schimmelinfectie (vrouwenprobleem)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

schimmelinfectie (vrouwenprobleem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:46

Ik wilde het niet al te open en bloot in de titel zetten. Maar ik heb bijna constant last van een schimmel infectie en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die daarmee te kampen heeft. Ben er meermaals voor naar de dokter geweest en ook die ene van de reclame een aantal keer gebruikt (die je zonder recept bij bijv de kruidvat kunt halen). En het gaat steeds weg maar (volgens mij) zodra ik ongesteld wordt tada.... daar is het weer, vreselijk. Ik heb opzich geen jeuk oid maar wel veel afscheiding.

Ik was me overigens nooit met zeep daar en ik ben ook niet aan de pil. Maar volgens de huisarts is het bij mij gewoon hormonaal en het zou helpen als ik aan de pil zou gaan, maar gezien ik niet op mannen val heb ik geen anticonceptie nodig en wil ik eigenlijk sowieso niet aan de pil (of enige andere vorm van anticonceptie).

Nu heeft de dokter mij die pil meegekregen die ik al eerder heb moeten innemen en heb ik een herhaal recept gekregen dat ik iedere maand zo'n pil kan gebruiken. Maar ik weet helemaal niet of dat dat misschien nare bewijwerkingen kan krijgen als ik het op lange termijn ga gebruiken. Ik vind dat ook niet echt ideaal.

Meer dames die dit leed hebben moeten doormaken en wat hebben jullie gedaan?

Rena100

Re: schimmelinfectie (vrouwenprobleem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:49

Ik kreeg het juist van de pil. Toen ik daarmee stopte was het weg. Jarenlang last van gehad en mijn HA zei ook, dit is hoe je lichaam werkt. Is het bij jou wel echt een schimmelinfectie en geen witte vloed wat hoort bij een menstruatie?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:49

Vraag eens een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
Die hebben iets meer verstand er van en kunnen pillen/medicatie voorschrijven.
Er bestaan pillen voor die goed werken.
Ik heb 1x de vaginale versie gehad (hel echt!) en heeeeeel vaak spruw (schimmelinfectie op je borsten).
Na een goede pillen kuur en zalf ben ik er vanaf gekomen!
In ieder geval sterkte.
Echt verschrikkelijk is het!

Edit: mijn zus heeft het nog steeds vaak.
Die komt er niet vanaf...
Je kunt ook je levensstijl omgooien met een speciaal dieet.
Laatst bijgewerkt door blokje op 14-11-14 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:51

Ga eens naar een homeopaat! Schimmels kan je ook door bepaald voedsel krijgen, zo heb ik zelf op een suikervrij dieet gezeten tot mijn 12e ( zelfs brood etc werd speciaal gemaakt ) omdat ik anders schimmel infecties kreeg, beneden maar ook in mijn mond en over mijn lichaam.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:53

dit kan ook komen door gemeenschap met je man(als je die hebt :P )
het kan zijn dat hij je zuurtegraad aantast.
dan zou hij ook behandeld kunnen worden geloof ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:54

nee, ik heb het namelijk niet tijdens m'n menstruatie, maar alle weken daartussen. Daarnaast heeft hij ook een kweekje gemaakt en daar bleek uit dat het inderdaad een schimmelinfectie was.

Ik heb inderdaad via google gelezen dat de pil juist een veroorzaaker kan zijn van schimmelinfecties, maar die slik ik dus niet.

Blokje: ik heb nu een pil die ik 's avonds voor het slapen moet inbrengen. En die zou ik dus iedere keer na m'n ongesteldheid moeten gebruiken. Maar ik heb natuurlijk liever 1 keer iets dat me er vanaf helpt.

