Ik heb nergens meer zin in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Ik heb nergens meer zin in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 20:27

Hallo lieve bokkers.

Ik zit de afgelopen tijd een beetje met mezelf in de knoop.

Ik heb nergens zin meer in, niet in mijn studie, niet in mijn werk, niet in leuke dingen doen met vrienden en ook niet in leuke dingen doen in mijn eentje. Het enige waar ik nog "zin" in heb is slapen en eten.

Ergens schaam ik mij hiervoer, want ik heb een super 'leuk' leven. Leuke studie, gezellige vrienden, lekkere bijbaan doe ook een bestuursfunctie erbij. En ja het is wel druk maar niet zo erg dat ik mij zo zou moeten voelen toch?

Het futloze gevoel speelt ook best wel een aantal weken, maar de laatste twee weken is het echt uit de hand aan het lopen zeg maar. Ik kan mezelf echt bijna nergens toe zetten en ik heb gister avond gewoon een uur in mn bed liggen janken.

Telkens heb ik het gevoel gehad van joh, schop onder je hol en gewoon doorgaan, maar dat doe ik nu een aantal weken en het gaat eigenlijk alleen maar slechter.

Dinsdag ga ik naar de huisarts, het lijkt me niet helemaal gezond meer toch?

Ik dit in ieder geval even van mij afschrijven.

zeurkous

Re: Ik heb nergens meer zin in

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:32

Ontzettend rot dat gevoel. Je bent zelf de enige die het echt kan veranderen.
Hier hetzelfde, ik lees even mee. Ik hoop dat er goede tips voorbij komen. Bij mij ligt het aan het afmaken van mijn scriptie. Ik werk 38 uur naast een masterstudie. Ik denk dat ik gewoon op ben, maar ik moet het toch afmaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:33

Prima dat je naar de huisarts gaat en maak je niet al te bezorgt, er zijn heel veel mensen die dit gevoel kennen. Het kan een simpele winterdip zijn en dan is je leven nog zo leuk, het hakt er wel in.
Toen ik jong was had ik er ook wel eens last van, niet dat ik dan ging "troosteten" maar wel gewoon een k*tgevoel over je dagelijkse leven. En doordat je je bijna schuldig voelt omdat je alles hebt wat je hartje begeert voel je je nog schuldiger. Een tip om de dagen door te komen tot je bij de huisarts(en daarna) bent geweest, naar buiten en veel. Lopen met de neus in de wind en probeer de laatste zon te vangen de komende dagen, maak jezelf maar een beetje moe.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:35

Goed dat je naar de huisarts gaat, want dit hoeft helemaal niet iets geestelijks te zijn. Ik heb er momenteel ook last van en daarbijkomend nog moeheid, weinig honger en soms duizeligheid en heb daarom vanmiddag bloed laten prikken. Iig heel veel sterkte, het is een supervervelend gevoel. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:36

Ik herken het gevoel. Ik heb nergens meer zin in, raffel dingen van school af, lees niet eens meer boeken, het liefste zit ik de hele dag voor de tv of computer, maar zelfs daar heb ik uiteindelijk geen zin meer in. Erg he. :Y)

Wat ik toch probeer is om mezelf er tóch toe te zetten. Zoals naar de paarden gaan, half uur fietsen, maar eenmaal op de fiets valt het reuze mee. :D Het liefste zou ik gewoon een week niets willen doen, of langer, gewoon alleen slapen en eten.. Toch probeer ik zo veel mogelijk te slapen en een lichtwekker wil misschien ook wel helpen! Dan wordt je wakkerder wakker. :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:37

Pff, vervelend hoor. Goed dat je je even laat checken, wie weet is het zoiets simpels as vitamine D of B12, of een gewone winterdip. Voor mij helpt idd bewegen om van dat gevoel af te komen... Daar krijg ik energie van :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 20:53

Ik blijf mezelf er toe dwingen om dingen te doen ja. Maar misschien doe ik ook te veel. Dinsdag en Dinderdag avond gewerkt. Dat is staand met veel lopen, schoonmaken etc (servicebalie bij de ah, winkel moet schoon, geld uit de kassa's in kluis etc,) half 11 thuis dus. Woensdag vergadering gehad, half 12 thuis. Vandaag practicum gehad, hele dag gestaan gelopen etc. Alleen normaal vind ik deze dingen leuk om te doen, nu niet meer. Ik word van niks meer echt blij, alsof ik leeg ben van binnen. Ik heb eraan gedacht om te stoppen met werken, maar aan de ene kant durf ik niet omdat ik mensen niet teleur wil stellen maar aan de andere kant weet ik dat mijn studie eronder leid. Ik vind het gewoon lastig, en ik praat ook heel moeilijk over hoe ik mij voel. Tegen mijn ouders heb ik bijvoorbeeld gezegd dat ik gewoon heel moe ben, maar over het emotionele gedeelte heb ik nik gezegd.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:58

Herkenbaar. Ik ben nu een paar maanden klaar met een opleiding die ik combineerde met een fulltime baan en de paarden. Ik doe het nu rustiger aan, neem 1 dag in de week vrij van de paarden en op nog een andere vrij dag ga ik in de ochtend naar de paarden en de middag/ avond blijf ik thuis op de bank hangen. Ik heb echt het gevoel dat ik moet opladen en neem dan ook echt mijn rust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:31

TS als ik jou beschrijving van je probleem zo lees dan doet mij dat heel erg denken aan een burn-out.
Goed van je dat je naar de huisarts gaat.
Voornamelijk het niet meer kunnen genieten van activiteiten waar je anders wel van kan genieten.
Het gevoel van alleen maar willen slapen en het huilen zijn herkenbaar voor een burn-out.
Ik ben benieuwd wat de dokter zegt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:51

Herkenbaar, kan je dus geen tips geven. Fijn dat je het even van je af kon schrijven. Maar heel vervelend voor je dat je je zo voelt :(:) Heel erg goed dat je naar de huisarts gaat, hier moet je niet mee blijven rondlopen.

