Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

tanjaatjuhh schreef:Twilight schreef:je krijgt iets medicatie voor een roesje, maar uit mijn ervaring bij een gebroken arm en pols, deed het alsnog ernstig zeer helaas.
Lekker opbeurend om te zeggen dat het alsnog erg zeer deed.
Dit is per persoon verschillend.

Sanned schreef:Ik heb echt bijna precies hetzelfde gehad. Vinger blijven hangen in de lus van een hengstenketting. Bij mij was het middelste kootje van mijn middelvinger gebroken. Als ik mijn vinger boog, boog hij over mijn wijsvinger heen. De arts noemde het een rotatiebreuk.
Bij mij is de vinger direct rechtgezet. Ik ben lokaal verdoofd met twee prikken in mijn hand. De orthopeed heeft hem rechtgezet door er hard aan te trekken met een draaiende beweging. Het deed wel flink zeer, maar maar heel even. Het is voorbij voor je er erg in hebt.
Als ze echt gaan opereren zal je er niets van voelen denk ik, dan verdoven ze sterker. Als je metaal in je hand krijgt (lijkt me onwaarschijnlijk bij een vinger) ga je onder narcose.
)
De chirurgen in het ziekenhuis hadden het erover dat hij opnieuw gebroken en weer rechtgezet moest worden maar dat heb ik niet gedaan. Het hele spierkapsel eromheen is er inmiddels op aangepast en het doet eigenlijk geen pijn meer. Ik kan mijn hand redelijk normaal gebruiken (het is de hand waar ik ook mee schrijf enzo) Alleen met typen zit ik er soms een toets naast