.Ik had de laatste tijd wat moeite met de tijd vinden om echt wat dingen gedaan te krijgen. Totdat ik mij dus besefte dat ik denk ik bij elkaar zomaar 3 uur per dag 'sociaal' zit te doen.
Als ik opsta, check ik eerst Facebook en helaas ken ik nogal wat mensen en helaas heb ik ook vaak de behoefte om Facebook te checken totdat ik mijn laatst gelezen bericht weer tegenkom
. Vervolgens zit ik in meerdere hele gezellige groepsgesprekken, waarvan je toch soms ook een hoop moet bijlezen( wat ik niet altijd doe trouwens) , ohja, en staat Bokt eigenlijk altijd open. Dus tussendoor, als ik op de w.c. zit, als ik pauze heb, als ik mij verveel, als ik een tv serie even niet grappig vind, als ik het gesprek waarin ik in zit even niet boeiend genoeg vind: dan ga ik internetten.Ja eigenlijk, wanneer ik even geen andere prikkel heb: dan pak ik mijn telefoon en ga ik sociaal doen.
Ik zie het om mij heen steeds meer, als ik wat ga drinken met vriendinnen, of in een gesprek zit met iemand.
Afgelopen zaterdag was ik er ineens helemaal klaar mee, ik heb mijzelf uit alle groepsgesprekken gegooid, mezelf van Facebook afgehaald en mezelf een Bokt limiet gegeven( ik mag alleen nog bokken op mijn tablet of laptop) . En ik merk dat ik een soort 'rust' begin te krijgen.
Niet in het begin, toen ik nog 30 keer per dag mijn telefoon pakte om te bedenken dat ik er niks mee kon
. Naast de rust, merk ik dat ik veel meer whatsapp met mensen persoonlijk, ik stuur nu eerder iemand een berichtje met 'hoe is het' , anders stak ik mijn tijd in groepsgesprekken.
Ik wil uiteindelijk wel weer terug naar Facebook, en ook wel weer naar groepsgesprekken( is soms best handig) . Maar ik wilde dit even een tijdje doen totdat ik het idee heb dat het allemaal niet meer zo 'belangrijk' voor mij is.
Wie herkent dit? Of ben ik de enige sociaal verslaafde hier
) dus reageer later even uitgebreid.

. Zo ook in de groepsappen: als het écht belangrijk is, komt de vraag nog wel een keer privé.
).