Gebroken bovenarm, misselijk van de pijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Gebroken bovenarm, misselijk van de pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 04:46

Hoi bokkers..

Vrijdagavond ben ik van mijn haffie af gevallen met een gebroken bovenarm als resultaat. Naar zeggen duurt t 4-6 weken maar een operatie is nog niet uitgesloten.. Wordt vandaag teruggebeld door t ziekenhuis voor controle deze week om verder te kijken.

T is nog maar net gebeurt en ik ben t al spuugzat! ;( Ik heb alleen een sling gekregen wn wat pijnstillers maar ik ben echt kotsmisselijk van de pijn en kan haast niks.. Ik slaap niet (rechtop zitten), ik kan amper opstaan en zelf naar de wc gaan duurt al gauw een halfuur. Iedere beweging doet zeer. Krijg schokken en trillingen en jank t weer uit van de pijn.. Regelmatig voel en hoor ik mn bot ook kraken. Voel me zo hulpeloos en beroerd!

Ik wil zo graag slapen, niet meer misselijk zijn en dat de pijn weg is.. En dan heb ik nog t probleem van mn examenweken.. :n

Hebben jullie ervaringen of,misschien wel tips voor mij? ;(

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 04:57

Wat voor pijnstillers heb je gekregen? Misschien nog wat zwaardere proberen? En verder is het banketstaaf, maar tijd heelt alle wonden, dus de pijn moet met een paar dagen steeds minder worden.
Misschien helpt het om bewust je gedachten te verzetten en niet teveel gericht te zijn op je arm en de pijn.

Cynn
Fotograaf

Re: Gebroken bovenarm, misselijk van de pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 05:00

Ik moet t met 8 paracetamols en 3x diclofenac per dag doen.. Als ze me bellen vandaag ga ik ook vragen of ik meer of iets sterkers mag..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 05:04

Diclofenac is al een beste pijnstiller. Heb je er een maagbeschermer bij? Dat helpt mss tegen de misselijkheid.

Wel erg vervelend hoor, kan me voorstellen dat je je ook niet beter gaat voelen als je al een paar nachten niet slaapt.

Kun je een beetje onderuitgezakt comfortabel zit-liggen? Misschien helpt dat om een beetje te slapen.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 05:06

Van diclofenac kan je heel beroerd worden je kan om een maagbeschermer vragen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 05:18

Zit geen maagbeschermers bij.. Ga ik naar vragen!

Meer onderuit zitten heb ik geprobeerd, maar dan als resultaat dat ik haast niet meer overeind kom..

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 05:55

Begrijp ik het nou goed dat je alleen een sling hebt en geen gips? Wat slecht zeg! Ondanks dat je misschien geopereerd gaat worden hadden ze je voor de tijd daar tussenin iets om je arm heen moeten doen.

Ik weet precies hoe je je voelt trouwens heb een maand terug mijn hand gebroken en werd ook misselijk van de pijn en kon haast niks meer zelf.

Kun je niet een houding vinden waarin je je arm ondersteunt en toch kunt liggen. Met een extra kussen bijv. Van alleen liggen rust je ook een beetje uit.

Wil je heel veel sterkte wensen en hou je arm zo stil mogelijk!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 06:04

Achjeej meid, geen tips voor je, maar heb heel erg met je te doen! :(:) Klinkt heel akelig heel veel sterkte.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 06:05

Een bovenarm valt niet te gipsen, dan noet je hele torso meegegipst worden.

Ooit, toen ik 11 was, heb ik ook mijn bovenarm gebroken en de eerste dagen waren inderdaad vreselijk. Half zittend slapen, maar door de pijn werden het hazeslaapjes.
Na een aantal dagen werd de pijn minder en kon ik wel weer beter slapen, tot ik in mijn slaap op mijn zere arm draaide natuurlijk.

Veel sterkte!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 06:14

Idd alleen een sling en geen gips..

Liggen met een kussen eronder mag helaas niet. Ik moet t echt laten 'hangen'..

Bedankt iedereen! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 06:30

Cyn toch.... :(:) Je hebt al veel medicijnen zeg!! :oo Heel klóte dat die niet helpen...een maagbeschermer zou idd helpen tegen de misselijkheid...

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 06:59

Ik kan ook niet zo goed tegen diclofenac
En had ibrufin 600mg bruiszakjes.

