Ik heb al zolang ik me kan herinneren vreselijk gele tanden. Ik poets mijn tanden enorm goed en heb als gevolg nog nooit een gaatje gehad. Afgelopen maand ben ik naar de tandarts geweest voor controle en een foto. Ik kreeg een compliment over mijn glazuur(dat ie nog zo mooi was), maar de tandarts zei zelf dat ik geen mooie tanden had. Hij begon over het bleken van tanden.
Na wat internet speurwerk kwam ik uit op de Crest Whitestrips. Op internet las ik heel veel goede verhalen, maar ook veel waarschuwingen. Ik heb nooit last van gevoelige tanden en geen van de waarschuwingen waren echt onderbouwd. Ik besloot woensdag dus maar eens een setje te bestellen.
Ik heb een halve kuur(10 stuks) 3D Professional Effects gekocht bij whitestripswinkel.nl.
Voor andere mensen die interesse hebben in hun tanden op deze manier thuis te bleken, wilde ik graag een topic bijhouden over het bleken van mijn tanden met dit middel. Zodat jullie ook de voortgang bij kunnen houden(deze zal in aparte comments komen).
Even wat info over het middel:
Crest Whitestrips is enorm populair in Amerika omdat het een goedkope manier is om mooie witte tanden te krijgen. Er wordt veelal gewaarschuwd over dat je tanden gevoelig worden van dit middel. Op uitzonderingen na is dit over het algemeen tijdelijk(tot een week na de behandeling).
De Whitestrips komen in verschillende varianten, die van mij is een medium kuur welke je 10x een half uur op je tanden moet laten inwerken. Het maakt niet uit wanneer je dit doet, je kan best een paar dagen overslaan.
Je krijgt per pakketje 2 strips: 1 voor je ondergebit en 1 voor je bovengebit.

Je moet eerst je tanden schoonmaken met water en vervolgens ze weer helemaal droog maken. Dan breng je de strips aan zodat ze alle zichtbare tanden bedekken. Dit laat je(Bij mijn behandeling) 30 min intrekken. Aanbrengen gaat relatief makkelijk, je moet er even een handigheid in krijgen.
Na 30 min haal je het er weer vanaf, je moet alleen even een hoekje zoeken waar het los zit.
Ik heb vandaag de eerste strips gebruikt, ik zal zo de foto's van voor en na posten.
Groetjes,
Claudia