Onstilbare honger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Onstilbare honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:23

Heyhoi bokkers,

De laatste weken heb ik een klein probleem. Ik heb continu zin om iets te eten, of het nou een hele boterham is of een klein snoepje, ik merk dat ik de hele tijd op zoek ben om wat te eten. Nu zou dit geen probleem moeten zijn maar eigenlijk probeer ik een beetje mijn huidige gewicht te behouden of ietsjes af te vallen, veel eten is dus niet handig... Wie kent dit en heeft de gouden tip? (ik ben niet ongesteld oid dus dat kan het niet zijn)

Kirsha

Re: Onstilbare honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:26

Drink je genoeg? Dorst kan ook een hongergevoel geven. En eet je wel gezond? Gebrek aan voedingsstoffen kan ook tot honger leiden.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:28

Brood, snoepjes, suikerverslaving? ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:28

Wat eet je allemaal? en wat zijn je tussendoortjes?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:30

Ik ben vegetariër, eet iedere dag zo'n vleesvervanger of ei en eet ook genoeg fruit. Tussendoortjes zijn vaak koekjes of kleine chocolaatjes qua ongezonde of een appel/banaan/peer. Het allerliefste snack ik wortels maar die hebben we niet altijd.

Drinken... ik drink waarschijnlijk te weinig dus dat zou het kunnen zijn.

Haha van een suikerverslaving heb ik nog nooit gehoord. Denk ook niet dat dat bij mij het geval is.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:32

Zwanger? :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:33

Aangezien ik 17 en single ben lijkt me dat heel onwaarschijnlijk :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:40

Een suikerverslaving heb je vaker dan je denkt :) . Dat is iets wat heel onbewust kan gaan en pas als je stopt met alle(!!) suikers uit je eten te laten, ga je merken wat dit deed.
Je eet als tussendoortjes veel zoet, ook fruit is zoet. Dit heeft allemaal invloed op je suikerspiegel en doordat deze gaat schommelen krijg je weer honger en ga je weer iets eten.
Daarnaast, genoeg water drinken!!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:43

Ik denk eigenlijk dat er heel veel mensen zijn met een suikerverslaving, zelfs als het niet zo lijkt. Ik geef maar meteen toe dat ik er één van ben :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:43

Brood, koekjes en chocola als tussendoor? Ik denk van wel :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:50

Kirsha schreef:
Ik denk eigenlijk dat er heel veel mensen zijn met een suikerverslaving, zelfs als het niet zo lijkt. Ik geef maar meteen toe dat ik er één van ben :')

Klopt inderdaad, er zijn enorm veel mensen die dit (onbewust) hebben.
Ik ben een tijd geleden suikervrij gaan eten en besefte toen pas hoe verslaafd ik was.. Ik heb serieus een week lang afkickverschijnselen gehad..

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:55

Ben je aan de pil? De pil kan er ook voor zorgen dat je op momenten onstilbare honger hebt.
Vaak als ik dit heb neem ik een groot glas water en drink ik die redelijk snel op. Dat wil meestal wel helpen.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:58

Hier herken ik mij echt precies in, lees even mee :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:58

@Ijssnuiver, water drinken is wel een goede ja... Ik ben alleen echt niet zo kapot van het smakeloze van water... Als ik het al drink moet het of heel bubbelig zijn of heel koud, en heel koud is in dit deel van het jaar niet handig.

@Dressagelady, misschien ook wel. Het is niet dat ik tien koekjes naar binnen werk en nog heel veel andere zooi, maar als ik thuis kom van school eet ik meestal wel 3-4 grotere dingen zoals chocolate chip cookies of brownies of tien kleine snoepjes. Nu dat ik er over nadenk is het toch wel veel... haha.

