Ziek thuis maar straks examen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Ziek thuis maar straks examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 08:42

Ik voel me sinds maandag eigenlijk al niet lekker. Dinsdag ging het echt heelmaal niet goed en ben ik dus thuis gebleven. Woensdag (gisteren) voelde me ik me ook nog totaal niet lekker maar had een sollicitatie gesprek voor mijn afstudeer stage. Dat gaan we niet nog op het laatste moment af zeggen ben dus gewoon heen gegaan. De lessen op die dag duurden tot kwart voor 12 en om dan nog na mijn sollicitatie een kwartiertje naar school te gaan is ook niet wat. Ik voel me vandaag al iets beter maar nog niet helemaal lekker. Ik ben nu nog thuis maar ik zit nu te piekeren omdat ik vanmiddag examen heb. Ik ga natuurlijk gewoon naar het examen toe maar het voelt zo stom dat ik alleen voor dat naar school toe kom voor het examen en dan niet de lessen in ga. Maar ik voel me echt beroerd heb het gevoel dat ik elk moment kan overgeven. Is het nou zo stom dat ik hier over pieker? Ik maak me er druk om dat ze mij straks op school zien rond lopen en ze zich dan afvragen waarom ik niet in de les ben en wel op school...

kimberly1995

Re: Ziek thuis maar straks examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:45

Denk jij met hoe jij je voelt, nog wel een goed examen te kunnen maken? Anders zou ik zelfs daarvoor thuisblijven..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:46

Wat doe je? Studeer je of ga je naar de middelbare?

Als je studeert dan is het toch je eigen verantwoording?

Beter het examen maken, dan niet maken. En als jij denkt dat jij gewone lessen niet trekt dan is dat jouw beslissing, en niemand kan voor je beslissen of je ziek genoeg bent.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:46

Is het een examen dat je kan herkansen of net als je eindexamen op het Midelbaar onderwijs. je hebt 1 kans en dat is het.

Mocht je kunnen herkansen dan zou ik vreemd aangekeken worden, maar een examen waarvoor je alleen deze kans heb daar is het normaal dat sommige doodziek zitten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:47

kimberly1995 schreef:
Denk jij met hoe jij je voelt, nog wel een goed examen te kunnen maken? Anders zou ik zelfs daarvoor thuisblijven..

Slechte instelling. Lessen kun je vrij makkelijk inhalen/overpennen/blackboard wat dan ook. (als je studeert in elk geval)

Bij examens is dit meestal niet het geval en kun je beter een uur je slecht voelen in een lokaal ergens.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 08:50

Zit op het MBO. Maar tja ik voel me dan zo k*t als ik niet kom. Ik vind het wel belangrijk dat ik het examen ga maken.We hebben de hele dag project uren dus we krijgen ook geen uitleg. We moeten voor ons zelf werken. Ik pieker er gewoon zo over :/

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:50

Dus je maakt je druk om wat anderen er wel niet van zullen denken?
In de ogen van anderen kan je het nooit goed genoeg doen allemaal dus waar maak je je druk om?
Ik denk dat het belangrijker is dat je je consentratie op je examen kunt houden dan op je mede studenten.
Doe wat voor jou goed is.
Andere mensen kunnen kletsen maar vaak waait dat vanzelf wel weer over.
Niet druk om maken dus........gewoon je ding doen.

Beterschap.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:51

Op het MBO heb je toch een verplicht aantal uur dat je aanwezig moet zijn op het eind? Als je daar nog ver boven zit dan zou ik lekker uit gaan zieken als ik jou was. :)

Als je je goed genoeg voelt voor het examen, dan is het slim om die wel te gaan doen. Of mag je eindeloos herkansen op het MBO?

quartel schreef:
In de ogen van anderen kan je het nooit goed genoeg doen allemaal dus waar maak je je druk om?

