Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:53

Ben wel benieuwd wie er ook pas (september, oktober of november) is begonnen met fitness?
Misschien kunnen we elkaar hier motiveren en de vorderingen laten zien! :)

Ben zelf pas afgelopen week begonnen! Ben hierbij gewogen en is alles berekend.
Heb een vet percentage van 33% en een BMI van 24,1.
Mijn doel is mijn vet percentage omlaag, gewicht zou fijn zijn als die rond de 60kg is. En de spiermassa mag omhoog.

We hebben een schema opgesteld waar ik de komende weken mee moet trainen! Vooral de been, borst en buikspieren worden daarbij getraind!
Cardio doe ik vooral op de loopband en doe nou speed interval van 20 minuten waarbij jog tempo 8km/h is en ren tempo 10 km/h.

MilesNF

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:04

Hey, wat leuk, ik ben ook vorige week begonnen.
Ik heb nu een proefabonnement van een maand, even om te kijken of ik wel echt ga.
Normaal liep ik regelmatig hard, maar dit najaar kreeg ik de slag niet te pakken (koud, donker etc.), dus daarom maar lid geworden van de sportschool.

Er is dan nu ook een schema gemaakt voor vier weken, als ik dan blijf wordt een nieuw schema opgesteld. Mijn schema is gericht op verbeteren voor klimmen, dit richt zich vooral op core, maar ik train ook m'n benen, armen en cardio. Verder mag vetpercentage en gewicht ook omlaag (= ook gunstig voor klimmen)

Bij ons geven ze ook veel groepslessen, dat vind ik ook wel leuk. Ik heb nu twee keer mee gedaan met bodypump, de eerste keer kon ik twee dagen niet lopen ;) De tweede keer ging al een stuk beter gelukkig. Tot nu toe vind ik het erg leuk.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:22

Haha wat leuk! :) Bodypump doen ze bij ons ook, twijfel nog wat ik mee zal gaan doen! Misschien alles is een keer uitproberen! Zumba, Bodypump, Xco, Kickfun, Spinning :+

Maar wat doe je dan voor klimmen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:07

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:33

Ik ben half september begonnen met fitness, een combi van cardio en kracht :)
Vanaf oktober begon ik qua kracht echt vooruitgang te merken, zeker in mijn benen!
Het ligt nu alleen helaas alweer 3 weken stil ivm ziekte :(

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:42

Er is hier een topic "krachttraining voor vrouwen" waar je heel wat fitnessende vrouwen gaat vinden :)! Ideaal topic als je motivatie zoekt :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:24

Ik ken het topic, maar jullie zijn zooooo veel verder dan dat ik me nu voel ;)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:14

Ik ben 3 weken geleden ook maar weer begonnen met sporten. Ongeveer 4 weken geleden ben ik ook flink op mn eten gaan letten. Mijn doel is om mijn vetjes kwijt te raken en conditie op te bouwen en weer strak(ker) in mijn vel te komen. Ik probeer 2 keer in de week naar de sportschool te gaan. Probeer meestal een groeps les te gaan maar wanneer er die avond geen leuke les is ga ik fitnessen. Vind ik eigenlijk heel saai maar doe het toch maar!

Vinden jullie fitnessen wel leuk om te doen? En hoe houden jullie het leuk?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:57

Ik wil ook weer gaan beginnen met sporten. Maar ik moet echt zin maken, kom te vaak met smoesjes. :+
Mijn doel is om wat strakker te worden en wat meer conditie krijgen. Sportschool heb ik op gezeten maar dat vind ik gewoon heel saai. :+ Groepslessen zijn vaak overvol en niet heel gezellig.

Thuis heb ik een crosstrainer staan en een stepper en wat elastieken. Geen idee of het zin heeft om gewichtjes te kopen en daar oefeningen mee te doen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:09

Florenc, ik heb dat topic wel gezien, maar daar gaat het echt over krachttraining en dat doe ik iig niet.
Melia, tuurlijk heeft het zin om thuis te trainen, maar dan moet je het daar ook wel echt gaan doen. Wat gewichtjes is idd wel handig en ook een spiegel, zodat je goed kan zien hoe je, je oefeningen uitvoert. Voorheen trainde ik ook altijd thuis, maar helaas hebben we niet heel veel ruimte en lukt het me ook niet meer op de motivatie thuis te vinden.
JTM, ik vind het fitnessen wel leuk, juist door mezelf steeds wat uit te dagen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik 20 min op de fiets/loopband ook wel saai vind.
Roodzonnetje, wat zonde en vervelend dat je ziek bent, beterschap.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 19:36

Inderdaad dat topic is stuk verder dan ik ben en meerdere hier! Vandaar dit topic haha. Bij het begin beginnen!

Ik ga zometeen weer naar de sportschool.

JTM zoals lieke al zegt is 20 minuten loopband saai. Daarom doe ik speed interval. Dit (vind ik) houdt het leuk! Heb hiervoor wel rennen met evy gedaan. Dus conditie is niet verkeerd :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:45

Dankje Lieke!

Ik vind cardio ook behoorlijk saai :o Tijdens het fietsen en soms zelfs steppen neem ik mijn ereader weleens mee :P En anders m'n eigen muziek, helpt iig iets..

En afwisseling, ene keer hardlopen, dan weer cross trainer dan weer fietsen of traplopen. En daarbinnen ook weer variëren met programma's.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:00

Ik doe nu een maandje fitniss :) begin toch echt resultaat te zien

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:06

RoodZonnetje schreef:
Dankje Lieke!

Ik vind cardio ook behoorlijk saai :o Tijdens het fietsen en soms zelfs steppen neem ik mijn ereader weleens mee :P En anders m'n eigen muziek, helpt iig iets..

