Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
demo_love schreef:Tja, hoe diep zit jullie liefde? Als dit een liefde is die minder dan een jaar bestaat, dan zou ik overwegen om ermee te stoppen. Puur omdat ik weet dat ik meegetrokken zou worden in die depressie en daar niet meer uit zou komen. Heb je ook aan mogelijke consequenties gedacht? Wil je kinderen, trouwen? Hoe groot is de kans dat dit over gaat?
Jij moet zijn vriendin, zijn liefde zijn. Niet zijn boksbal (verbaal) of zijn therapeut.
Waarschijnlijk niet het antwoord wat je hier wilt horen, maar sorry, zo zou ik het zien.
Tiggs schreef:Slikt hij antidepressiva of kalmeringspillen? Die eerste kunnen de klachten nl verergeren in de eerste weken.
maximuss schreef:Dat snap ik maar ik heb het over begeleiding in de verwerking van zijn trauma. Het kan helpen om met hulpverleners te praten die zelf iets van duiken afweten.
, vandaar mijn nieuwsgierigheid. maximuss schreef:Aha. Ja, je longen kunnen scheuren omdat de lucht die je op diepte (dus grotere druk) inademt uitzet tijdens het stijgen (druk verlaagt). Als je gewoon uitademt is er geen probleem. Alleen duiken is idd niet zo verstandig en al zeker niet als je nog niet zo ver bent dat je eventuele problemen met je materiaal onder water op kunt lossen.
Joolien schreef:Ik heb zelf een zware depressie gehad, maar niet met agressie of chagrijnigheid. Wel veel hulpeloosheid.
Kun je met je vriend praten over hoe het met hem gaat? Of wil hij dat ook niet?
:D