Fuego3: gemeenschap met een man gaat 't bij mij dus zeker niet zijn :')

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:55

Maartje, het is een pillen kuur ik heb hem 2 weken geslikt.
Daarna was ik er vanaf ;)

Die inbreng pillen hebben mijn zussen ook wel eens gehad.
Brr.. Lijkt me niets
Laatst bijgewerkt door blokje op 14-11-14 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:55

Maar jij hebt het maar 1 malig gehad toch? Ik heb het constant dan ben ik er vanaf en dan komt het na m'n menstruatie weer terug....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:56

Hier ook regelmatig last van gehad, en de pillen die ik kreeg van de HA werkte eigenlijk niet.
Toen dit geprobeerd.. en het is nu al jaren weg!!
http://www.multi-gyn.nl/multi-gyn-floraplus/

Het zorgt voor de juiste ph waarde waardoor schimmels het niet kunnen overleven.
En ja.. ik gebruik nog steeds de pil.. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:57

Google maar eens op candida-infectie.
Tips te over (voedingsadvies etc.)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:59

Casarell: maar dat moet je om de drie dagen gebruiken om het te voorkomen?!

Ik eet opzich best gezond en suikers, tja wel wat maar volgens mij niet overdreven veel en wil dat toch niet helemaal uit m'n dieet bannen. Zoals ik zei is het bij ook hormonaal dus dat maakt dan ook niks uit.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:59

Maartje1990 schreef:
nee, ik heb het namelijk niet tijdens m'n menstruatie, maar alle weken daartussen. Daarnaast heeft hij ook een kweekje gemaakt en daar bleek uit dat het inderdaad een schimmelinfectie was.

Ik heb inderdaad via google gelezen dat de pil juist een veroorzaaker kan zijn van schimmelinfecties, maar die slik ik dus niet.

Blokje: ik heb nu een pil die ik 's avonds voor het slapen moet inbrengen. En die zou ik dus iedere keer na m'n ongesteldheid moeten gebruiken. Maar ik heb natuurlijk liever 1 keer iets dat me er vanaf helpt.

Fuego3: gemeenschap met een man gaat 't bij mij dus zeker niet zijn :')

profiel bezichtigd nee dus dan :P
of dat tussen 2 vrouwen hetzelfde werkt is voor mij onbekend :o
of eventueel jou partner de zuurtegraad zou kunnen verstoren?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:00

Ik ben op aanraden van de huisarts een poosje op candida dieet gegaan, betekent heel kort door de bocht geen suikers en geen gisten. Komt nog meer bij kijken en het is best even pittig om het helemaal in je voedsel systeem te krijgen, maar ik heb er nu al 2 jaar geen last meer van en eet wel weer suikers en gisten tegenwoordig :)

Verder alleen katoenen ondergoed dragen, alleen de boel schoon spoelen met water en gewoon zorgen dat het zo weinig mogelijk broeit :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 15:01

Stond ook in de OP ;)

Maar ik heb momenteel geen partner dus dat is het ook niet.

Ik baal nu een beetje, had gewild dat ik vanmorgen gewoon om een doorverwijzing naar de gynaecoloog had gevraagd.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:02

Ik had dit ook met grote regelmaat toen ik nog aan de pil was. Lijkt me ook een vreemde reden om aan de pil te gaan eigenlijk.

Ik heb toen voor 6 maanden na iedere menstruatie zo een pilletje gekregen, zo bleef het uit, ook na die 6 maanden..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:03

Maartje1990 schreef:

Ik eet opzich best gezond en suikers, tja wel wat maar volgens mij niet overdreven veel en wil dat toch niet helemaal uit m'n dieet bannen. Zoals ik zei is het bij ook hormonaal dus dat maakt dan ook niks uit.

Helemaal verbannen hoeft niet maar zijn bepaalde ingrediënten, mijn moeder heeft er ook heel veel last van. Hormonaal, maar toch speelt voedsel een grote rol.
Wat zij vaak na haar menstruatie doet is kwark in een theedoek en even een luier ervan maken, dit maakt je zuurgraad weer goed en zo heeft zij er het minste last van.

