Toen ik in Egypte was heb ik daar waarschijnlijk een bacterie opgelopen (lees: diarree, overgeven, misselijk, zwak voelen). Mijn vader en stiefmoeder dachten dat ik deed alsof (ja, drie keer overgeven wanneer je midden in de woestijn bent en bijna flauwvallen is zeker doen alsof...), en dachten dat het tussen mijn oren zat. Oftewel, ik mocht er geen medicijnen voor krijgen en ze schreven het af op: 'te weinig eten'.
Maar goed, nadat ik terug was uit Egypte ben ik weer terug bij mijn moeder gaan wonen, maar mijn ziek zijn was níét over! Dus wij zijn naar de dokter geweest en ik moest ontlasting leveren, dit heb ik gedaan. Twee weken later kreeg ik de uitslag: niets. Terwijl ik nog wel gewoon ziek was!
In de afgelopen twee jaar krijg ik eigenlijk altijd dezelfde uitslagen op mijn bloed (altijd tekorten), en er word nooit iets aan gedaan, dus toen mijn moeder iets las over acupunctuur was ze gelijk ervan overtuigd dat ik dat moest doen. Zo gezegd zo gedaan, ik ben langs een vrouw gegaan die dat bij mij uitvoerde en daar kwam uit dat ik candida in m'n darmen had zitten, heel veel, en waarschijnlijk al best lang. Dus ik begon aan een dieet waarbij ik suiker eruit bande. Dit ging redelijk goed, mijn buikpijn, hoofdpijn en oververmoeidheid werd véél minder en het gene wat ik dus blijkbaar in Egypte had opgelopen leek verdwenen te zijn.
Na ongeveer twee maanden stopte ik met het dieet. Ik ben wat suiker gaan toevoegen aan mijn eten, maar véél minder dan dat ik vroeger deed.
Nu bleek het dus dat ik in die twee maanden dat ik geen suiker at - en wel meer dingen, véél te weinig heb gegeten. Echt niet meer dan 800 calorieën per dag. Terwijl ik me met zo weinig calorieën veel 'gezonder' voelde dan dat ik daarvoor deed. Nu heb ik er dus last van dat sinds ik weer normaal ben gaan eten (ong. 1500 calorieën, dus nog steeds te weinig, maar meer krijg ik er écht niet in), dat ik steeds zo'n vet gevoel heb. Een zwaar gevoel in mijn maag, misselijkheid, alsof ik super veel gegeten heb. Ook ben ik zo moe dat ik om acht uur s'avonds naar bed ga. Ik ben ook constant ziek, keel ontsteking, oor ontsteking, koorts, héél erg hoofdpijn. Niets helpt...
Ik weet dat het vette gevoel ook wel in mijn hoofd zit, ik neig naar een eetstoornis, maar de andere dingen die ik voel zijn er sowieso wel. Hoe komt het? Want ik eet helemaal geen dingen die zwaar op de maag liggen - althans niet dat ik weet...
Weet iemand wat dit kan zijn?