Crest Whitestrips(Tanden thuis bleken)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Crest Whitestrips(Tanden thuis bleken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 17:18

Hey iedereen!

Ik heb al zolang ik me kan herinneren vreselijk gele tanden. Ik poets mijn tanden enorm goed en heb als gevolg nog nooit een gaatje gehad. Afgelopen maand ben ik naar de tandarts geweest voor controle en een foto. Ik kreeg een compliment over mijn glazuur(dat ie nog zo mooi was), maar de tandarts zei zelf dat ik geen mooie tanden had. Hij begon over het bleken van tanden.

Na wat internet speurwerk kwam ik uit op de Crest Whitestrips. Op internet las ik heel veel goede verhalen, maar ook veel waarschuwingen. Ik heb nooit last van gevoelige tanden en geen van de waarschuwingen waren echt onderbouwd. Ik besloot woensdag dus maar eens een setje te bestellen.

Ik heb een halve kuur(10 stuks) 3D Professional Effects gekocht bij whitestripswinkel.nl.

Voor andere mensen die interesse hebben in hun tanden op deze manier thuis te bleken, wilde ik graag een topic bijhouden over het bleken van mijn tanden met dit middel. Zodat jullie ook de voortgang bij kunnen houden(deze zal in aparte comments komen).

Even wat info over het middel:
Crest Whitestrips is enorm populair in Amerika omdat het een goedkope manier is om mooie witte tanden te krijgen. Er wordt veelal gewaarschuwd over dat je tanden gevoelig worden van dit middel. Op uitzonderingen na is dit over het algemeen tijdelijk(tot een week na de behandeling).

De Whitestrips komen in verschillende varianten, die van mij is een medium kuur welke je 10x een half uur op je tanden moet laten inwerken. Het maakt niet uit wanneer je dit doet, je kan best een paar dagen overslaan.

Je krijgt per pakketje 2 strips: 1 voor je ondergebit en 1 voor je bovengebit.
Afbeelding

Je moet eerst je tanden schoonmaken met water en vervolgens ze weer helemaal droog maken. Dan breng je de strips aan zodat ze alle zichtbare tanden bedekken. Dit laat je(Bij mijn behandeling) 30 min intrekken. Aanbrengen gaat relatief makkelijk, je moet er even een handigheid in krijgen.

Na 30 min haal je het er weer vanaf, je moet alleen even een hoekje zoeken waar het los zit.

Ik heb vandaag de eerste strips gebruikt, ik zal zo de foto's van voor en na posten.

Groetjes,
Claudia
:wave:

Jolien87

Re: Crest Whitestrips(Tanden thuis bleken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:23

En wat gebeurt er nu precies met je tanden? Komt er een soort van verflaagje op je tanden? Ik zou anders haast denken dat je tandglazuur wordt aangetast. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:24

Interessant, heb zelf ook wel last van gele tanden.
Maar vindt het altijd eng om te doen, dus doe ik het niet.

Ik ben benieuwd of dit voor jou werkt, en wat het resultaat is.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 17:34

Jolien87 schreef:
En wat gebeurt er nu precies met je tanden? Komt er een soort van verflaagje op je tanden? Ik zou anders haast denken dat je tandglazuur wordt aangetast. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

Je tanden worden gebleekt met hetzelfde middel als dat ze dat bij de tandarts doen. Het is dus geen laagje wat er op komt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:43

Kosten?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 17:54

Dit setje van 10 stuks(wat genoeg is om 'natuurlijk' witte tanden te krijgen) kost 40 euro.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:03

Ik heb ze ook (gebruikt). Mijn vriendin heeft een aantal jaar in Amerika gewoond en heeft ze daar gevonden, ook aangeraden gekregen van een familie lid van haar host-gezien die tandarts is.

Ik heb ze dit jaar in Amerika gekocht en daarna nog een keer via een webshop in Nederland, weet even niet meer welke. Deze waren niet in originele verpakking, is dus goedkoper.

Ze werken bij mij wel degelijk! Ik moet alleen wel oppassen dat de strips mijn tandvlees niet raken, want dan krijg ik een beetje last van gevoelige tanden, dit is dan bij de tanden die een klein beetje teruggetrokken tandvlees hebben, dat laatste stukje tand is dus niet bedekt door de strip.

Bij mijn vriendin hebben ze echt super gewerkt! Mooie nette witte tanden, niet onnatuurlijk wit maar gewoon mooi.
Ik vergeet het steeds door te zetten, maar ga er begin van het nieuwe jaar weer mee beginnen.