@LHS13, ik ben inderdaad aan de pil maar al zeker een half jaar en heb dit nog niet eerder gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:01

Wat drink je met bubbels?
Van die chocolate chip cookies krijg je een sugarhigh en daarna een flinke suikerdip, waardoor je lichaam weer meer suiker verlangt.
En zo kom je in die cirkel terecht ;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:07

Ik geloof niet echt zo in dat 'suikerverslaafde'. Vroeger leefde ik zowat op zoetigheid, toen ik op mezelf ging wonen meteen gezond gaan koken, bijna niet meer gesnoept. Brood eet ik niet. 0,0 verschil gemerkt. Ik eet misschien 2x per week 's avond iets van koekjes of chocolade, ook daarna merk ik geen verschil. Als het echt een verslaving zou zijn(lichamelijk dus), dan zou IEDEREEN er last van moeten hebben.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:10

Als ik je goed begrijp, Cayenne, bedoel je frisdrank? Ik drink een bepaald frisdrank dat Gerri heet, is een soort citroen limonade maar met "maar" 35 calorieën per glas. Verder probeer ik bubbeltjeswater (weet de officiële naam ff niet meer) te drinken maar ook dat vind ik vaak zo weinig smaak hebben...
Dat vind ik wel jammer hoor, chocolate chip cookies zijn namelijk mijn favoriete snack qua 'ongezond'.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:11

Water kun je wel leren drinken en anders eventueel met een citroentje erdoor?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:13

Dat is misschien wel een idee ja, al is het natuurlijk moeilijk om zo'n "lekkere" drankjes te laten staan haha.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:15

Een kwestie van gewoontes ombuigen en water ook lekker maken ;) .
Ik vind water heerlijk, maar zomers wissel ik vaak citroen/limoen/sinaasappel/ed af, dit doe ik door het kraanwater. Heerlijk!

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:15

Lees eens over koolhydraadarm eten. Veel koolhydraten (zoals brood, fruit) kunnen een hongergevoel geven.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:16

Eet je uit verveling?
He je het koud?
Drink je genoeg?

Zonder gelijk over suikerverslavingen etc. te gaan praten.

Lus je graag thee?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:18

Water wen je echt ontzettend aan. Ik dronk het vroeger helemaal niet, behalve als het niet anders kon. Uiteindelijk ben ik er per direct mee gestopt. De eerste week heb ik er echt ontzettend veel moeite mee gehad. Dat water smaakte me voor geen meter. Nu drink ik eigenlijk alleen nog maar water, af en toe nog thee of melk.

Water moet je dus echt leren drinken. Ik ben uitendelijk ook echt een paar kilo kwijt graakt omdat ik ben gestopt met het drinken van frisdrank en sinaasappelsap dat helemaal bomvol zit met suiker.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:19

Als je hier echt langer last van hebt, is het misschien een goed idee om bij te houden wat jou 'vaste' eettijden zijn. Drie hoofdmaaltijden en drie tussendoortjes, zodra die niet groot genoeg zijn of voedzaam genoeg krijg je eetbuien.
Verder duurt het zo 25 minuten voor je hoofd het seintje geeft dat je vol zit, dus het is altijd een goed idee om wat langzamer te eten, goed te kauwen, en even af te wachten of het 'echte' honger is.
En als je water te smaakloos is dan is thee de perfecte oplossing!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:19

MorganeR schreef:
Aangezien ik 17 en single ben lijkt me dat heel onwaarschijnlijk :+

Men zegt dat zo'n 2014 jaar geleden een 17jarige maagd bevallen is van een zoon. Dus je weet nooit... :D

Maar alle gekheid op een stokje, ik heb ook de neiging om te gaan snoepen als ik dorst heb, want ik drink ook niet graag water. Heb mezelf ook willen verplichten door geen frisdrank e.d. meer te kopen. Gevolg: ik dronk nog minder, en kreeg om de haverklap blaasontstekingen, dus geen goed idee in mijn geval. Ik heb nu zo'n vitamine bruistabletten, gezond en lekker, doe ik in water, dat helpt ook wel. En daarnaast drink ik ook wel wat fruitsap, appelsap... (heb gelukkig nogal een lage suikerspiegel).

Eet je niet uit verveling? Mss activiteiten zoeken waarmee je je gedachten kan verzetten? Kan me wel voorstellen dat je honger krijgt als je aan het studeren bent, dan kan je idd best wat worteltjes of bloemkoolroosjes knagen.
Laatst bijgewerkt door hwn op 20-11-14 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt