gebroken vinger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miiej

gebroken vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:51

Ik heb vandaag mijn vinger gebroken, hield een paard vast en touw ging door mijn hand heen.
de bovenste koot van mijn ringvinger is doormidden, zit nu in het gips en ik moet dinsdag terug.
Hij staat lichtelijk naar links en met buigen gaat hij richting mijn duim. Nu hadden ze het over en eventuele operatie, ik ben heel erg bang dat ze hem gaan rechttrekken. Doen ze dit onder verdoving? Heeft iemand hier ervaring mee?

Twilight

Re: gebroken vinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:59

je krijgt iets medicatie voor een roesje, maar uit mijn ervaring bij een gebroken arm en pols, deed het alsnog ernstig zeer helaas.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:02

Twilight schreef:
je krijgt iets medicatie voor een roesje, maar uit mijn ervaring bij een gebroken arm en pols, deed het alsnog ernstig zeer helaas.

Lekker opbeurend om te zeggen dat het alsnog erg zeer deed.

Dit is per persoon verschillend.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:03

tanjaatjuhh schreef:
Twilight schreef:

Lekker opbeurend om te zeggen dat het alsnog erg zeer deed.

Dit is per persoon verschillend.

Nou fijn zou het niet voelen, dat geld voor iedere persoon denk ik zo

Beetje rare reactie

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:05

waa daar word ik niet vrolijk van.
Neem wel aan al ze er schroeven in plaatsen ik zo goed verdoofd ben dat ik dat niet voel? Of had je het daar over?

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:09

Toen ik geopereerd werd aan mijn gebroken arm heb ik daarna nergens last van gehad. :)
Maja een arm is anders dan een vinger en het scheelt natuurlijk per persoon.

Heel veel succes in ieder geval ;)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:19

Komt vast goed. Geef tevoren aan dat je heel bang bent voor pijn. Misschien kan het dan onder narcose?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:19

Ik heb echt bijna precies hetzelfde gehad. Vinger blijven hangen in de lus van een hengstenketting. Bij mij was het middelste kootje van mijn middelvinger gebroken. Als ik mijn vinger boog, boog hij over mijn wijsvinger heen. De arts noemde het een rotatiebreuk.
Bij mij is de vinger direct rechtgezet. Ik ben lokaal verdoofd met twee prikken in mijn hand. De orthopeed heeft hem rechtgezet door er hard aan te trekken met een draaiende beweging. Het deed wel flink zeer, maar maar heel even. Het is voorbij voor je er erg in hebt.
Als ze echt gaan opereren zal je er niets van voelen denk ik, dan verdoven ze sterker. Als je metaal in je hand krijgt (lijkt me onwaarschijnlijk bij een vinger) ga je onder narcose.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:31

Sanned schreef:
Ik heb echt bijna precies hetzelfde gehad. Vinger blijven hangen in de lus van een hengstenketting. Bij mij was het middelste kootje van mijn middelvinger gebroken. Als ik mijn vinger boog, boog hij over mijn wijsvinger heen. De arts noemde het een rotatiebreuk.
Bij mij is de vinger direct rechtgezet. Ik ben lokaal verdoofd met twee prikken in mijn hand. De orthopeed heeft hem rechtgezet door er hard aan te trekken met een draaiende beweging. Het deed wel flink zeer, maar maar heel even. Het is voorbij voor je er erg in hebt.
Als ze echt gaan opereren zal je er niets van voelen denk ik, dan verdoven ze sterker. Als je metaal in je hand krijgt (lijkt me onwaarschijnlijk bij een vinger) ga je onder narcose.

Denk inderdaad dat ik ook een rotatiebreuk heb, maar het was te dik en onbeweegbaar om het goed te zien. Ooh dat rechttrekken lijkt me zooo naar en eng en die prikken ook! Eigenlijk alles, las net op google dat ze bij operaties vaak plaatjes erin zetten.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:34

Ik heb 2,5 jaar geleden mijn ringvinger top gebroken en mijn middelvinger verbrijzeld. Mijn middelvinger was op 2 verschillende plaatsen uit de kom.
Toen ik naar de dokter ging heeft hij het in de kom gezet en dit was niet echt een prettig gevoel maar het bot kwam letterlijk door mijn vinger heen. Vervolgens ben ik geopereerd en hebben ze er pinnen in gezet en eigenlijk heb ik er weinig van gevoeld. Het was wel onder algehele narcose maar het viel echt mee.

