Gek worden van langdurige verkoudheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Gek worden van langdurige verkoudheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:57

Nu was ik al met enige mate een beetje gek natuurlijk :):)..

Maar even serieus, ik ben nu al een paar maanden behoorlijk verkouden en ik word er nu toch echt gek van.
Heb een behoorlijke tijd neusspray gebruikt, maar na een bezoekje van de huisarts moest ik daar natuurlijk onmiddellijk mee stoppen :j Echter ben ik nu ruim een maand verder en nog steeds heel erg verkouden. Het lijkt nu zelfs nog erger te worden. Ik heb nachtdienst en hoor nog een paar uurtjes slaap te pakken, maar door mijn niesbuien en loopneuzen word ik elke keer weer wakker.
Ik verslijt zakdoekjes in een recordtijd waar je u tegen zegt, maar er blijft uitkomen terwijl het boven potdicht zit en tegelijkertijd dus gigantisch loopt.

Thuis en dus echt in dichte ruimtes krijg ik er last van, dus ik zit nu steeds meer te denken aan een allergie voor huismijt oid. In m'n bed is 't een ramp, daarbuiten is het echt wel opvallend minder. Iemand die dit heeft en dit herkent misschien?

Verder voel ik me kiplekker, hooguit en beetje vermoeid maar dat wijt ik aan mijn onregelmatige diensten :D
Ik heb wel vaker dat ik langer verkouden bent dan gemiddeld, maar misschien moet ik nu toch echt weer even de huisarts raadplegen?

Flew

Re: Gek worden van langdurige verkoudheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:03

De klachten die jij omschrijft heb ik als ik ergens allergisch op reageer. Kan maar zo zijn dat je helemaal niet verkouden meer bent, maar gewoon een allergische reactie hebt. Ik zou er een bezoekje huisarts aan wagen. :j

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:04

Hier precies hetzelfde verhaal.......al ruim 4 weken.
Ik heb te lang neusspray gebruikt waarschijnlijk en hoest
ook al 4 weken de longen uit mijn lijf.
Na eerst 10 dagen codiene te hebben geslikt (hielp niets) dinsdag
begonnen met een antibiotica kuur. Tot nu toe helpt dat ook niet.
Morgen de laatste tablet innemen en dan dinsdag maar weer de huisarts bellen denk ik.
Ook hoestdrank gebruikt en paracetamol maar niets helpt.
Bij mij gaan er ook pakken zakdoekjes door, niet aan te slepen gewoon.
Ik ben er niet echt ziek van maar wel erg moe. Beterschap ermee Y;(

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:06

Same here! Alleen ik ben allergisch voor huisstofmijt. Met een goede neusspray zoals nasonex nemen je klachten echt aanzienlijk af. Zou ff een allergietest doen als ik jou was. Weet je het iig zeker...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:07

Flew schreef:
De klachten die jij omschrijft heb ik als ik ergens allergisch op reageer. Kan maar zo zijn dat je helemaal niet verkouden meer bent, maar gewoon een allergische reactie hebt. Ik zou er een bezoekje huisarts aan wagen. :j

Ik had het bij mijn vorige bezoek ook al voorgelegd, maar ik heb dus geen last van branderige ogen oid (waar zij naar vroeg) en toen is ze er ook niet verder meer op ingegaan. Maar wellicht was dat ook omdat ze dacht dat het lange 'verkouden' zijn kwam door langdurig gebruik van de neusspray.
Nu ik het niet meer gebruik zal ik het inderdaad maar weer eens voorleggen. Het is echt zo vervelend, word er heel nukkig van en zo ben ik niet :')

@silvia58; He bah, ook lekker bezig jij :(:) Beterschap!

@Sjira; Heb jij het al je leven lang, of ook plotseling? Vorig jaar ben ik ook eens 3 maanden verkouden geweest, maar dat ging uiteindelijk toch over. Nu is 't echter toch een tikkeltje erger en duurt ook nog eens veel te lang zo. Ik ga er inderdaad maar eens op aandringen, zo'n allergietest..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:14

Misschien gewoon eens een antihistamine tabletje proberen. Als dat helpt dan is het dus een allergische reactie en geen verkoudheid ;)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:44

Ineens op mn 25e. Nooit eerder last van gehad. Ik had net een eigen huisje met vloerbedekking, gordijnen, stoffen bank etc. Dus een heerlijk plekje voor huisstofmijt. Ik had ook veel last van hoofdpijn. Achteraf dus door de zwelling in bijholtes. Toen ik eindelijk eens van huisarts veranderde zei die meteen 'allergie'. Test gedaan en ja hoor... Neusspray gekregen en meteen resultaat. Heb ook imunotherapie gedaan. Nu alleen nog last als ik mn neusspray vergeet of als ik blootgesteld wordt aan veel huisstofmijt zoals in een hotel ofzo.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:49

Herkenbaar zeg! Ik ben jaren verkouden geweest zonder aantoonbare reden. Huisarts heeft een allergietest afgenomen, maar daar kwam niets uit. Ook kno-arts kon niks vinden. Bij mij is het overgegaan toen ik verhuisd ben. Mogelijk is het dus toch een allergische reactie op het één of ander geweest...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:25

Ik heb de huisarts gebeld en nu dan een neusspray gekregen voor het slinken van de slijmvliezen als ik 't goed heb. Ik mocht ook allergie-pilletjes proberen, maar aangezien ik alleen last heb van mijn neus heeft ze dat als eerste optie gegeven. Werkt alleen pas na enkele dagen, dus moet nog even geduld hebben :+