En partners moeten idd ook behandeld worden ( of speeltjes goed reinigen )

Ik heb het een periode elke keer gehad, bleek dat ml ook besmet was door mij dus elke keer als ik schoon was besmette hij me er weer mee.

Eleionomae schreef:
Ik ben op aanraden van de huisarts een poosje op candida dieet gegaan, betekent heel kort door de bocht geen suikers en geen gisten. Komt nog meer bij kijken en het is best even pittig om het helemaal in je voedsel systeem te krijgen, maar ik heb er nu al 2 jaar geen last meer van en eet wel weer suikers en gisten tegenwoordig :)

Verder alleen katoenen ondergoed dragen, alleen de boel schoon spoelen met water en gewoon zorgen dat het zo weinig mogelijk broeit :)

Dat dieet heb ik dus idd gehad tot mijn 12e!
Inmiddels eet ik wel weer suiker en gisten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:04

Maartje1990 schreef:

Ik heb een kuur van 2 weken gedaan (= 2 doosjes), en daarna nooit meer.. :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:06

Ik heb daarnaast trouwens ook een keer een kuur van een week gehad van een pil die ik oraal in moest nemen. Extreem (normaal krijg je er maar 1) maar het had wel het gewenste effect in combi met dat dieet :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 08:41

Je hebt er na je menstruatie meer last van omdat dan je zuurgraad naar de filistijnen is. Ik had er ook altijd last van na de menstruatie totdat ik normaflor tabletten ontdekte. Is simpel gezegd vitamine C voor je doos. Het helpt om de zuurgraad weer op peil te krijgen. Veel gynaecologen schrijven het ook voor bij steeds terugkerende infecties. http://www.normaflor.nl

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:08

Klinkt als een hardnekkige candida infectie (Google maar wat je er het beste tegen kunt doen).
Wanneer de schimmel (steeds) niet volledig weg gaat zal ie hardnekkiger worden en ben je nog verder van huis.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:13

Pff ik weet er alles van.. Ik heb een hele poos gehad dat ik het eens in de twee maanden weer kreeg , vlak voor in ongesteld werd. Nu is het gelukkig over, maar ik weet ook niet hoe dat kan. Wel ben ik op advies van de huisarts elke dag een 1000mg vitamine c gaan slikken dus misschien dat dat helpt?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:22

Wij brachten vroeger een tampon met yoghurt in;) Zitten ook allemaal dingen in om te helpen het terug te zetten in je lichaam. Even een geklieder..maar werkt wel;)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:42

Ik heb wel is gehoord dat helpt om naakt te slapen, zodat de hele boel 's nachts gewoon flink aan het ''luchten'' is(voor het voorkomen van). Ik heb echter geen idee of dit ook echt waar is, maar is het proberen waard misschien :).

Zelf een enkele keer last van gehad en na medicijnen was het gewoon weg, dus verder kan ik je niet helpen sorry!

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:54

Wat ik nog kan bedenken is misschien iets met tampons? Ik had een keer een maand dat ik erg weinig bloed verloor en toen dus ook mijn tampon niet zo snel hoefde te vervangen. Toen was het ook gelijk raak, voor de rest heb ik het bijna nooit namelijk.
Dus, vaak genoeg vervangen zodat het niet gaat broeien en voor de nacht een maandverbandje?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:00

Kostolany schreef:
Wij brachten vroeger een tampon met yoghurt in;) Zitten ook allemaal dingen in om te helpen het terug te zetten in je lichaam. Even een geklieder..maar werkt wel;)

Die ken ik ook met een teentje knoflook. schimmels zouden niet tegen de knoflook kunnen.
Werd nog weleens aangeraden door vroedvrouwen en gynaecologen.

3 maal daags een teentje en dat 48 uur volhouden.
Verder katoenen ondergoed en s'nachts niets zodat het kan luchten :)