Pijnlijke buik, rechts onderin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Pijnlijke buik, rechts onderin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 17:58

Sinds vanmorgen heb ik al last van mijn buik. Continu een zeurende pijn, met af en toe een paar felle steken. Zoontje was net helemaal in paniek omdat ik ineens in zakte van de pijn en op de grond viel.

Hierdoor heb ik naar de ha van wacht gebeld, maar die raad aan om met een goeie pijnstiller in mijn bed te kruipen.

Pijnstiller doet niet veel, maar liggen is niet haalbaar als alleenstaande moeder met een kind van 3 en geen opvang :(

Heeft er iemand een idee om de pijn wat te verlichten?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:14

Heb je geen blindedarmonsteking? Doet het pijn wanneer je de plek indrukt en vervolgens weer loslaat?
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 22-11-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonRondo

Re: Pijnlijke buik, rechts onderin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:15

Ik moest gelijk bij de titel al denken aan blindedarmontsteking...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:15

Je blinde darm zit rechtsonderin. Als de pijn zo erg is als je beschrijft zou ik toch nog een keer een arts lastigvallen en er niet mee blijven rondlopen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:17

blinde darm ontsteking, die pijn is vaak niet te houden. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon (pijngrens enzo).. zeurende pijn klinkt niet als blindedarmontsteking.
Zolang je niet dubbel ligt van de pijn, zou ik een dagje wachten en kijken of het minder wordt. als je erop drukt wordt de pijn bij blindedarm ontsteking erger.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:23

RoyceMack schreef:
zeurende pijn klinkt niet als blindedarmontsteking.

Het begint ergens natuurlijk ;)
Bij mij was het ook 'gewoon' buikpijn en enkele uren later lag ik inderdaad dubbel van de pijn.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:24

Gember, venkel of kamille thee. Beterschap!

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:26

Ik lag helemaal niet dubbel van de pijn bij mijn blindedarm. Ze hebben zelfs 4x de echo opnieuw gemaakt omdat ze het niet geloofde ;) Bij mij konden ze gewoon indrukken en ook loslaten deed niet extra pijn.
Overigens begon de pijn bij mij in mijn maag, en niet rechts onderin!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:28

ontstoken eierstok kan ook zo voelen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:34

speurneusc schreef:
ontstoken eierstok kan ook zo voelen

Ik moest ook meteen denken aan mijn eisprong en de menstruatie die dan volgt. Ik heb dan altijd dezelfde pijn(en ook vrij extreem).
Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon nog een keer de hap bellen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:39

Jaren geleden heb ik ook eens naar de HAP gebeld met een zeurende / stekende pijn in mijn buik en ik kreeg hetzelfde advies als jij. Mijn huisarts was 1 dag later niet blij met dat advies, want als het wel een blindedarmontsteking zou zijn geweest, had de pijnstiller er wellicht voor gezorgd dat ik het niet tijdig had gemerkt. := Bij mij was het destijds een opspelende blindedarm (nog niet ontstoken dus).

Als het pijn blijft doen ondanks pijnstillers, zou ik gewoon de HAP nog een keer bellen.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:04

Als je zo'n pijn hebt de hap bellen!!! Ik had eerst ook zeurende pijn, die steeds erger werd in de nacht huisarts zei ook neem maar pijnstiller. Terwijl ik flauwviel van de pijn.

Volgende ochtend kwam andere ha thuis en kon ik naar het ziekenhuis. Daar konden ze eerst niet echt een duidelijke blindedarmontsteking vinden maar toch naar ok. Wat bleek blindedarm inmiddels geknapt en buikvliesontsteking (levensgevaarlijk). Dus laat je niet afschepen...

Overigens wordt de pijn na het knappen van de blinde darm ineens minder....ik moet er niet aan denken dat we toen hadden gedacht oh het gaat wel weer, dan had ik dit nu niet meer kunnen schrijven...

In ieder geval sterkte!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:13

Ik weet dat ik in het verleden inderdaad ook opgenomen ben geweest omdat ze vermoedde dat ik een blindedarm ontsteking had. Echter was hij toen enkel geirriteerd en hebben ze er niks aan gedaan. Pijn wordt momenteel niet erger, maar ook niet minder.

Menstruatie had ik ook al aan gedacht. Ik moest eigenlijk vorige week mijn menstruatie krijgen, maar door stress ben ik ontregeld. Maar daar heb ik nooit last van, alleen op het moment van doorkomen en dat gaat altijd gepaard met migraine.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:15

Weet je zeker dat het niet om een (buitenbaarmoederlijke) zwangerschap kan gaan?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 09:59

Vannacht goed geslapen dankzij een (te) grote dosis pijnstillers. De felle steken zijn verdwenen, maar is het de constante pijn iets erger en uitgebreid. Is nu echt een pijnlijke band, wat bij dan weer de bellen doet rinkelen voor mijn nieren.

Vrees dus dat ik morgen alsnog langs de ha kan gaan, nadat ik de kleine op school heb afgezet

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 14:34

Oorzaak is bekend, ik weet alleen niet of ik opgelucht moet zijn of niet.... -O-
Moest er iemand intresse hebben om (eventueel in de toekomst) te weten wat het is, vraag ik om een pbtje te sturen. Dit omdat er bepaalde bokkers zijn die hier niet van de hoogte hoeven te zijn.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:37

Ik zag je topic vorige week snel voorbij komen. Fijn dat er nu een oorzaak is gevonden. Ik hoop dat er een oplossing is of komt voor je pijn.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:29

Nou meid, ik hoop voor je dat er een oplossing is voor je buikpijn. Heel veel sterkte in ieder geval!