Sinds ik bijna drie jaar terug uit wanhoop het Pieterpad ben gaan wandelen, is een nieuwe hobby (beter gezegd, verslaving
) geboren: Lange afstanden wandelen! Afhankelijk van mijn conditie 10 tot 30 km per keer.Voorgaande jaren vooral in de zomer gelopen, omdat de zomer gewoon een super periode is en ik ook toen al tegen dit probleem aanliep. Maar vanwege mijn werk kom ik zomers bijna niet meer aan deze manier van wandelen toe en moet ik dus eigenlijk wel in de winter gaan wandelen. Bovendien is in de winter wandelen ook hartstikke lekker! Behalve dan, dat mijn bovenbenen mij dus tot wanhoop drijven.
Ze worden, tijdens het wandelen zelf dus niet tijdens de pauzes, koud en daardoor stijf. Dat dat op een gegeven moment niet fijn meer loopt, spreekt vanzelf, korte stramme pasjes loopt niet echt handig. Rekken kan pas, als ze weer warm zijn, maar ik krijg ze dus niet meer warm....
Ik heb al een warme broek (windwerend en binnenin gevoerd met fleece), daaronder dan een thermobroek. En dat is misschien nog een punt waar verbetering op te halen is, want het zijn de goedkopere thermobroeken. Maar duurdere thermobroeken zijn zo maar 70 tot 100 euro. Dat geld is er op dit moment niet, maar ik zou er voor kunnen sparen. Echter, dan zou het wel fijn zijn om te weten of dat écht zo'n groot verschil gaat maken, want daar heb ik mijn twijfels over.
Een skibroek heb ik ook geprobeerd, maar het loopt niet fijn (log en lomp) en alsnog koude bovenbenen.... Ook verwarmende zalf heb ik geprobeerd, maar dat maakt de huid warm en niet de spieren.
Nou ben ik een rasechte koukleum en in het bezit van elektrische handschoenen en bodywarmer. Vooral de bodywarmer gebruik ik om mezelf in de pauzes warm te houden, maar tijdens het wandelen zelf heb ik die niet nodig. Behalve mijn bovenbenen heb ik het namelijk absoluut niet koud. Een verwarmde broek zit ik over te denken, maar ik kan enkel die voor de motor vinden en die moet je aansluiten op de accu, beetje lastig tijdens het wandelen!
Ik heb geloof ik nog meer uitgeprobeerd, maar kan er zo even niet op komen. Maar de vraag is, zijn er mensen die dit herkennen en een oplossing weten? Het haalt het plezier aardig naar beneden namelijk....
Ze zijn winddicht, dik en deze koukleum doet ze pas aan als een skibroek niet genoeg meer is, ze zijn echt nog een stuk warmer