Niet normaal kunnen snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Niet normaal kunnen snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 21:44

Nu ik weer eens een zak chocolade pepernoten in een dag heb opgegeten open ik toch maar eens een topic.
Ik kan niet in normale porties snoepen en ik begin er steeds meer genoeg van te krijgen en het lukt steeds minder := Ik weet dat het een redelijk bekend vrouwenprobleempje is maar zou toch graag weten hoe ik hier vanaf zou kunnen komen. Als ik iets koop moet het op de een of andere manier zo snel mogelijk op. Met gevolg dat ik me echt bijna misselijk kan eten voordat ik stop of soms tot buikpijn aan toe, en daar kom ik dan te laat achter.. Ik kan best een tijdje zonder snoep maar als ik iets koop dan lukt me niet om bijvoorbeeld elke dag 2 chocolaatjes te nemen of iets dergelijks. Wat ik nu doe is gewoon ongezond, zonde want ik zou er veel langer mee kunnen doen en ik erger me omdat ik MEZELF niet kan beheersen.
Het uit zicht zetten helpt iets maar als ik echt zin heb dan kan ik het zetten waar ik wil maar dan haal ik het toch wel op.. Helemaal nooit meer iets nemen (tenzij het me wordt aangeboden) is een optie maar hoe lang ik dat vol ga houden weet ik niet en vind ik ook best zonde want ik vind wel dat ik gewoon met mate mag snoepen van mezelf. (ben gezond, niet te dik of wat dan ook)
Best sneu om hier een topic over te openen maar misschien zit er wel de gouden tip bij :o

heidy_wilco

Re: Niet normaal kunnen snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:48

Ik heb het zelfde probleem!! Ik denk zelf dat het een suiker verslaving is. Ik heb op dit moment veel minder kans om te snoepen, en als ik wat kan snoepen heb ik er lang zolveel zin niet meer in.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:48

Ik herken het ook !
Alleen ik heb dan meer dat ik echt om t uur iets moet eten ofzo, en dan kan ik mezelf gewoon niet inhouden..

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:50

Je snoep verdelen in bakjes/ doosjes/ zakjes als dagelijkse porties en de grote verpakkingen ergens heel ver weg zetten ;-).

kraakte

Het enige wat mij helpt is om het gewoonweg niet in huis te halen. Erg eigenlijk. Maar anders gaat t bij mij ook gelijk op..

_black_rose_

Omgekeerde psychologie proberen met jezelf?
Verbied jezelf niks en eet net zoveel en vaak als jij daar zin in hebt, al snel is de zeldzaamheidswaarde er vanaf en kun je een zak ook makkelijk laten liggen.

Heeft bij mij in ieder geval geholpen. Zo gauw ik ze in de winkel zie liggen, haal ik 2 zakken. De eerste is (met hulp van vriend) binnen een paar uur op en dan ben ik ook rustig omdat ik weet dat ik het kan krijgen wanneer ik er trek in heb, maar ik het niet nu nodig heb.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:54

maximuss schreef:
Je snoep verdelen in bakjes/ doosjes/ zakjes als dagelijkse porties en de grote verpakkingen ergens heel ver weg zetten ;-).

Nee, werkt niet. Ik had het met een bepaalde soort dropjes. Zo'n zak moest leeg. Dus, om mijzelf in het gareel te houden en tegen de misselijkheid de zak boven neergezet. Ik heb wat trap gelopen die dag (mmm...misschien wel een idee, verbrandt je alvast wat van de calorieën die je naar binnen haat schranzen :)* ) en uiteindelijk de zak maar mee naar beneden genomen omdat het toch kansloos was.

Gelukkig is het bij mij maar een halfjaarlijkse gebeurtenis, zo'n schranspartij, maar toch...het zou zo gezellig zijn als je een week of langer van iets kon genieten. :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:05

Misschien in het achterhoofd houden dat je kans op het krijgen van diabetes 2 steeds groter word... Of: voor een week boodschappen kopen, is het op, dan is het op en heb je de rest van de week niets meer. En fruit ipv snoep!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 22:17

Bedankt voor de reacties! Dat met in porties verdelen is nog niet eens zo'n slecht idee dan doe ik direct van de hele verpakking alles in porties. Als ik dan toch meerdere porties neem dan werkt het eerder op m'n schuldgevoel...

heidy_wilco schreef:
Misschien in het achterhoofd houden dat je kans op het krijgen van diabetes 2 steeds groter word... Of: voor een week boodschappen kopen, is het op, dan is het op en heb je de rest van de week niets meer. En fruit ipv snoep!

Ja dat kan ook wel, maar ik wil graag de controle over mezelf kunnen houden. En dan wil ik niet in een keer alles op hebben en dan weer een tijdje niks, maar gewoon elke dag even genieten van iets :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:20

saskiakefie schreef:
Bedankt voor de reacties! Dat met in porties verdelen is nog niet eens zo'n slecht idee dan doe ik direct van de hele verpakking alles in porties. Als ik dan toch meerdere porties neem dan werkt het eerder op m'n schuldgevoel...

heidy_wilco schreef:

Ja dat kan ook wel, maar ik wil graag de controle over mezelf kunnen houden. En dan wil ik niet in een keer alles op hebben en dan weer een tijdje niks, maar gewoon elke dag even genieten van iets :)

En daarom wil je zuiniger zijn met je snoepgoed. Dan leer je jezelf aan: oké, ik kan dit nu allemaal in een keer op eten, maar dagboek ik de rest van de week geen lekkers meer.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:30

Als ik ergens zin in heb en me niet kan beheersen gooi ik zo nadat ik een paar koekjes heb gehad bijvoorbeeld de hele zak leeg in de prullenbak. Wel slecht voor de portemonnee maar beter voor mijzelf.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:37

O dat is wel erg zonde Madelief...
Ik zet het dan in de kast. Dat helpt beter als dat het op tafel staat.
Als ik chips neem, dan pak ik een bakje. Dit om te voorkomen dat de zak in 1 x op gaat.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:41

Niet allen vrouwen hebben dat probleem, als ik al eens wat te snaaien haal en er aan begin zal ik het opmaken ook :Y) dat is ook de reden dat ik eigenlijk zelden iets koop qua snoep, nu in deze periode is het wel lastig om de gevulde speculaas voorbij te lopen maar heb het nog beschaafd gehouden.

