Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MaricoGraphy schreef:Enige spin die kan bijten is toch de kruisspin dacht ik? En zelfs daarvan zeggen ze dat de tandjes niet door onze huid kunnen dringen. Zeker dat het een spinnenbeet is en niet een wesp ofzo?
Ik heb tevens een gemiddelde temperatuur van 36, als ik zware hoofdpijn heb met misselijkheid en braken is dat vaak 34,5 of 35.

AmyII schreef:Ik dacht dat ik niet bang was voor spinnen maar terwijl ik de omschrijvingen hierboven las viel ik zowat flauw
Wat een apart iets TS! 37,5 is géén koorts overigens. Op 38-38,5 heb je pas verhoging.
Indien je echt koorts krijgt zou ik in jouw geval wel naar de arts van wacht gaan morgen, anders zou ik het nog twee dagen geven met de antibiotica en als er dan nog geen verbetering is (of je krijgt in die tijd koorts 38,5 en hoger) naar de huisarts of huisartsenpost.
Wat een raar iets, sterkte!
)
Dat zal dan wel dat koorts vanaf 38.0 is.

xZiva_ schreef:Dat zal dan wel. Ik leer het op het moment op school, dus daar vertrouw ik eerder op
De medische wereld veranderd continu, wie weet heeft die verpleegkundige haar opleiding al een hele tijd geleden gedaan
Maar dit is offtopic
Vind je argument niet erg sterk. Bovendien ook kort door de bocht, mag hopen dat verpleegkundigen wat bijleren in de jaren, vooral als iets veranderd. AmyII schreef:Dat zal dan wel dat koorts vanaf 38.0 is.
De verpleging in het ziekenhuis heeft mij twee weken geleden toen ik op de afdeling lag namelijk wijs gemaakt dat 38,0-38,5 verhoging is en 38,5 en hoger koorts is.
Maar goed, iedereen houdt daar een ander getal voor.
Kay_Kim schreef:Nee huisarts gaat er maar losjes over... kom nog maar eens langs als het nirt betert...over de koorts, ja 37,5 is hoog voor mij maar idd nog niet alarmerend, 35-36 graden is normaal voor mij maar die 39 vind ik toch wel eng...
MaricoGraphy schreef:Ik lees net een interressant artikel... hier: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=6815
Gele zakspin
• Bleek van kleur, het achterlijf kan geel of beige zijn met over de hele lengte een vage donkere streep.
• 6 tot 10 mm lang.
• 4 paar poten, het eerste paar langer dan het vierde paar.
• Acht even grote donkere ogen gerangschikt in twee horizontale rijen.
Ze leven doorgaans buiten, maar zullen zich binnen ophouden als daar kleine insecten aanwezig zijn. Aangenomen wordt dat ze in het najaar woningen binnengaan, omdat de voedselvoorraad buiten dan afneemt.
Een beet is scherp en pijnlijk en veroorzaakt huidontsteking en zwelling. Er kan een striem ontstaan met gevoelloos weefsel. Het kan acht weken duren voordat dit weer geheeld is. Pijn of gevoelloosheid ter plaatse van de beet kan worden gevolgd door zweten en misselijkheid gedurende maximaal 24 uur.
Citaat:Grote bermzakspin of Grote spoorspin
• Lichaamslengte van maximaal 15 millimeter maar de mannetjes blijven kleiner.
• Kopborststuk is rood, net als de cheliceren (kaken).
Achterlijf is geel met in het midden een zwarte, bruinachtige streep.
Als de spin opgeschrikt wordt en zich bedreigt voelt zal hij zonder te aarzelen bijten. Soms kom je ze in huizen tegen en worden mensen wel eens in hun slaap gebeten. Ze kunnen de menselijke huid doorbijten.
Symptomen bij een beet:
- Gele zwelling rond de beet die gepaard gaat met scherpe pijn. Men kan deze pijn vergelijken met die van een wespensteek.
- Vaak volgen hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, rillen en zweten hierop. Deze symptomen doen zich pas na enkele uren voor, als het gif het centrale zenuwstelsel bereikt. Deze symptomen verdwijnen meestal na ongeveer 3 dagen maar afhankelijk van de hoeveelheid gif in het bloed kunnen ze tot 8 weken aanhouden.
- Uitzonderlijk ontwikkelt zich een necrotische zweer (vlees sterft rond de beet af, gaat rotten) deze zweer herstelt langzaam.
Kay_Kim schreef:Nee huisarts gaat er maar losjes over... kom nog maar eens langs als het nirt betert...over de koorts, ja 37,5 is hoog voor mij maar idd nog niet alarmerend, 35-36 graden is normaal voor mij maar die 39 vind ik toch wel eng...
Dan heb jij het ook zeker snel warm of niet?