gebruik eiwitshakes ten bevordering van spierherstel ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

gebruik eiwitshakes ten bevordering van spierherstel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 22:01

Hallo. Ik ben weer begonnen met fitniss op redelijk niveau 2 maal per week. Nu ben ik nog aan het opbouwen maar ik wil naar de driemaal per week. Nu merk ik dat ik tekort kom en ga ik beginnen met shakes. Mijn vraag is . Hoe vaak per week moet ik dit gebruiken? Ik begin met 1 na het sporten maar is dit voldoende? Gr

Kuggur

Re: gebruik eiwitshakes ten bevordering van spierherstel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:04

Normaal dieet? Dan kom je géén eiwitten tekort.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:09

om te beginnen binnen een half uur na het sporten is een eiwitshake voldoende.
Let verder op je eten dat je eiwitrijk voedsel en juist minder vetten neemt.
Succes!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:11

Ik heb een jaar lang 4 a 5 avonden zwaar gesport maar geen shakes gebruikt hoor. Gewoon goed gezond eten en veel vezels. Eet een ei ;-)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:12

Knakker schreef:
om te beginnen binnen een half uur na het sporten is een eiwitshake voldoende.
Let verder op je eten dat je eiwitrijk voedsel en juist minder vetten neemt.
Succes!

Vetten zijn helemaal niet zo slecht als mensen denken. Als je echt goed spieren traint, mag je ongeveer 80 tot 100 gram gemiddeld eiwitten nemen om te herstellen en te bevorderen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:15

klopt, maar let wel op de inname van de verzadigde vetten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 22:16

Goed eten doe ik sowieso moet ik wel met mijn werk anders val ik om ;) wel ben ik vegetariër dus krijg niks vanuit vlees binnen

de rest heb ik al veel aan qua info. Toch wat ik dacht

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:18

little_birdy schreef:
Goed eten doe ik sowieso moet ik wel met mijn werk anders val ik om ;) wel ben ik vegetariër dus krijg niks vanuit vlees binnen

de rest heb ik al veel aan qua info. Toch wat ik dacht

Weet niet helemaal hoe het zit met vegatariers, maar wil je wel kwark? Dan kun je het beste kiezen voor volle Franse kwark bijvoorbeeld (naturel), daar zitten ook wel behoorlijk wat eiwitten in.

Verder, verzadigde vetten zijn inderdaad niet altijd goed maar roomboter is zeker een uitzondering; erg gezond terwijl het in de 'taboe' sfeer zit.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 22:21

Kwark lust ik wel ja. Maar niet zonder iets er doorheen haha. Momenteel eet ik s morgens brinta met melk en havermout s middags 4 sneeën brood en savonds gewoon warm. En dan wat snoep soms of chips.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:08

fruit?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:11

Dat is alles wat je eet op een dag? Dat is te weinig en je moeg meer eetmomenten hebben om de motor op gang te houden.

In plaats van eisotshakes kun je ook gewoon wag vaker een gekookt ei eten tussendoor. Eet je verder wel fruit en rauwkost tussendoor?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:59

Ga naar 6 maaltijden op een dag 3'grote' dus ontbijt , lunch, en avondeten. en 3 'kleine' maaltijden denk aan fruit, noten enz.

Shakes zijn absoluut niet nodig als je maar 2 a 3x traint in de week. Bij goede voeding krijg je voldoende voedingsstoffen binnen.
Dus mijn advies begin er niet aan is overbodig. En krijg je weer teveel eiwitten binnen dan gaat je lichaam dit opslaan als vet en dat is ook weer niet de bedoeling. Aangezien je lichaam niks kan met de extra eiwitten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:02

Als ik dit zo lees zou ik niet starten met shakes, maar met een groter volwaardiger voedingspatroon.
Ook een vegetarier kan ruim voldoende eiwitten binnen krijgen

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:32

Een shake is prima als aanvulling van je eiwitbehoefte, zeker na een zware work out.
Ik ben zelf fan van de eiwit shakes van Body en Fit (weinig suikers, lekkere smaak én goedkoop).

Ik begin mijn dag met een shake voordat ik ontbijt (havermout) maar je kan deze ook 30 minuten na je training pakken.

Je kan het ook ondervangen door een (spelt) cracker met een plakje kalkoenfilet/pindakaas of bakje kwark met wat noten/zaden of blikje tonijn of een eitje.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:40

ik zou gewoon alleen na het sporten een shake nemen.... doe ik ook op aanraden van mijn sportbegeleider en voel mij er echt goed bij... toen ik ze niet nam werd mijn spiermassa minder... nu met de shake icm sporten blijft het mooi op pijl :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:56

Ligt eraan wat je wil en wat je eetgewoonten zijn. Meer eiwitten zorgen ervoor dat je langer vol blijft. Zelf vind ik shakes echt bah, maar ik neem ze ook zo nu en dan na het sporten. Beste is binnen een uur na je training. Wat ik ook wel eens doe is mijn kwark met een schepje whey mengen. Verder zijn kip, vis eieren en melk goede eiwitbronnen. Ook zou je een keer sojabonen kunnen proberen :)