Je hoeft je er echt niet voor te schamen dat je je zo voelt, daar kan je immers niks aan doen?! Veel sterkte, hoop dat de HA iets voor je kan doen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 16:03

Hallo allemaal, even een update.

Ik kom nu net weer van de dokter en het blijkt dus dat ik vitamine D tekort heb. Ik had ook al langere tijd last van mijn spieren (onverklaarbare spierpijn, plotseling krampen) en in de eerste instantie had ik dat helemaal niet aan mijn andere klachten gekoppeld maar er is dus wel degelijk een verband. Heb nu tabletjes gekregen dus ik hoop dat het snel beter gaat *\o/*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:07

en jij zeker denken dat je een afspraak bij de psych kon gaan maken? (overigens, ook niks mis mee als dat nodig is).

Misschien ook een combi met dat het nu ook ''de week van de korte lontjes is'' oftewel mensen hebben behoefte aan vakantie

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:08

muntdrop schreef:

Ik kom nu net weer van de dokter en het blijkt dus dat ik vitamine D tekort heb. Ik had ook al langere tijd last van mijn spieren (onverklaarbare spierpijn, plotseling krampen) en in de eerste instantie had ik dat helemaal niet aan mijn andere klachten gekoppeld maar er is dus wel degelijk een verband. Heb nu tabletjes gekregen dus ik hoop dat het snel beter gaat *\o/*

zonnebank wil ook wel helpen :j tijd van het jaar dit.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 16:11

Maartje1990 schreef:
en jij zeker denken dat je een afspraak bij de psych kon gaan maken? (overigens, ook niks mis mee als dat nodig is).

Misschien ook een combi met dat het nu ook ''de week van de korte lontjes is'' oftewel mensen hebben behoefte aan vakantie

Haha ja ik was echt even bang dat het iets veel ergers was. Of nouja een depressie of een burn out is natuurlijk een stuk moeilijker te behandelen dan een vitamine tekort haha. Ja pfoe wel blij als het vakantie is. Hopelijk ben ik daarna weer zo goed als nieuw.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:16

Wat fijn dat er iets gevonden is waar wat aan gedaan kan worden. Nu maar hopen dat je je snel beter gaat voelen en weer op pad kan leuke dingen doen. Wat dit is niks zo. Veel sterkte en succes!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:23

eenitraM schreef:
muntdrop schreef:

zonnebank wil ook wel helpen :j tijd van het jaar dit.

zonnebank doet niets aan je Vit D (is een bepaald soort licht wat vit. D aanmaakt en dat zit niet in de zonnebank, maar bijvoorbeeld wel in een zonnepaneel die gebruikt wordt bij winterdepressies/lichttherapie)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:34

Collie2008 schreef:
zonnebank doet niets aan je Vit D

licht heeft wel goed effect op het functioneren van het lichaam. Ik heb niets gezegd over vitamine D. Dagen zijn kort, weinig zon, donker en grauw.. t speelt allemaal een rol in je persoonlijke activiteit.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:38

Stoppen met werken, even rust en tijd voor jezelf pakken.. Anders komt het niet goed.

En of zonnebank nou wel/niet bewezen is dat het werkt, voor mij doet het altijd wonderen voor m'n energie level en humeur! Net als veel fruit/vit C.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 16:44

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:53

Zou eerst een week de werking van de tabletjes afwachten.
Kan je daarna altijd nog een paar keer de zonnebank pakken ;)

Moet eerlijk zeggen dat ik ook in een winterdipje zit. Futloos en nergens zin in.
Wij hebben thuis een zonnebank dus ik denk dat ik die maar eens raadpleeg :Y)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:59

Ik ga normaal gesproken ook in de winter regelmatig naar Sundays en dat hielp bij mij zeker. Is alleen jammer dat het niet in de buurt zit :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:42

Hey TS dat is fijn om te horen *\o/* .
Met een burn-out was je verder van huis.
Heb je een uitgebreid bloed onderzoek gehad? nu je die andere klachten op noemt moet ik eigenlijk ook denken aan een verstoorde schildklier werking. Dan heb je ook die symptomen.
Maar dat had je HA er wel uitgehaald bij een bloed onderzoek.

Hoop dat je met de vitamine D weer snel op en top fit bent.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 14:47

OsMo schreef:
Hey TS dat is fijn om te horen *\o/* .
Met een burn-out was je verder van huis.
Heb je een uitgebreid bloed onderzoek gehad? nu je die andere klachten op noemt moet ik eigenlijk ook denken aan een verstoorde schildklier werking. Dan heb je ook die symptomen.
Maar dat had je HA er wel uitgehaald bij een bloed onderzoek.

Hoop dat je met de vitamine D weer snel op en top fit bent.

Jup jup. Schildklier dacht mijn huisarts ook in de eerste instantie maar die bleek dus in orde te zijn gelukkig :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:36

Even over je zonnebank vraag: geen idee of dat echt bewezen is, maar ik weet dat ik er echt blijer van word.