Waarom ben ik nooit moe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Waarom ben ik nooit moe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 01:58

Hoe kan dit? Ik voel het gewoon niet als ik moe ben.
Ik ben een onuitputbare energiebron, als ik 2 uurtjes slaap en om 7 uur op moet staan kom ik niet makkelijk uit m'n bed, dat dan weer wel (dat heb ik sowieso altijd :p ), maar als ik eenmaal sta dan heb ik energie voor 10 en loop ik de hele dag te springen tot 's avonds laat. Ik ben bang dat dit niet zo gezond is.. Maar eerder val ik gewoon niet in slaap en kan ik alleen maar op en neer rennen en moet ik toch echt die overtollige energie kwijt. Hoe ik daaraan kom is me een raadsel. Ook thee drinken en helemaal 'zen' worden helpt niet.
Zijn er meer mensen die hier 'last' van hebben? Van random uit het niets poef ineens veel energie en geen vermoeidheid? Of iemand die weet waar het door komt?

Rennie89

Re: Waarom ben ik nooit moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 02:30

Ik ben jaloers hahaha. Ik slaap vrij weinig en ben vaak moe :') Heb ook een verstoord dag en nacht ritme. Vandaag gewerkt tot 01:15 bijvoorbeeld haha :)) Ik kan wel opeens een energieburst hebben, maar ik kan ook echt snel weer inkakken. Heb vaak als ik op de bank een filmpje kijk ik doodmoe ben, en dan ga ik naar bed, nog even op Ipad en ben ik weer klaarwakker :') Maar ik voel me bijna altijd wel uitgeput -O-

Dus meid geniet er van haha :D er is niks mis met je :') Tenzij je opeens heel veel afvalt in korte periode en wel veel eet ofzo :') dan kan je er altijd een bloedtestje aan wagen :P

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 02:37

Soms is het wel handig ja, maar ik begrijp gewoon niet hoe ik kan functioneren op zo weinig slaap. Achja, ik geniet er nog wel even van zolang het gaat want ik word vast wel een keer moeier (?) en dan heeft een dag straks nog maar 16 uur ofzo..
Niet dat ik elke dag maar 2 uur slaap trouwens hoor, maar dat gebeurt af en toe en dan ben ik niet speciaal kapot de volgende dag. Gemiddeld slaap ik zo'n 5 uur per nacht denk ik, maar als ik een aantal nachten 4 uur achter elkaar slaap of minder is dat ook niet echt een probleem..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 02:40

Ik haal ook wel eens een nachtje door hoor als ik zo een verknipt ritme heb ontwikkeld :+ en slaap gemiddeld (echt slapen) rond de 4 a 5 uur denk ik? Slaap moeilijk in en word vaak wakker. Altijd slaap problemen gehad :P

Nu ook klaar wakker en geeeeeeen zin in slapen :') maar toch ben ik wel moe merk ik. Maar echt meid, koester het haha. Toen ik 16 was had ik overigens ook veeeeeeel meer energie. Stapte elk weekend en kwam dan om 9 uur thuis, fantastische tijden! Toen kon ik het allemaal hahaha :P

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 02:44

Ja precies klaarwakker. Alsof het kwart voor 3 's middags is :p
Ik heb de tijd ook wel hard nodig in een dag hahaha

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 03:14

Ik heb het ook altijd...
's ochtends opstaan is lastig, maar zodra ik uit bed ben, ben ik altijd hyperactief.
Ik heb school, 2 paarden, werk, vriendje en alles combineer ik gewoon omdat ik altijd ren en vlieg

Wat voor mij enorm hielp met sneller inslapen is je dag afbouwen, een uur voordat je gaat slapen geen elektronische dingen meer zien (telefoon :+ ), 2 uur van te voren niet meer sporten of eten, e.d.
Ik ben ook redelijk intensief geweest met body mindfulness, het is zó verschrikkelijk saai dat ik altijd binnen een uur slaap... :') (Dat is trouwens niet een gewenst effect erbij)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 03:49

Hahaha lijkt me helemaal niks :p
1 uur van te voren niks meer doen gaat sowieso niet llukken. 2 uur van te voren niet eten ook niet XP maar bedankt voor je tips!! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 04:31

Nog wakker hiero haha. Buurman zijn wekker gaat nu af. Vind het altijd zo'n bikkelaar xD

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 06:52