Veel van de standaard cardio is ook gewoon zinloos :). Met eindeloos kilometers maken, doe je je lichaam geen plezier hoor...

Tips:
- werk intervallen (30 seconden full out - 90 seconden rustig, 5-8 sets)
- kies een cardiovorm waarmee je je volledige lichaam benut (roeien, airdyne)
- werk met je eigen lichaam ipv met de standaard machines (bv. 15 burpees - 15 airsquats - 15 jumping squats - 15 jumping lunges - 15 push ups , zonder rust tussen de oefeningen of tussen sets, 4-5 sets), veel betere (en snellere) opbouw van je conditie, je pakt veel meer spieren mee, en het is niet zo saai
- werk tabata's. 20-10 intervallen. 20 seconden werken, 10 seconden rust, 8 sets. Kan je met alles doen (hardlopen, fietsen, burpees, airsquats, push ups,...). Zorg dat je snel werkt, EN dat je nooit onder je aantal herhalingen van je eerste set komt (dus intensiteit op zelfde niveau houden)

Voila :+, nu is cardio niet saai meer.
Of je gaat voor deze optie, nog beter:

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:33

Cardio is niet echt aan mij besteed.. Dow alleen als warming up..

Mijn buik begint echt mooi strak te worden.. Mijn billen al ronder... Maar ik heb bij zijkant van mijn kont nog zo'n 'deuk'.. Moet echt meer oefeningen voor dat gebied hebben

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:37

Gianti schreef:
Mijn billen al ronder... Maar ik heb bij zijkant van mijn kont nog zo'n 'deuk'.. Moet echt meer oefeningen voor dat gebied hebben

Squats, lunges en deadlifts. Vraag op je fitness even begeleiding naar techniek, en dan laag in gewicht beginnen en opbouwen. Je kont zal je dankbaar zijn :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:46

Squats zit ik nu op 5x 15 reps met 20kg.. Lunges doe ik al, maar ik heb gewoon giga balans probleem daarmee _O- deadlifta wil ik ook mee beginnen maar daar train je ook niet echt de zijkant mee :S

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:56

Ik meng mij ook in dit topic als dat mag :D
Lees mee met het topic krachttraining voor vrouwen, maar die zijn inderdaad al zo ver dat ik vaak niet eens weet waar ze het over hebben :+

Voor mijn vakantie zat sporten echt in mijn ritme, ging vijf keer per week naar de sportschool met plezier. Nu ben ik alweer een tijdje terug van vakantie, maar ik kom maar niet terug in dat ritme en ga 1x in de 2 weken.
Ik hoop dat dit topic een soort van stok achter de deur is zodat ik weer ga!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:01

Is er hier iemand in omgeving Wageningen / Ede die naar de sportschool gaat of wilt gaan? Ik wil heel graag fitnessen, maar ik heb de motivatie niet om alleen te gaan. Dus als er iemand is die het gezellig vindt om met z'n tweeën te gaan, stuur me maar een pb'tje. :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:52

Gianti schreef:
Squats zit ik nu op 5x 15 reps met 20kg.. Lunges doe ik al, maar ik heb gewoon giga balans probleem daarmee _O- deadlifta wil ik ook mee beginnen maar daar train je ook niet echt de zijkant mee :S

Squats verlagen in aantal en verhogen in gewicht (Kijk eens wat lukt, maar ga zeker naar 5 sets van 8 tot 10 herhalingen, met 30/40kg. Zorg dat het doenbaar, maar zwaar is. De laatste 2 herhalingen van elke set mogen echt lastig zijn). Met jou aantal herhalingen, werk je puur op (spier)uithoudingsvermogen, niet op spieropbouw (en dat is wel wat je wil).

Squats en deadlifts gaan inderdaad niet op een specifiek gebied werken, maar het zijn wel oefeningen die zoveel spieren meepakken, dat je er gegarandeerd baat bij gaat hebben. Ga eventueel naar sumo-deadlifts, die pakken naar mijn gevoel iets meer op billen/zijkant billen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:04

Ik zou zeker eens proberen wat groepslessen te volgen, dat vind ik zelf veel leuker dan gewoon fitnessen :j

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 21:12

LoesVDB voor mij is het wat ver weg, maar wellicht dat je iemand kan vinden die met je mee wil gaan! Ik had ook een oproepje op facebook geplaatst, blijkt dat mijn collega ook wil gaan sporten maar niemand had die mee ging! Zo ver zoeken was het dus niet :=

Wat voor groepsles volgen jullie of willen jullie gaan volgen?

Ik mag morgen vroeg weer aan de bak! Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:38

Ik ga twee keer pw naar bodypump en dat vind ik erg leuk!
Ook doe ik zumba, ongeveer 1 keer per week.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:44

Ik zit nu even in een dipje helaas :( zo'n twee maanden geleden echt weer goed begonnen, maar de laatste twee weken sport ik nog maar zo'n 2 a 3 keer per week terwijl het volgens m'n rooster eigenlijk 6 keer moet, en ook stop ik soms gewoon middenin terwijl ik het eerst juist zo leuk vond dat ik wel elke dag 2 uur wilde sporten. Misschien heeft m'n lijf gewoon even wat meer rust nodig dus dat geef ik ook wel maar ik baal er wel van dat het gewoon echt niet meer wilt :( Normaal deed ik hardlopen, insanity, 30 day shred en soms nog zumba en nu nog alleen insanity en 1x per week hardlopen.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 22:41

6 keer per week sporten? Mij was om de dag aanbevolen, zeker in het begin?

Aranel, dat bodypump lijkt me ook wel heel leuk om te doen! Volgende week gaan we is naar de groeplessen kijken! :j