Het zal vast even niet prettig zijn maar je zal echt wel goed verdoofd worden.
Veel sterkte!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:49

Hier ook zelfde ervaring in zoverre had ik nog knoop aan einde touw zitten.
(Grote leerschool!! Nooit geen knoop er meer in voor mij ;) )
Mijn ringvinger lag in de muis van mn hand :o
( keek om, paard stond aantal m achter me met touw en ik had voor mijn gevoel nog iets in mn hand!)
Ondrste koot zat dus op 1mm punt in driehoek vast.
Dus eerst idd spuiten gezet en rechtgezet, gips en of het bot ging aangroeien wisten ze niet.
Zoniet dan idd operatie met schroeven maar sat is niet nodig geweest.
Maar dat zal wel gewoon met verdoving gaan in vorm van spuiten.
Sterkte iig ...

1tip: gewoon niet kijken naar het geheel maar echt andere kant op kijken!

Oh en nog iets wat bij mij na half jaar pas werd vastgesteld ( na veel gezeur).
Probeer ook zsm voor mekaar te krijgen hoe je buig en strekpees eraan toe zijn!
Bij mij is dat dus heel laat gedaan en ja, kan hem nooit meer gebruiken als eerst; wat dus ook met paardrijden lastig is...

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:59

Een jaar geleden bijna, zelfde probleem met touw. Paard sprong achteruit en omhoog bij het op de wei zetten. Ik had het gevoel geen vingers meer te hebben. Midden vinger en ring vinger onderste kootjes heel ernstig gebroken. Operatie, volledige verdoving en pinnen erin. Al 1 jaar 3x per week kine en nog steeds veel pijn, kan nog niet een goede vuist maken en ook nog niet volledig strekken. Met millimeters gaan we vooruit!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:24

Ik heb in januari mijn middenhandsbeentje van mijn pink gebroken en dat botje was alweer (iets gedraaid) aan elkaar gegroeid toen ze erachter kwamen dat het gebroken was geweest :+ De chirurgen in het ziekenhuis hadden het erover dat hij opnieuw gebroken en weer rechtgezet moest worden maar dat heb ik niet gedaan. Het hele spierkapsel eromheen is er inmiddels op aangepast en het doet eigenlijk geen pijn meer. Ik kan mijn hand redelijk normaal gebruiken (het is de hand waar ik ook mee schrijf enzo) Alleen met typen zit ik er soms een toets naast :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 08:21

Bij mijn broer is er jaren geleden een plaatje in gezet (hand gebroken) en dat werd toch echt onder volledige narcose gedaan (er was wat langer werk nodig, had men al van te voren ingeschat). Hij heeft er dus niets van gevoeld en achteraf ook geen last gehad (ja, dat de hechtingen wat gingen trekken na een paar dagen, maar verder niets). Je kunt ook het ziekenhuis even bellen met deze vraag, TS. Dan weet je helemaal zeker hoe of wat, plus dat je kunt aangeven dat je onder volledige narcose wil.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 08:28

Ik ben onlangs voor een ingegroeide nagel volledig onder zeil gegaan.
Je kan het aan geven dat je echt bang bent.
De prikken die je krijgt wanneer het plaatselijk word verdoofd schijnen geen pretje te zijn en ik ben vreselijk bang voor naalden

Ik weet niet of ze dit met breuken ook doen omdat het snel gezet moet worden, maar het is zeker een aanrader om na te vragen.
De huis arts kan je ook meer info geven

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 11:18

Had vanochtend gebeld omdat ik de hele nacht wakker heb gelegen met kramp hadden ze nog niet eerder gehoord. Of ik dat het kramp is.. het is overigens een spiraalbreuk.