met een creme (miconazol) voor schimmel infectie behandeld? Kan zijn dat door het open krabben dat er een schimmeltje bij gekomen is. Die iedere keer weer de kop op steekt. Hoef je niet altijd aan de huid zelf te zien. zou gewoon eens bij de drogist een crème hiervoor halen kost haast niets en kan ook geen kwaad. Minimaal 1 week smeren en kijken of je verbetering merkt als het verbetert zou ik nog wat langer door smeren is vaak hardnekkig.