Voor ik mijn verhaal begin snap ik dat jullie natuurlijk geen huisartsen zijn.
Ik ben wel benieuwd of er mensen met ervaringen zijn

Een dikke maand geleden (1 okt om exact te zijn) kreeg ik last van acute nekklachten. Mijn nek was verkrampt (mede door stress)
Mede door oefeningen en een hele goeie fysio ben ik van de (stress) klachten afgekomen. Ik ben inmiddels alweer begonnen met opbouwen van werk, dit gaat naar omstandigheden goed.
Echter een week of 2/3 geleden begon ik andere klachten te krijgen. Een zenuw achter/onderin mijn nek leek bekneld te zetten. Dit deed gemeen pijn, de pijn straalde uit naar mijn schouder/arm.
Mijn fysio dacht dat dit nog uit de verkrampte spieren voortkwam en masseerde dit eruit en gaf me andere rek oefeningen.
Echter bleef dit probleem terug komen met vandaag als hoogte/diepte punt. De pijn zit inmiddels onderin mijn nek, schouders, voorin mijn arm en in mijn elleboog. Het is een doffe, branderige constante pijn met hevige uitschieters (aanvallen noem ik ze maar zwaar overdreven). Die uitschieters zijn echte gemene elektrische schokken. Ook gaat de pijn gepaard met een dof gevoel in mijn arm, tintelingen in de vingers en over de huid en soms zelf een licht kracht verlies in mijn vingers.
Ik kan mijn arm niet buigen of optillen.
Op het werk werd ik gewoon beroerd van de pijn, ik heb toen mijn fysio gebeld. Die raadde me aan naar huis te gaan, nekkraag om te doen en te rusten. Rond 3u was het niet meer uit te houden dus weer gebeld. Mijn pijn nog eens beschreven waarop hij zei als fysio momenteel niets voor me te kunnen doen omdat hij vermoed dat dit niet vanuit de spieren komt. Hij raade wederom rust en pijnstilling aan en morgenvroeg mijn huisarts te contacteren.
Net de huisartsenpost gebeld met de vraag of de pijnmedicatie nog wat omhoog mag (ibuprofen en paracetamol) en dat mocht gelukkig.
Als je dit héle verhaal gelezen hebt, chapeau!! En bedankt!
Morgenvroeg word gelijk de huisarts gebeld, maar misschien herkennen mensen dit en hebben nog tips? Vooral hoe de nacht door te komen?