Ontstoken amandelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ontstoken amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:34

Hallo,

Ik heb dus al een ruime week (10 dagen), ontstoken amandelen.. Ik slik sinds 2 dagen een kuurtje ervoor.. Maar ik voel me zo beroerd als maar zijn kan. Elke keer als ik moet slikken voelt het alsof ik een stuk glas doorslik en dan moet ik ook nog eens extra vaak slikken.. Slapen lukt niet vd pijn, evenals drinken of eten.. Sterf van de dorst op moment en ben maar een berg ijsjes aan het opsabbelen. Als ik een poging doe tot drinken sterf ik weer van de pijn en voel ik me niet lekker. Heb ook hele opgezwollen klieren en koorts..

Iemand tips :(?

Groetjes

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ontstoken amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:35

Is het geen tijd om ze eruit te laten halen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:37

Dit is de eerste keer dat ze ontstoken zijn en dat gaat pas vanaf 3x.. De kuur moet ze genezen maar in de tussentijd kan ik amper wat doen..

Mochten ze ooit nog eens ontstoken raken wil ik ze er ook graag uithebben.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:38

Bellatrix schreef:
Is het geen tijd om ze eruit te laten halen dan?

Zelfde idee. Bij mij zijn ze er met dezelfde klachten als reden uitgehaald, heeft heel erg geholpen :j

Verder, vitaminen, goed eten en veel rust.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:39

Oh, ik wist niet dat het pas vanaf de 3e keer mocht...enorm balen dan zeg!!! Heb helaas geen tips voor je...ijsjes eten is wel een goeie...maar dat zal ook zeer doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:41

Doet ook pijn maar op ijsjes leven zie ik ook niet zitten.. Eten lukt echt niet.. Rust ja.. Op bed liggen en de bank meer niet.. Ben bang dat ik vocht te kort kom.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:43

Met een rietje drinken gaat niet makkelijker/sneller?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:44

En toch, blijven eten en drinken is belangrijk voor je herstel. Hoe moet je lijf anders tegen de ontsteking vechten als je het niet voedt met brandstoffen? En daarnaast, bij mij is het altijd zo dat als ik blijf drinken, de pijn minder wordt. Heb je al lauwe thee geprobeerd? Toen mijn amandelen waren verwijderd moest ik koude dingen drinken, maar warme dingen deden juist véél minder pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:45

Ook niet, helaas. Het is ook echt het slikken dat zoveel pijn doet.. Pijnstillers etc. Werkt allemaal niet.

Snap dat ik het tijd moet geven maar als ik niks naar binnen krijg dan schiet ook niet op.

Warme dingen doen ook indd minder pijn maar werd afgeraden.. Eten en drinken doet gewoon te veel pijn om een goede hoeveelheid naar binnen te krijgen. Snap dat het goed is voor mijn herstel maar als niet gaat gaat het niet.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:56

Heel belangrijk om te blijven drinken, uiteindelijk wordt de pijn dan ook minder en bij mij helpt ibuprofen het beste tegen keelpijn bij keelontsteking. Als warm drinken beter gaat, is dat altijd beter dan niet drinken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:20

Heb nu kopje thee en half 6 toch even langs spoedeisende hulp..

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:37

Ik had nooit keelonsteking en mocht ze gewoon er uit laten halen omdat ik wel last had van amandelstenen.
HA vond het onzin maar de KNO arts waar ik heen moest zei dat ik zelf moest beslissen of ik wilde dat ze er uit gingen of niet.

Verder inderdaad toch proberen om te blijven drinken/ijs te nemen.
Hopelijk gaat het snel weer over. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:50

Ja anders moeten ze er maar gelijk uit. Heb ik ook geen kans dat ooit terugkomt.. Pfoe.

Krijg als goed is ook een kno te zien zo.. Ben benieuwd.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:52

Dit is heel erg, ik ken het van vroeger. Die van mij zijn eruit inmiddels. Veel sterkte!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:39

Eruit is op jouw leeftijd anders ook geen pretje meer. ..
flinke kan ijswater maken en dat blijven drinken. Kleine slokjes, maar wel consequent. Doordat je weinig drinkt en weinig slikt, wordt de pijn alleen maar erger

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:42

Als je verder nooit ontstoken amandelen heb zou ik ze er echt niet zomaar uit laten halen hoor, is hartstikke pijnlijk! En gewoon een operatie dus niet niks.
Als het nou terugkerend is... Dan zou ik er wel over nadenken.

Nu zou ik het proberen te redden met pijnstillers en ijswater en ijsjes.

Beterschap!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:43

Drinken, drinken en nog eens drinken. Ben je getest op Pfeiffer? Ik herken namelijk heel veel in jouw verhaal en bleek na een bloedtest Pfeiffer te hebben. Ik herinner mij nog heel levendig wat een marteling het was om een slokje water te nemen... En toch blijven drinken want hoewel de pijn niet te doen is is het toch echt heel belangrijk.

En laat je goede pijnstilling voorschrijven, bij mij zorgde de afwisseling van diclofenac met 1000mg paracetamol dat het een minibeetje draaglijk werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:38

Ik heb nu 2 aleve, en 2 paracetamol genomen. En pijn is minder, kan ijswater lijkt me lekker. Hihi. Ben langzaam wat naar binnen aan werken, gewoon duizelig van de honger.. Ook drink ik soms maar een glas leeg in 1x heb ik minder pijn aan dan slokjes..

Oh dacht dat voor mijn leeftijd nog te doen was.

Hoor het dalijk wel hoop ik. Thanks voor de tips. Als het ontstoken amandelen zijn zal het geen Pfeiffer zijn denk.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:39

beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:15

Dankjewel!

Huisarts kan niet veel doen, mag mijn pijnstilling goed van verhogen..

4x daags 1000 mg paracetemol en 3x daags aleve 440

En vooral veel drinken.. Dan maar 20 ijsjes..
Zin in pizza :@!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:22

Ik heb ook vaak ontstoken amandelen gehad en kan niet anders zeggen dan ijs, ijs en nog eens ijs!
-waterijs
-ijswater
-ijsklontjes

Eventueel een icepack in theedoek wikkelen en tegen je keel aan houden aan de buitenkant.

Geen melkproducten nemen ivm extra slijm productie!

Ik heb ze er uit laten halen toen ik 19/20 was. Man wat was dat vreselijk! Wat een pijn, een vriendin heeft het ook op die leeftijd laten doen en die had weinig last er van.