Porties maken helpt bij mij niks want dan mask ik gewoon meerdere porties op :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:46

Ineke2 schreef:
Als ik chips neem, dan pak ik een bakje. Dit om te voorkomen dat de zak in 1 x op gaat.

En dan zorgen dat het zo ver weg staat dat je geen zin hebt om op te staan om bij te vullen, dat werkt bij mij wel :') (mijn pc staat echt in ver weggestopt hoekje van het huis)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:48

Ineke2 schreef:
O dat is wel erg zonde Madelief...
Ik zet het dan in de kast. Dat helpt beter als dat het op tafel staat.

Maar dan weer je toch dat de zak in de kast staat.. Dan loop ik zo weer naar de kast toe. Ik haal gewoon niks in huis en af en toe haal ik eens wat en dan gaat de helft soms dus in de prullenbak.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:04

Jezelf bedenken bij onnodig snoepen dat iedere calorie die je niet verbrand gewoon rechtstreeks opgeslagen word als vet wil nog wel eens helpen. En dat is niet sarcastisch, maar sinds ik me er gewoon bij iedere overschot (zoals dessert, snacks en snoep) aan herinner dat je van teveel simpelweg dik word, neem ik kleinere porties (bv. dessert bij anderen thuis) en thuis heb ik geen zin meer in tussendoortjes. Oja en wat je niet inkoopt is niet in huis! :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:16

Ik pak idd voor bv de chips ook een bakje. Anders gaat de hele zak leeg, of hou ik nog zo'n laagje over dat ik het zonde vind en bedenk dat dat toch ook maar op moet :+
Gelukkig helpt dat bij mij wel, ik heb meestal na een bakje genoeg, maar als de zak naast me ligt ga ik maar door en door. Het is denk ik een beetje een kwestie van jezelf aanleren dat je met 2 snoepjes genoeg hebt en dat e er morgen ook wel weer wat van kan pakken. Jezelf alles verbieden maakt het ook niet leuk en ook vaak nog eens moeilijker, maar achteraf steeds denken oliebol, had ik maar iets minder gepakt of iets rustiger aan gedaan is ook niet prettig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:20

Even een lichamelijker invalshoek: 'zin in zoetigheid' kan een en ander betekenen.
Zo kan zin in chocolade een kwestie van gebrek aan magnesium zijn, etc. Dus dat is minstens het pleidooi om volwaardig te eten.
Chroom (...als tabletjes) heeft ook goede papieren.

En wat ook nog wel eens zoden aan de dijk wil zetten: 'nuchter bewegen'. Uiteraard met je gezonde verstand, maar dus voor het eten/ snoepen.
Het verhaal is, dat vrijwel iedere mens voldoende glycogeen in haar spieren heeft zitten (de voorloper van "echte" bloedsuiker) - door te bewegen maak ;) je dus bloedsuiker aan. En verdwijnt 'de lekkere trek'.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:22

Zak open is hier ook zak op :D :+ .
Mijn oplossing, niet kopen (spaart ook nog geld uit) of het dusdanig ver weg stoppen in de schuur of zo en 1 bakje halen dat het echt te veel werk is om het te gaan halen.
(werkt in de zomer niet tot slecht in de winter en als het regent, werkt het fantastisch!)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:23

Madelief heeft gelijk!
Weggooien die hap. Je bent geen vuilnisvat :roll: als je je niet kunt beheersen en af en toe wel wil snoepen maar je niet ongans wil vreten dan neem je wat en dan gooi je de rest gewoon weg. Niks zonde het is toch al ongezonde troep (maar wel lekker :Y) )

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:23

Ik herken me zoals de meesten hier volledig in dit verhaal :')

Laat ik het lekkers helemaal staan, dan is er geen probleem.
Maar wil ik één onschuldig chipje pakken (of iets anders natuurlijk) dan is alles in no-time weg :=

Ik had het vandaag nog, hihi.
Ik liep naar de kast in de veronderstelling één snoepje te pakken en dan in de kamer te gaan zitten. Nou... ik heb me wat op en neer gelopen van de kamer naar de keuken om 'één laatste' snoepje te pakken haha. Ze zijn ook zo lekker......

EDIT: ohhh en Wipher --> als je dit leest: het waren JOUW snoepjes hihihi
Laatst bijgewerkt door xMyrth op 27-11-14 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:24

Zak dicht laten werkt hier ook, maar als hij open is.. oei oei..
(ligt nu al 2 maand zakje snickers in de kast... maar als de 1e eraan gaat, dan)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:25

Janneke, ik denk dat ik magnesium tekort heb dan. ik heb AAAALTIJD zin in chocola :')

Verder ga ik niks weggooien. Koop het dan gewoon niet ofzo, maar ik ga geen eten kopen om het weg te gooien. noooo way. Het leven is al veel te duur :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:29

Gewoon geen snoep kopen, en doe je het wel dan altijd trakteren ;)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:30

Ik eet nu ipv snoep noten. Ze zijn gezond en echt heerlijk ! :)