gastric bypass

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siepi

gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 07:33

Omdat ik na jaren lang lijnen het niet meer op kon brengen om af te vallen heb ik samen met mijn man de beslissing genomen om een maagverkleining te ondergaan.Ben afgelopen zomer geopereerd aan een gastric bypass ben nu 27 kilo kwijt en zit ook weer op een gewicht waar mee ik kan paardrijden en ben zo blij dat ik dat na jaren weer kan oppakken dit was ook een van mijn doelen. Zit in het traject bij de obestitas kliniek in Velp.Zijn er mensen hier op bokt wie dit ook hebben gedaan of als je erover mee wilt praten graag....zit alleen niet op kritiek te wachten dat ik ook wel zonder operatie dit had kunnen bereiken want geloof me dan had ik dat wel gedaan

Nagano

Re: gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 07:34

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 09:09

Super zeg krijg jij positieve reacties of negatief?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:11

ik heb nu 2 jaar een gbp. 80 kilo afgevallen. Nu wel aan het aankomen ivm zwangerschap.
ik zou niet anders meer willen!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 10:14

Zo zeg 80 kilo wat een gewicht geweldig

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:15

Ik weet dat dit een oud topic is maar aangezien ik zelf in het begin van het jaar geopereerd word, mischien dat het leuk is om ervaringen te delen ? Ik maak me om sommige dingetjes nogal zorgen al is dat denk ik normaal, mag eventueel ook via pb als een van de gbers daar zin in heeft. Ik ga maandag naar mijn eerste voor traject sessie, het is opeens zo snel gegaan. De 25 ste van november mijn intake, en i werd gisteren dus al gebeld dat ik een positief advies had en dat ik dus aankomende maandag gelijk mijn eerste sessie heb en dan donderdag naar de verpleegkundige moet.. ik denk om bloed te prikken en eventueel voor onderzoekjes ? Ze hadden gezecht dat het advies wel 8 weken kon duren, hahaah dus ik ben alles nog in mn hoofd aan het verwerken dat het zo snel gegaan is x-x
Ben vooral bang.. voor eigenlijk 2 dingen.. dat ik niet genoeg meer kan drinken wat voor mijn blabberde nieren heeeel belangrijk is... en dat ik niet genoeg af ga vallen.. ja echt stom maar ben bang dat het bij de 15 kilo a 20 kilo ophoud en wil nogzoveeel meer kwijt, dus vroeg me af of jullie ervaringen hebben met beide ? en of mischien met afvallen nog een jaar na de gbp ? Om de een of andere rede heeft iemand me verteld dat je maar een jaar afvalt en dan 10% aankomt , iemand die daar ervaring mee heeft ?

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:23

Ik heb dit jaar in februari een sleeve laten zetten, ben nu -55 kg en nergens last van.. Laat het op je afkomen en luister goed naar je lichaam! Elk lichaam is anders! Als je nog vragen heb, pb staat open x

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:29

ik heb nu 3 jaar de gbp. helaas nu veel compicaties, maar desondanks ben ik blij dat ik het gedaan heb.
ben dus 80 kilo kwijtgeraakt.
tijdens zwangerschap 30 kilo aangekomen en nu alweer bijna op het gewicht voor de zwangerschap.
ik woog 125 kilo en nu schommel ik rond de 56 kilo.
Ik kwam idd ong 10 pr van mijn laagste gewicht weer aan. Maar goed, ik was toen ook echt te mager.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:12

Ohhh wat zijn jullie beide super goed afgevallen kan ik alleen maar van dromen mijn laagste gewicht in jaren was 84 kilo wat ik met Cambridge bereikt hebt en ik ben maar 164 cm Ik voelde me toen al een stuk beter in mn vel etc maar ik droom toch stiekem ook van een gezond gewicht dat is voor mij geloof ik rond de 65 maar zelfs 79 zou ik al super vinden, ik ga gewoon alles doen wat aangegeven word door de doktoren om zo goed mogelijk af te vallen , ik wil dit zoo graag al jaren en nu de stap gezet is ga ik er ook 100% voor

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:50

Zelf geen ervaring, maar mijn broer heeft sinds 11-11 een sleeve. Inmiddels 20 kg afgevallen.

Het bevalt hem goed maar wel veel last van dumping.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:03

Wel heerlijk dat jullie zo blij zijn met de gastric bypass, ik zou het juist helemaal niet meer doen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:23

Wat is daar de reden dan van furrow ? Ervaar je er zelf veel nadelen van ?

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 21:47

Rij weer bij de rijvereniging eerste les kreeg ik de smile niet van me gezicht nu 45 kilo kwijt weeg 62 kilo en kan weer paardrijden wat wil je nog meer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:54

Ik denk dat er mensen zijn die het effect van een gastric bypass of maagband onderschatten. Zo ken ik 2 mensen die een operatie hebben ondergaan, maar in hun hoofd er eigenlijk niet aan toe waren en daarom hun eetpatroon niet op de ingreep konden aanpassen, waardoor ze niet afvielen en in de problemen kwamen. Erg jammer, want dan heeft de hele operatie geen effect gehad :\

Edit: zelf heb ik er dus geen ervaring mee en het zal voor heel veel mensen vast een geweldig hulpmiddel zijn, maar je moet imo ook mentaal echt 100% klaar zijn om afscheid te nemen van je voorgaande eetgewoontes.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:00

Mijn moeder heeft de operatie een jaar geleden laten doen en is 54 kilo kwijt geraakt. Moest wel veel overgeven, snoept nog steeds (is per persoon anders), maar kan geen gewone aardappelen verdragen. Alleen maar aardappelkrokketjes.