Je moet niet vaker dan 2x per jaar een kuur gebruiken. Op YouTube staan veel filmpjes in het Engels ook over.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 18:07

BelleTessa schreef:
Ik heb ze ook (gebruikt). Mijn vriendin heeft een aantal jaar in Amerika gewoond en heeft ze daar gevonden, ook aangeraden gekregen van een familie lid van haar host-gezien die tandarts is.

Ik heb ze dit jaar in Amerika gekocht en daarna nog een keer via een webshop in Nederland, weet even niet meer welke. Deze waren niet in originele verpakking, is dus goedkoper.

Ze werken bij mij wel degelijk! Ik moet alleen wel oppassen dat de strips mijn tandvlees niet raken, want dan krijg ik een beetje last van gevoelige tanden, dit is dan bij de tanden die een klein beetje teruggetrokken tandvlees hebben, dat laatste stukje tand is dus niet bedekt door de strip.

Bij mijn vriendin hebben ze echt super gewerkt! Mooie nette witte tanden, niet onnatuurlijk wit maar gewoon mooi.
Ik vergeet het steeds door te zetten, maar ga er begin van het nieuwe jaar weer mee beginnen.

Je moet niet vaker dan 2x per jaar een kuur gebruiken. Op YouTube staan veel filmpjes in het Engels ook over.

Leuk dat je je ervaring ook deelt! Ik hoop dat mijn tanden witter worden: al is dat niet zo'n probleem. Ik heb gele vlekken op mijn tanden, mijn tandarts zei dat die mee zouden kleuren. Hoop vooral dat die weggaan, die verpesten het 'beeld' eigenlijk.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:46

Leuk, ik volg!! :) wil ook wel graag wittere tanden :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:07

ik wilde een topic openen over tanden bleken maar kwam deze tegen tijdens de zoekfunctie. Ben benieuwd ts of het jou geholpen heeft deze strips....

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:10

Ik heb ook erg gele tanden, gebruik nu speciale tandpasta en heb mn tanden al aardig wit...
Colgate max white optic gebruik ik nu...
Dus mocht het niet werken probeer dit dan eens een tijdje!;P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:14

Ik ben benieuwd of t veranderd is ! Zelf ook door beugel en roken geen mooie witte tanden meer, Wel ervoor altijd gehad. Dus ben Benieuwd!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:20

Mijn plan was om telkens voor en na foto's te maken, dit bleek echter onmogelijk te zijn: ik sta meestal rond 6 uur op en ben pas weer rond 5 uur thuis. Hierdoor is er gewoon te weinig goed licht om goede foto's te maken waardoor je toch niet het verschil zou zien. Ik heb in totaal 3 strips gebruikt, en ik zag al echt een groot verschil! Ik heb nog wat strips in de kast liggen, wilde toevallig vandaag eentje erop doen(vrij dagje :D). Is dus zeker een aanrader! Geen last gehad van gevoelige tanden oid.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:28

aa top ts dat je reageert! maar neem je met zo'n strip wel echt het hele stuk van je tand mee. Ik zou bang zijn een stukje over te slaan en dat je dat dan ziet

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:31

Ik heb een gebitje bij de tandarts laten maken en daar spuitjes met bleeksel bij gekregen.
Daar moet ik dan s'nachts mee slapen voor 1 keer per maand :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:33

Edit: laat maar foto staat in de OP
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 21-01-15 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:33

minikatje schreef:
Ik heb een gebitje bij de tandarts laten maken en daar spuitjes met bleeksel bij gekregen.
Daar moet ik dan s'nachts mee slapen voor 1 keer per maand :)

is dat zoiets wat je vroeger ook zag op tv? alleen zal bij tandarts stukkie duurder zijn gok ik.
Slaapt dat wel lekker zo'n gebitje vraag ik me dan af?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:37

jahoor, geen last van.
Kosten vielen mij erg hard mee eigenlijk en mn verzekering heeft alles vergoed.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:39

Zie je dan wel enig verschil omdat je het maar 1 keer in de maand hoeft te doen ? Hoeveel heb jij er circa voor betaald? Voor t geval mijn verzekering zoiets niet vergoed...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:44

Ik heb 70 euro per kaak betaald.
dan heb je je gebitje dat op maat is gemaakt, de mal en een dood spuitjes waar je 2 jaar mee kant.
De eerste keer slaap je 10 keer met een gebitje om je tanden bij te bleken en daarna 1 keer per maand als onderhoud :)