Dit semester loop ik voor m'n opleiding HBO verpleegkunde stage in een verpleeghuis. Het werk is leuk, ik ben ontzettend gemotiveerd om verpleegkundige te worden en mezelf daarin verder te ontwikkelen. Maar het valt me allemaal erg zwaar de laatste tijd.
Ik moet 4 dagen per week stagelopen en begin dan om 7 uur. Ik moet in totaal ruim een uur reizen, kwart voor 6 zit ik op m'n fiets naar het station en het begint me gewoon op te breken. Ik snap dat het bij werken in de zorg hoort om zo vroeg te beginnen en opzich maakt dat me nog niet uit als ik dan de avond vrij had. Maar dat is niet zo. Ik kom om in de verslagen en voor geen enkel verslag lijkt het einde in zicht te komen... Ik zit avond na avond voor de pc met word open maar kom geen slag verder. Althans, dat idee heb ik. En als ik dan eens iets af heb en opstuur naar m'n begeleider lijkt het alsof niks goed is en ik weer opnieuw kan beginnen. Ik weet gewoon niet hoe ik dit allemaal moet doen. In principe moet ik over 5 weken al m'n verslagen al af hebben maar het lijkt voor nu een onmogelijke opgave.
Het stomme is, ik weet dat een groot gedeelte van wat ik hier opschrijf in m'n hoofd zit. Ik kan het best wel en ik doe ook heel veel goed. In ieder geval, het werken in de praktijk gaat goed. Maar die $%* verslagen...
Ik kan bijna niks meer hebben en als iemand ook maar een beetje kritiek op me heeft (ook al is het goed bedoelt..) breek ik en zit ik huilend op de fiets naar huis. 'S avonds lig ik met een hartslag van 140 in bed mezelf te verwijten dat ik die dag niet genoeg heb gedaan waardoor ik weer niet kan slapen en de dag erna me nog beroerder voel.
Kortom, ik ben gewoon ontzettend gestrest

Mensen die dit herkennen? Hoe gaan jullie hier mee om? Tips om te ontspannen?
Het lucht in ieder geval al erg op om dit op te schrijven.
Bedankt voor iedereen die dit gelezen heeft.
Je loopt 4 dagen per week stage, wat doe je die andere 3 dagen dan? Kun je niet 1 volle dag aan je verslagen werken en 's avonds na stage vrij hebben, zoals het hoort? Ik kan me ook haast niet voorstellen dat je nog effectief kunt werken na zo'n stagedag.
) Wat heerlijk dat je in februari al klaar bent. Ik moet na deze stage nog een semester onderzoek en daarna nog een keer een stage en dan ben ik febr. 2015 (als het goed is
) klaar. Ik vind het zo lastig die verslagen! Gelukkig ben ik niet de enige. 

En tja, ik denk dat ze het onderschatten en de stress zien als iets wat erbij hoort. Hoe het klasgenoten vergaat, tja die zullen het ook druk hebben. Er zijn ook redelijk wat die stages niet halen of alsnog stoppen. En slapen doe ik ook niet goed ook door de stress. (beetje een vicieuze cirkel idee )
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. Net als dat het makkelijk gezegd is dat 'ze' onderschatten hoe zwaar de stress is. Ook die verslagen horen erbij. Werken in de praktijk is leuk, maar je docenten kunnen ook niet ruiken of je alles begrepen hebt en vakbekwaam bent geworden in de praktijk, daarvoor zijn die verslagen.. Anders zit er toch weinig op dan een studievertraging op te lopen, of wellicht kom je er nu achter dat dit nog niet de juiste tijd is om voor dit beroep te kiezen. Dat kan natuurlijk ook, is geen schande, maar wellicht is het nú gewoon nog even te veel.
Het probleem zit 'm niet in dat ik te weinig doe, eerder dat ik teveel doe en teveel van mezelf vraag. Waardoor er vervolgens niks op papier komt omdat m'n hoofd te vol zit.