Scheenbeenblessure verdwijnt niet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Scheenbeenblessure verdwijnt niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 22:34

Pff ik kom maar niet van m'n scheenbeenontsteking af..

Ben dit seizoen begonnen met voetbal en waarschijnlijk te hard van stapel gelopen. Na zo'n 4 weken trainen kreeg ik last van een 'blauw' gevoel aan beide schenen. Heb toen rust gehouden en gekoeld en het verdween. Weer gaan trainen maar ik zit nu al weer dik 3 maanden met deze blessure thuis. 8 weken rust gehouden en daarna met hersteltraining begonnen. (Rekken strekken en loopoefeningen doen)

Van mijn HA mocht ik ibuprofen slikken maar dit heeft naar mijn idee niet geholpen. Ook het feit dat ik 4 dagen stage loop (thuiszorg) en in het weekend werk (McDonald's) draagt niet erg bij aan mijn herstel.

Zooltjes zijn onderweg.

Van een andere voetbalster hoorde ik dat ze 1 week diclofenac heeft geslikt en er af is, mijn volgende stap is dus denk ik weer naar de HA.

Wie heeft er ook te maken gehad met botvliesontsteking of scheenbeenblessures en wat kan ik doen..

Hannanas

Re: Scheenbeenblessure verdwijnt niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 01:55

Rust rust rust rust rust.
Oorzaak overbelasting weghalen.

Kun je op je werk zorgen dat je schenen meer rust krijgen door andere werkzaamheden?

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 02:11

Vóelt dat gek als je zit en niet bij bewegen? Ik loop al sinds december met zo'n rare kuit rëchts. Nu vd huisarts ader,edicatie en spierverslappers voorgeschreven gekregen, het is minder maar nooit weg.. Idd is het veel rust, ik mag bewegen of liggen, zitten is heel slecht volgens arts...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:48

Rust en koelen.

Heb je alleen pijn als je loopt, of ook als je erop drukt/in rust?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:55

Toch meer rust en misschien een bezoekje aan een (sport)fysio.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:56

Als je er al zo lang last van hebt vragen bij je huisarts voor een drukmeting in het ziekenhuis.

Heb wel wat collega's rond lopen die al een jaar met scheenbeenvliesontsteking rond liepen en dmv drukmeting bijv. zijn geopereerd of gericht herstel hebben kunnen volgen.

Succes ermee iig

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:56

probeer eens bij een sportfysio of gewone fysio. ik heb/had het lichtjes, bij gewone fysio ging het wel weg, maar kreeg ik het weer terug toen ik weer begon met te sporten.

sportfysio helpt mij heel erg met het opnieuw beginnen met hardlopen enzo. dit werkt naar mijn gevoel wel, en voorkomt dat je te enthousiast weer begint

Micks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:58

Eerst veel rust en koelen. Daarna geleidelijk opbouwen en na inspanning koelen, koelen en nog eens koelen. Wat je zou kunnen proberen zijn de sportcompressie kousen van Herzog Medical. Deze kousen kan je kopen bij hardloopspeciaalzaken en worden speciaal aangemeten. Mede door deze kousen kan ik weer hardlopen zonder last te hebben van blessures (en geloof me, ik heb er wat gehad!).

(Is jouw blessure shin splints?)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:00

Met stage en werk, heb je dan goede schoenen aan? Dat kan ook een hoop uitmaken. En uiteraard ook je voetbalschoenen maar ik neem aan dat je dat nu even niet doet?
Ik zou ook eens bij een goede fysio langs gaan.

Nini1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:03

Ik heb helaas al jaren last van scheenbeenvliesontsteking en kom er denk ik ook niet meer vanaf. Wel is het belangrijk om te blijven koelen na de training en wedstrijd en goed rekken (niet alleen voor of na het sporten). Oorzaak kan ook zijn dat de spieren te kort zijn of iets (hoe het precies zit weet ik ook niet).
Ik heb het altijd als ik opnieuw begin met het seizoen (handbal).