Beste advies!
Mensen zeuren graag over anderen, maakt niet uit wat je doet. :D

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:52

Paracetamol is je vriend en gaan :(:) ! Sterkte en succes :j

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 08:56

Bedankt allemaal :)

Ik heb een nederlands examen. Voor mij is dit het eerste examen voor anderen een herkansing. De vorige keer dat ik een examen maakte kreeg ik de verkeerde dus nu mag ik nog een keer examen doen met hopelijk het juiste examen. Je hebt niet oneindig veel herkansingen. Als ik het nu verpruts mag ik als het goed is nog een herkansing doen. Maar om niet naar een examen toe te gaan en dan maar te vertrouwen op een herkansing hou ik niet zo van.

Ja ik maak me druk om wat anderen van mij denken :/ ik heb geen zin in lastige vragen van klasgenoten en van leeraren. Vriendinnen uit mijn klas begrijpen het wel maar andere niet. Ik moet dan wel 10x vertellen dat ik me niet lekker voel.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:59

Bruine vlek aan wat anderen van je vinden! Is jou leven meis!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 09:10

Ik ben normaal nooit ziek, zelfs met een klein griepje ga ik nog gewoon naar school. De laatste keer dat ik ben thuis gebleven was vorig jaar door een keel ontsteking. Ik heb dan het gevoel dat ik spijbel ofzo door dat ik thuis blijf omdat ik me niet lekker voel. Echt heel gek is dat.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:13

dat heet geweten.... goed dat je het hebt!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:21

Op dit moment irriteer ik me aan mijn geweten -_- Ik stress echt verschrikkelijk en ik maak me druk om niets. Rustig een boek lezen lukt ook niet.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:26

Bij mij op de middelbare school kwam het best vaak voor dat mensen die ziek waren alleen naar de toets kwamen, daar keek helemaal niemand raar van op. En nu op de universiteit ook niet. Ik zou gewoon gaan als ik jou was, de anderen zijn waarschijnlijk ook gewoon bezig met het voorbereiden van hun examen dus die maken zich echt niet druk om of jij wel echt ziek bent hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:30

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:34

Ik zou me eerder druk maken om jezelf, dan om anderen. Je druk maken om anderen, die geen vrienden met je zijn, vindt je dat niet gek?

Gewoon je examen doen en weer lekker naar huis om onder de wol te kruipen. Beterschap!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:36

School zal het een rot zorg zijn wat we doen. Ik sta in het systeem als 10x ongeoorloofd afwezig. Geen idee waar die tijden vandaan komen want ben altijd netjes op school. Ja 1 uur was een mis communicatie tussen onze klas en een leeraar en daar door heeft de hele klas ''gespijbeld''.

Ik hoorde net dat er lessen uitvallen en dat we al vrij zijn voor het examen begint. Normaal gesproken hadden we tot half 3 les (school zit uren, kan het bij ons geen les noemen) en nu tot half 1/1 uur? Om kwart over 1 moeten we aanwezig zijn voor het examen. Anders hadden we het examen gehad onder school tijd en nu dus niet. Scheelt al weer zijn er veel mensen weg :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:43

Als je gaat lopen stressen en piekeren word je niet minder ziek, dat is een ding wat zeker is. :)
Jammer dat je je zoveel aantrekt van anderen, mensen hebben geen recht om te oordelen en als ze dat wel doen is het lekker hun eigen probleem. *\o/*
Gewoon gaan, wat pijnstillers nemen en dan na je examen lekker je bed in kruipen. ;)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:49

Bedankt voor de lieve woorden allemaal. Doet mij echt goed!
Denk dat ik nog even een uurtje ga slapen voor het examen.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:32

Gewoon lekker het examen maken en je niks van anderen aantrekken. Nooit een kans op slagen weggooien.

Paracetamol is je beste vriend, succes vanmiddag! *\o/*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:33

Gewoon gaan inderdaad. :)
Je moet aan jezelf en je eigen gezondheid denken.
Veel beterschap en succes. :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:45

Kana schreef:
kimberly1995 schreef:

Slechte instelling. Lessen kun je vrij makkelijk inhalen/overpennen/blackboard wat dan ook. (als je studeert in elk geval)

Bij examens is dit meestal niet het geval en kun je beter een uur je slecht voelen in een lokaal ergens.

Wat nou slechte instelling? Als je je beroerd genoeg voelt, kun je geen examen maken, klaar.