Waarom zit je niet in het gips.
Succes met

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 07:04

Succes en beterschap ts! Ik zou bijna zeggen neem een paar glazen sterke drank. :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 07:07

Gipsen gaat met een bovenarm inderdaad moeilijk, maar als je er zoveel last van hebt zou ik toch terug gaan.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 07:24

Eerste dagen zijn een verschrikking zonder gips. Mede door je val voel je je bont en blauw en heel beurs.
Neem je pijnstilling goed in en probeer het zo comfortabel mogelijk voor je te maken.
Als je de dok belt zou ik toch vragen of je niet een dun kussen ter ondersteuning mag gebruiken.
Veel succes ts!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 07:33

Bovenarm breuk is de rotste die je kan hebben, vooral omdat je geen gips krijgt. Dat geeft normaal tegendruk waardoor je minder pijn hebt en je voelt niet elke beweging. Het rotte is ook dat pijnstilling niet helpt tegen de pijnscheuten als je beweegt.

Misschien dat het helpt om met een berg kussens het liggen zo comfortabel mogelijk te maken, verder moet het langzaam beter gaan maar eertse week zal hel zijn. Sorry meer kan ik er niet van maken.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 07:47

Mijn schouder is net geopereerd en de daarbij ook wat bot weggehaald. De pijn moet vergelijkbaar zijn. De eerste dagen zijn idd vreselijk. Als de diclo niet voldoende werkt, vraag dan een combi van Naproxem met paracetamol. Ook met maagbeschermer. Werkt voor mij goed. Minder pijn dan met diclo.
En ach, met de dagen gaat het beter. Ik ook 6 weken sling. Daarna 6 maanden revalidatie. Denk maar zo, dan ben jij al lang al weer heel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 07:49

Anders vragen of je naproxen met maagbeschermer kan krijgen die werken ook erg goed.
Ik ben nooit zo van diclofenac.

Sterkte en idd je moet hem maar gewoon laten hangen en rusten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 07:53

He bah! Sterkte en beterschap!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 07:56

Bah dat klinkt echt eng, bovenarm breken! Ik zou inderdaad om andere pijnstilling vragen denk ik, verder kan ik je alleen maar heel veel beterschap wensen vrees ik

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:54

Op welk punt is je bovenarm gebroken? Ik heb zo'n 10 jaar terug mijn bovenarm gebroken (trouwens ook na een val van een haflinger) en had m'n bovenarm in het midden gebroken. Bij mij is er toen een brace om heen gemaakt van gips. Eerst een soort koker, maar die kon ik na een week toen de zwelling was afgenomen zo heen en weer schuiven, dus daarna is er 1 gemaakt met klittenband erop die ik zelf kon bijstellen en af kon doen bij het douchen.

Misschien dat je in het ziekenhuis kan vragen of zoiets bij jou ook mogelijk is? Want dit lijkt me erg pijnlijk zo. Ik voelde met brace al dat de botten verschoven bij het opstaan uit bed, dus ik wil niet weten hoe het nu voor jou voelt... Sterkte!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 12:36

Femia, ziekenhuis zei net dat t ook rustig veel langer kan gaan duren. Verschilt bij iedereen.. Donderdag moet ik terug en weet ik meer.

Ik mag nu naproxen ipv de diclofenac. :)

Breuk is net iets onder de schouder Winna. En leuk he, Haflingers.. :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:38

Ik ken je gevoel, exact dezelfde breuk gehad!
Ook 6 weken rechtop geslapen omdat ik niet anders kon en in een sling gehangen.
Eerste dagen ook veel pijn gehad ondanks diclofenac en paracetamol. Enige wat ik je kan vertellen is rustig aan doen, proberen te concentreren op andere dingen en hopen dat na een paar dagen de pijn afneemt. Deed het bij mij iig wel! Kon uiteindelijk aardig wat ondanks de sling, en nagenoeg pijnloos.
Pijnmedicatie moet ook een spiegel opbouwen, erg rot maar als deze er eenmaal is wel een stuk prettiger gevoel.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:40

Is een brace geen oplossing? Wel even een omeprazol erbij voor de maagbescherming!

Beterschap verder :(:)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:40

je lijkt mij wel! heb toen wel een mal van gips laten aanleggen! scheelt heel veel.(moest daarna wel onder het mes etc, maar kon veel meer)