Beloningen verdienen met lopen of sporten, wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Beloningen verdienen met lopen of sporten, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:39

Interessant gesprek vandaag met een goede vriend. Ik ben aan het revalideren. Normaal doe ik veel stukken lopen. Dus daar ben ik voorzichtig mee begonnen.

Nu kun je bij menzis via samengezond punten bij elkaar lopen en dan sparen voor producten en kortingen. Het werkt enorm motiverend :) Goed misschien ben ik zo'n sukkel die daar in trapt dacht ik nog.

Maar mijn gesprekspartner van vandaag woont paar maanden per jaar in amerika... En doet daar mee aan everymove. Blijkbaar daar enorm populair en je spaart dus voor kortingen bij winkelketens.

Even zitten google, in nederland/duitsland/belgie zijn er ook een paar van die projecten. Nieuwsgierig als ik ben vraag ik me af wie er wat doet... En hoe motiverend (of niet) is dat voor jullie?

WinSel

Re: Beloningen verdienen met lopen of sporten, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:54

Ik lees mee ! Lijkt me erg leuk en motiverend idd

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:53

Interessant!

Kun je misschien de linkjes posten met de organisaties die dit in Nederland doen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 17:45

Er is dus samengezond. Die is van Menzis en alleen geschikt voor mensen die hun zorgverzekering daar hebben. Je doet activiteiten of je meet met een app wat je aan beweging doet die dag. Daarvoor krijg je punten. Daarmee krijg je geld terug op je zorgverzekering, of je spaart voor artikelen.

Dan heb je nog Gympact. Je legt minimaal 4 euro in om bv een aantal keer per week fruit te eten, naar de sportschool te gaan of aantal km's te lopen. Je krijgt dat per keer dat je het haalt een klein bedrag 0,20 euro bv. Haal je je quota voor die week niet, dan pas ben je je 4 euro kwijt.

Beeminder werkt ook zo. Alleen krijg je dan niks. Je legt alleen die paar euro in. Als je het niet haalt ben je die gewoon kwijt. Je kunt daar trouwens wel op alles motiveren. Dus ook op aantal uren studeren, kilo's afvallen enzo.
Bij stickk kan je ook zulke doelen zetten.

Daarnaast heb je everymove. Die zijn wereldwijd. Je kan alleen in nederland geen beloningen verdienen. Wel steeds een level opschuiven.

Bounts is engels. Je krijgt er ook gewoon punten voor elke activiteit die je doet. Ze hebben nu alleen engelse winkelketens, maar ze zijn aan het uitbreiden.

Verder heb je nog Nexercise. Die schijnt super populair te zijn, maar ik heb nog niet precies kunnen vinden hoe ze werken en of ze ook in nederland werken.

Walkon werkt net iets anders. Je zoekt op de site een opdracht uit. En die opdracht wordt gesponsord door een bedrijf bv ebay. Haal je de opdracht, dan krijg je korting.

Higi en bank of fitness zijn echt amerikaans. Weet ik verder ook niet zo veel over.

Meer weet ik er zo snel niet, misschien dat andere bokkers er een paar weten.
Ik ben dol op de stimulatie om iets gezonds te doen en er ook nog iets voor terug te krijgen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:29

Jammer zeg. Het klonk echt heel leuk, maar ik zit niet bij Menzis en de rest klinkt niet echt geweldig ofzo.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:31

Ik ken het bestaan van apps waar je geld aan geeft en dat alleen terugkrijft als je je aan je voorgenomen workout houdt. Bizar dat dat dus heel populair blijkt :o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:33

TurdusMerula schreef:
Ik ken het bestaan van apps waar je geld aan geeft en dat alleen terugkrijft als je je aan je voorgenomen workout houdt. Bizar dat dat dus heel populair blijkt :o

Zoiets zou ik dus écht nooit doen, kijk wel mooi uit. Maar beloningen krijgen leek me dan weer wel leuk, maarja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:36

Als je meer krijgt dan wat je inlegt is wel interessant, zo niet dan links laten liggen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 21:15

Ik heb nexercise en walkon een mailtje gestuurd in welke landen ze werken.

Walkon lijkt me leuk met hele haalbare doelen. Paar km per paar dagen.

Overigens kreeg ik per pb de tip dat runkeeper tegenwoordig ook beloningen schijnt te geven. Maar kan daar verder niks over vinden.