Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Joolien schreef:Dat zou wel fijn zijn, want ik ervaar heel veel spanning in mn lichaam.
_Denise_ schreef:@Duplo: Hoe zijn jouw ervaringen met een psychosomatische fysiotherapeut? Heb daar ook wel interesse in.
Muurp schreef:Ik ben wel benieuwd wat jouw 'uitlaatklep' is om de spanning (in ieder geval gedeeltelijk) kwijt te raken. Vanuit daar kun je namelijk specifiek zoeken in bijvoorbeeld vormen van creatieve therapie (ik noem bijv. beeldende-, muziek- of psychomotorische therapie).![]()
De manier waarop je spanning verminderd kan je helpen om een voor jou passende therapievorm te vinden.
.
Het valt me alleen de afgelopen tijd op dat mensen snel EMDR aangeraden komen en na een eerste sessie het toch erg tegen valt. Bij mij werd er door het GGZ ook aangeraden om de eerste nacht daar intern te overnachten omdat er soms enorme angsten en gevoelens naar boven komen die ver weg gestopt zijn. Daar heb ik uiteindelijk geen gebruik van gemaakt, maar ik kan het me best voorstellen dat iemand anders dat wel doet.

WildChild schreef:Kijk ook eens naar EMDR (http://www.emdr.nl), een methode die tegenwoordig steeds meer bij PTSS en andere angststoornissen gebruikt wordt en effectief is gebleken. Sterkte!
Joolien schreef:Ik lees ook iets over het drinken van cola en thee. Laat ik dat nu allebei veel drinken. Niet meer doen dus?
Ik heb geen gegeneraliseerde angststoornis, maar een paniekstoornis. Dat ligt niet echt mijlenver van elkaar af wat dit soort dingen betreft