Eigenlijk heb ik dit al vrij lang, maar nooit echt heb ik me beseft dat het niet gezond is
Ik ben het zo gewend, dat ik meer zoiets heb van "dit hoort bij mij".-Elke dag, al zeker minimaal een jaar.
-De ene dag erger dan de andere, soms zo erg dat ik op bed niet ontspannen op mijn rug kan liggen. Het voelt dan alsof er een zenuw klem zit en ik kan dan alleen aangespannen met een holle rug liggen.
-Extreem erg bij gebukt werk, lang staan of een zware rugzak.
-Zeurende pijn die vrij continu is, maar echt extreem wordt bij bovenstaande activiteiten.
-Wonderbaarlijk: géén last wanneer ik aan het paardrijden ben.
-Gevoel alsof mijn spieren echt enorm stijf en vast zitten
Ik ga binnenkort een afspraak maken bij de huisarts
Maar ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke pijn? Ik zat zelf te denken aan een keer een goede stevige rugmassage en misschien de fysio?Edit: Een voorbeeld.. Ik moest net mijn bed opmaken en dit doe je grotendeels gebukt. Ik moet gewoon na een tijdje even stoppen en rust nemen omdat mijn rug echt zeer doet. De pijn trekt daarna ook niet meer weg, wordt wel heel licht minder maar blijft zeuren.
Donderdag ben ik vrij, dus dan bel ik meteen 's ochtends voor een afspraak.
Sowieso staan mijn schouders niet helemaal oke, die hangen echt naar beneden/voren. De fysio ben ik laatst nog geweest voor mijn knie(ën), waar ik ook altijd en elke dag last van heb. Vooral als ik langer in een bepaalde houding zit (zoals in de trein) of lang moet staan. Maar daar heb ik al mn hele leven lang last van en daar hebben ze nooit iets kunnen vinden.

Het enige verschil is dat ik het wel voel tijdens het paardrijden.
Mijn knieën doen bijvoorbeeld met lopen geen zeer, maar echt pas zodra ik lang in 1 houding heb gezeten of gestaan. Maar ik ga daar niet anders van staan/lopen/zitten. Al kan ik dat ook niet 100% garanderen natuurlijk. Ik merkte laatst wel dat mijn rug zo'n pijn deed, dat ik voorover gebogen ging lopen om zogenaamd de pijn te ontwijken.. Wat natuurlijk niet werkt