Ts heb je uit eindelijk de operatie gedaan?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:16

Klopt cayenne . Je moet er echt achterstaan en je eetpatroon veranderen. Ik kan ook best wel eens snoepen maar probeer er rekening mee te houden en gezond te eten.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:25

Ittheclown, veel succes vast met je ingreep! Dapper besluit :)

Yfkelover wat een mooi resultaat zeg! Waarschijnlijk ook hard voor gewerkt.

Ik heb zelf geen ervarig met de ingreep, maar ik loop mijn verpleegkunde stage op een chirurgische afdeling waar onder andere de barriatrie ligt. Zo ook alle gastrics dus. Ik sta open voor vragen mocht je iets willen vragen, kan als stagiair niet op alles antwoord geven maar vragen mag altijd :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:34

Ik heb September 2013 een gastric bypass gehad vanwege mijn lipoedeem, inmiddels 53 kilo kwijt en op gezond gewicht.
Nadeel van mijn operatie is dat ik extreme hypoglycemie ontwikkeld heb welke inmiddels zo extreem is dat de chirurg mijn maag terug wil plaatsen, ben daar zelf niet zo happig op en is het nu kiezen uit twee kwaden..
Door mijn lipoedeem zat ik in een rolstoel en heb dan aan aanzienlijk risico dat ik daar weer in kom te zitten.
Door de extreme hypo's die regelmatig onder de 1.0 duiken heb ik weer een verhoogd risico op hersenbeschadiging, herseninfarct e.d

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:54

Renee_S schreef:
Ittheclown, veel succes vast met je ingreep! Dapper besluit :)

Thanks, het is voor mij ook echt de laatste optie, heb altijd al gevochten tegen het feit dat ik wat flinker was.. helaas sloeg ik er zo extreem in door dat nu behalve crashen niks meer werkt.
Mij darmen en maag zijn kort gezecht gewoon naar de ''bleep''. Dus tja eigen schuld.
Ik weet absoluut dat het niet zomaar wat is vandaar dat ik ook gekozen heb voor een traject via de NOK dat houd in dat je 7 meetings in een groep hebt 1x per week ( bij ons 1x twee keer anders kwam het niet uit) En dan heb je een soort les van een dieetiste, beweginsdeskundige, verpleegkundige, pshygoloog( ik kan dit nooit spellen grr) etc, die je dan helemaal voorbereiden op je nieuwe leven.
Ik zie het ook echt als opnieuw geboren worden, met hopelijk na een tijdje een weer goed werkende maag en darmen etc.

Gisteren had ik groepsmeeting nummer 2, was weer erg informatief en hebben weer veel formulieren ontvangen, gaat dus goed , scheelt ook dat ik een enorme leuke groep is.. en we zijn allemaal te zwaar dus het is zo prettig om er over te praten want iedereen herkend je problemen.

Heb ook 4 soorten medicatie gehaald onderandere maagbeschermers, calcium tabletten, een bloedverdunnende spuit voor vlak voor de operatie, en ook vitamine D. Mijn vitamine D was extreem laag .. blijkbaar.. weet iemand van jullie hoe dat kan ? En wat de uitwerking van een laag vit D is ? Ik bedoel ben je sloom ofzo ? Heb nu een extra sterke dosis ervan gehad dus moet nu goed worden maar ben nieuwschierig.

Van onze groep ben ik de eerste die door alle tests etc heen is, alleen nog eventjes stoelgang uitslag afwachten, en dan verwacht ik binnen 3 weken de operatie datum te horen aangezien ze 3 weken voor de operatie je op bellen dat je de twee weken voor de operatie kan beginnen met vet vrij dieet om je lever te slinken.

Ook in de pauze bij de meetings, lekker makende verhalen zo was er een man die 60 !! ja 60!! kilo kwijt was in 7 maanden, dat is echt enorm veel. Nou hoef ik gelukkig gen 60 kilo kwijt maar wel een flink aantal als ik rond de 45 kilo kwijt raak zit ik op een groen dus gezond bmi, we zullen zien of dit haalbaar is al zou ik al super blij zijn met 30 kilo eraf.

Kom maar op met het nieuwe buikje ;p

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 21:54

Ik ben vorig jaar 11juli geopereerd en heb er nog geen moment spijt van gehad.
Heb mijn traject gevolgd in Velp en heb door de groepsbijeenkomsten vrienden voor het leven er aan over gehouden.
belangrijkste is dat ik nu gezond ben geen pijn in de gewrichten meer minder migraine en geen longproblemen dus zeer goede keuze geweest