Kijk ook eens kritisch naar je (voetbal)schoenen. Deze kunnen er ook voor zorgen dat het er niet beter op word.
Bij handbal is het helaas een veel voorkomend probleem. Op dit moment hebben er 3 van ons team scheenbeenvliesontsteking om over de rest van de vereniging nog maar niet te praten.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:19

Google eens op "sore shins" (Engels voor zere schenen), dan vind je veel info over je zere scheenbeen. Het komt veel voor bij militairen na lange dagmarsen met zware bepakking.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:21

shin splint wordt vaak genoemd, als ik de verhalen op internet ook lees dan is het een heel moeilijke blessure :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:22

Shinspin noemen ze het ook wel. Ik heb er ook last van, het gaat alleen maar weg met volledige rust en ja, het kan ook snel terugkomen als je sport. Het is een vervelende blessure, ik kom er niet meer vanaf al heb ik er gelukkig niet vaak last van.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:23

hoogendroog schreef:
Google eens op "sore shins" (Engels voor zere schenen), dan vind je veel info over je zere scheenbeen. Het komt veel voor bij militairen na lange dagmarsen met zware bepakking.

Niet alleen na marsen, ook na andere sport, maar veel door de schoenen, die heel goed zijn, maar wel druk uitoefenen op je schenen, waardoor je het ook kan krijgen. Helaas is dit wat er bij mij en vele anderen op school ook is gebeurd

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:31

shin splint moest er staan, sorry

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:33

En Joolien heeft beestjes in d'r schenen... shinspinnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:35

hoogendroog schreef:
En Joolien heeft beestjes in d'r schenen... shinspinnen :D

:') Nou zo voelt t soms wel :=

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 12:28

Haha Jolien :') Shin splint inderdaad. Koelen doe ik en ook zo veel mogelijk benen hoog. Op het werk is dit helaas niet/nauwelijks mogelijk -O-

Sportfysio ga ik waarschijnlijk binnenkort heen, even kijken of ik nog behandelingen tegoed heb bij de verzekering.

Pff ik baal gewoon zo erg want ik heb nog geen halve wedstrijd kunnen spelen.. 3 keer 10 minuutjes en dat was het.

Maaykie die kousen hou ik in mijn achterhoofd!
Zijn er ook mensen die er wél afgekomen zijn? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:35

Ik ken iemand die moest stoppen met hockeyen omdat ze elke keer, ook tijdens training, licht of zwaar last kreeg. Maar zij heeft het de eerste keer heel heftig gehad en heeft 2 weken met krukken gelopen.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:46

ik hoop dat ik er nu voorgoed vanaf kom, anders zal mijn toekomst heel anders worden als gepland

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:47

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:49

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:55

Rubber_Duck schreef:
Maaykie die kousen hou ik in mijn achterhoofd!

Met een half jaar absolute rust...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:22

Ja oh god wat doet dat pijn.
Ik ben wat te hard van de stapel afgelopen met hardlopen.
Elke keer zo'n vreemd en pijnlijk gevoel in m'n scheen.
Echt heel erg naar. Soms kon ik er amper op lopen.
Of als ik met m'n vriend in bed tv lig te kijken en hij legt per ongeluk zijn enkel of hiel op m'n scheen. Nou echt hoor, tegen het plafond van de pijn %)

Ik ben er nu redelijk vanaf...
Heb in september een auto ongeluk gehad en daarna echt 5-6 weken helemaal absoluut niks gedaan en nu sport ik wel weer maar heel rustig aan. M'n heup is waarschijnlijk niet helemaal goed meer door het ongeluk dus springen en rennen gaan niet meer. Voor m'n scheen een hele vooruitgang :) Elk nadeel heeft z'n voordeel zeg ik dan maar...

Edit: ik heb van Back on Track een kuit/scheen beschermer, die gaf wel wat verlichting ook!

Nini1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:26

Rubber_Duck schreef:

Volgens mij is het ook zo dat als je het een keer heb gehad, je het super gemakkelijk opnieuw krijgt.

Ik heb het op het moment niet heel erg, maar er zijn ook tijden geweest dat ik nauwelijks kon lopen van de pijn. Ik had het gevoel dat bij iedere stap iemand probeerde mijn scheenbeen te breken. Het leek net of er aan de binnenkant zo'n kracht werd gezet dat het zou breken.