Snel doof/tintelend gevoel in pols

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Snel doof/tintelend gevoel in pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:54

Hoi,
Ik merk de laatste tijd dat ik in mijn linkerarm snel een doof gevoel heb, als ik ergens op leun of mijn hand een tijdje in dezelfde stand heb. Dan voelt het verdoofd in het gewricht. Doet verder niet pijn ofzo. Ook heb ik snel een doof gevoel in mn elleboog als ik mijn arm dubbel leg onder het kussen ofzo of nadat ik even gebeld heb, krijg ik al een doof gevoel. Soms tintelt het ook en dan duurt dan best lang voordat dat weer hersteld. Nu tijdens het verhaal typen begint mijn pols ook alweer licht te tintelen terwijl mijn arm netjes ergonomisch ligt.
Ik denk steeds, moet ik hier nou mee naar de ha? Kan het kwaad? Pijn doet het niet, maar fijn is anders.

Caira

Re: Snel doof/tintelend gevoel in pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:03

carpaal tunnel syndroom is iets wat in mij op komt?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:21

Hoe is de doorstroming van je bloed door de aderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:04

Nayomie schreef:
Hoe is de doorstroming van je bloed door de aderen?

Weeet ik niet? Hoe kan ik dat testen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:06

Ja, dat is een zeer goede vraag eigenlijk :')
Bedenk mij net dat dit juist voor pijn als het goed is zou moeten zorgen en dat heb je niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:14

Idd. CTS dát zou het goed kunnen zijn!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:23

CTS kan het zijn. Hopelijk is het nog niet zo heel erg, dan is het mogelijk verergering tegen te gaan door je spieren te trainen. Als je in je hele arm last hebt dan zul je al je armspieren tot en met schouder mee moet nemen. Als het alleen de pols is dan kun je volstaan met je handen te trainen.

Bij mij was het gelukkig nog niet heel erg waardoor ik al verbetering voelde na een paar weken knijpen in zo'n speciale handenknijper in de auto onderweg naar het werk. Soms voel ik dat mijn polsen weer een keer piepen als ik iets oppak bijvoorbeeld en dan pak ik het ding dat eigenlijk standaard in de auto ligt er weer een paar dagen bij en is het weer even weg voor een tijdje.

Het beste wat je kunt doen is even bij een sport-fysiotherapeut langs gaan. Die kan je heel gericht antwoord geven.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:24

Tintelen en doofheid hebben niets te maken met bloedtoevoer. Een tintelend ledemaat krijg je meestal doordat een zenuw bekneld is/zit.
Ik zou als ik jou was ook even naar een fysio of huisarts gaan voor advies

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:26

Via de H.A. een test vragen voor CTS.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:29

Klinkt voor mij ook als een zenuwbeknelling. Ik heb regelmatig last van tintelende pinken, schijnt uit je elleboog te komen; oa door op je ellebogen te hangen. Maar ook als ik het niet doe heb ik er in stressvolle periodes toch last van.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:29

Welke vingers voelen er lam? Als het je ringvinger en pink zijn komt het vermoedelijk vanuit je elleboogzenuw (nervus ulnarus).
Van de elleboogzenuw krijg je last als je op je elleboog leunt, en dat moet je dus niet meer doen, voor je het weet blijft die zenuw maandenlang geïrriteerd. Ik heb er ervaring mee. _-:(

Zijn het je andere vingers dan kàn het aan... de middelste zenuw (nervus medianus heet ie in dokterstaal) liggen, die ook een rol speelt bij het carpale tunnelsyndroom, of je bent in slaap gevallen terwijl je je bovenarm afknelt door erop te liggen en dan kan het de nervus radialis afknellen (die loopt aan de kant van je duim en is naar het spaakbeen genoemd) en dan heb je last van een lamme bovenkant van je duim, wijsvinger en middelvinger. Ook kun je je pols raar voelen doen als je ertegen tikt, net als bij het carpale tunnelsyndroom, daarom kan het best lastig zijn uit te vlooien welke zenuw het precies is.

Gaat meestal vanzelf over, en als dat niet het geval is, go and see the doctor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:47

Zoolgangster schreef:
Welke vingers voelen er lam? Als het je ringvinger en pink zijn komt het vermoedelijk vanuit je elleboogzenuw (nervus ulnarus).
Van de elleboogzenuw krijg je last als je op je elleboog leunt, en dat moet je dus niet meer doen, voor je het weet blijft die zenuw maandenlang geïrriteerd. Ik heb er ervaring mee. _-:(

Zijn het je andere vingers dan kàn het aan... de middelste zenuw (nervus medianus heet ie in dokterstaal) liggen, die ook een rol speelt bij het carpale tunnelsyndroom, of je bent in slaap gevallen terwijl je je bovenarm afknelt door erop te liggen en dan kan het de nervus radialis afknellen (die loopt aan de kant van je duim en is naar het spaakbeen genoemd) en dan heb je last van een lamme bovenkant van je duim, wijsvinger en middelvinger. Ook kun je je pols raar voelen doen als je ertegen tikt, net als bij het carpale tunnelsyndroom, daarom kan het best lastig zijn uit te vlooien welke zenuw het precies is.

Gaat meestal vanzelf over, en als dat niet het geval is, go and see the doctor.

T is echt in mn polsgebied en de muis. Niet perse mn vinger.s

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:26

Dit klinkt bekend. Ik had ook een dof/tintelend gevoel dat eerst een paar maanden alleen in mijn pols zat. Daarna ging het zich uitbreiden naar mijn vingers, onderarm, elleboog etc. Zowel links als rechts trouwens.
De dokter dacht ook aan CTS, heb het onderzoek ook ondergaan (verschrikkelijk vond ik het. Leuk die stroomstootjes door je armen := ) maar er kwam toch geen CTS uit. Uiteindelijk blijk ik letterlijk stijf van de stress te staan, waardoor mijn spieren blijkbaar verkrampen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:41

Cayenne schreef:
Dit klinkt bekend. Ik had ook een dof/tintelend gevoel dat eerst een paar maanden alleen in mijn pols zat. Daarna ging het zich uitbreiden naar mijn vingers, onderarm, elleboog etc. Zowel links als rechts trouwens.
De dokter dacht ook aan CTS, heb het onderzoek ook ondergaan (verschrikkelijk vond ik het. Leuk die stroomstootjes door je armen := ) maar er kwam toch geen CTS uit. Uiteindelijk blijk ik letterlijk stijf van de stress te staan, waardoor mijn spieren blijkbaar verkrampen.

Ah ik heb wel wat spanning gehad de laatste tijd. Maar ik ga binnenkort naar de osteopaat, dus vraag het dan even na.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:44

Ik denk eerder aan een ulnaropathie. Hoeft helemaal niet ernstig te zijn, geen zorgen :) Probeer leunen op je ellebogen te vermijden, dat doe je vaak veel meer dan dat je in de gaten hebt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:36

Ik heb het zelfde gehad, cubitaal tunnel syndroom. (Geen carpal maar cubtiaal) geopereerd en bijna klachtenvrij

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:50

Ik ben ook meerdere keren aan mijn arm geopereerd maar de fysio hielp mij al onwijs door een stuk sporttape over mijn elleboog te plakken en later over mijn pols. Gewoon om het buigen tegen te gaan. Zo konden mijn zenuwen herstellen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:52

Denk niet dat er veel bokkers zijn met genoeg medische achtergrond om dit te beantwoorden :+

Ga lekker naar de HA ipv een thuisdokter.

Succes!! Klinkt vervelend!

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 01:02

Weet niet of je veel werk doet achter de computer met de muis? De symptomen lijken ook wat op RSI