Pff.. gek word ik van ze. Na een val van een paard zit ik eronder. Een paar 'oppervlakkige' schaafwonden, maar ook een paar wat diepere. En wat zijn dat rotdingen! Ik ben helemaal niet kleinzerig, maar ze trekken als een malle en dat is vooral een irritante pijn. Ik heb ze oa op mijn elleboog, handpalm, knie en bovenop mijn hand. Heeft iemand tips om ze het beste te laten genezen? Twee heb ik overdag zonder pleister of gaasje. Maar die anderen nog met gaasje en betadine.
Kan ik meer doen of is dit het wel? Vooral s nachts is vervelend. Draai ik weer recht op de wonde, bloed het weer. diepe zucht haha. Medestanders hier op bokt?
Wat ik deed was een pleister er overheen maar dan wel zo dat dat gedeelte met het watje de wond niet raakt. Dus in een soort van boogje zeg maar over de wond heen, zodat het wel beschermd is maar dat er ook lucht bij kan. Dat werkt het best! Succes, want het is inderdaad heel vervelend!
Hannanas
Geplaatst: 11-11-14 23:57
Honingzalf of betadinezalf met een pleister. Schaafwonden niet laten drogen maar met een zalf laten helen.
Wielrenners gebruiken ook wel eens vaseline maar dat kan ik je niet aanraden ivm bacteriën.
Cchanny
Geplaatst: 12-11-14 00:00
Ik ben vroeger op mijn gezicht gevallen. Gezicht stuk en tandstuk.
Toen kreeg ik als tip om er vaseline op te smeren, zodat het soepel blijft. En ik moet zeggen, je ziet totaal geen littekens. Plus als ze soepel blijven jeukt en trekt het niet
Mijn vriend is 2 jaar terug door zijn paard over het asfalt gesleept en het was zo erg dat we zelfs naar het ziekenhuis zijn geweest. Hij heeft veel baat gehad bij Vetramil Honingzalf (paardendrogist)
Schaafwonden behandelen als brandwondes. Dus insmeren met flamigel (en afdekken! Anders wordt je huid zwart!) , honingzalf, of desnoods pure vaseline. Geen betadine, dat droogt uit,en je maakt ook alle goede bacteriën kapot. Enkel ontsmetten als het ontsteekt