Meer bokkers met een soms ''te'' druk leven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Meer bokkers met een soms ''te'' druk leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:46

Dag bokkers,

Naar aanleiding van een gesprek met mijn moeder vroeg ik mij af of er meer bokkers zijn die een ontzettend druk leven hebben.
Nu bedoel ik niet druk in de zin van: Kinderen naar school brengen, afspreken met vriendinnen maar meer op de sportieve wijze in combinatie met werk.

Om een voorbeeld te geven van mijzelf, ik werk van maandag tot vrijdag van 09.00-17.30.
Ik ga uit mijn werk door naar de paarden om deze te mesten/verzorgen en 1 te rijden/longeren. Daarna ga ik soms nog hardlopen/sportschool/zwemmen en daarna pas eten.
Vaak zit ik dan rond 22.00 weer op de bank en ga ik gerust nog tot 00.00 zitten werken. :')

In het weekend ook vaak nog eens extra werken/paardrijden en ook nog sporten en boodschappen doen en het huishouden.

Het drukke leven gaat mij goed af, en ik vind het fijn dat ik optimaal gebruik kan maken van de uren die in een dag zitten.
Ik vind het fijn dat ik een baan heb waar genoeg werk is, dat ik mijn paarden kan doen én ook nog kan sporten.
Maar soms vraag ik mij af waarom ik dit mezelf ‘’aandoe’’. Mijn moeder noemt het roofbouw plegen op je lichaam. :o

Het lijkt mij daarom interessant om te weten of er meer bokkers leven zoals ik.

Cemlys

Re: Meer bokkers met een soms ''te'' druk leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:48

ja ik, voor mij mochten er gerust 5u meer in een dag, en ik heb nog het idee nergens aan toe te komen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:49

Jaa.. Nu iets minder maar ben wel druk.

Zit dan 3 of 4 dagen op school.
Daarnaast heb ik huiswerk, moet ik tussendoor ook nog even langs mijn paarden om te mesten, rijden, voeren.
Ik heb nog een vriendje die aandacht wil soms, en vrienden.
Ik fotografeer voor hobby, maar soms ook naar een klant.

Ik werk op zaterdag, en soms op zondag.

Maar, stiekem vind ik een druk leven ook wel fijn, want als ik niks te doen heb zit ik ook maar te zitten..
Kan ook niet stilzitten :+.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:50

Ja ik ken het. Ik plan mijn dagen helemaal vol, altijd druk en bezig. Helaas heb ik veel slaap nodig dus probeer ik uiterlijk om 22:30 in bed te liggen en moet dan echt een uurtje van te voren thuis zijn om dan te kunnen slapen.

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:51

Ik heb ook een druk leven. Werk (0,74 fte in 3 dagen) 1 dag studie en nog een paar uur thuis studeren. 2 kinderen, bedrijf aan huis, examinator, 2 paarden om te rijden.

Afwisselingen houden mij gemotiveerd. Ik wil het beste uit mezelf halen en uit anderen. Hoewel ik graag iets meer tijd zou hebben om een avond naar een feestje te kunnen gaan of even op de bank te kunnen zitten, is dat momenteel niet mogelijk. Maar ik geniet met volle teugen van alles wat ik doe!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:57

ja hier nog 1, half 6 op, naar het werk, half 7 thuis eten en naar mn paardje (staat ivm gezondheidsredenen van mijn paard op 1 uur rijden afstand van mijn huis) vaak pas half 11 of later thuis dan nog douchen en even tot rust komen, en voordat ik dan slaap is het eigenlijk echt te laat. Zoek nog naar een betere oplossing want het sloopt me wel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:59

Steekt hand op.

Ach, kan slecht stilzitten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:00

Hier ook altijd druk.. Met werk, hobbies, de dieren, schoonmaken, koken, klussen.. Ik heb nog steeds een flinke lijst met tekenopdrachten, maar ik kom er maar niet aan toe -O-
Al zou ik een heel jaar vakantie krijgen, dan nog zou ik me geen moment vervelen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:06

Oh, ja, ik ook, ik heb een eigen bedrijf, en een gezin, en geef paardrijles en wil dan natuurlijk zelf ook nog rijden, plus nog wat vrijwilligerswerk. Ik vermaak me wel :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:09

Hier ook, vind het fijn om bezig te zijn. Echter is het nu zover dat ik neig overspannen te worden. Afgelopen jaren al steeds meer aan het schrappen en nu zelfs m'n paard te koop. Ontzettend jammer, maar ik ga er aan onderdoor.
Ik dacht dus ook altijd dat het me goed af ging en dat ik geen stress had, maar achteraf gezien...

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:09

Hier ook een erg druk leven..
5 dagen in de week van 08.00 tot 17.00 op school of stage (op dit moment alleen niet op donderdag).
Na thuiskomst omkleden en eten. Daarna tot 23.00 klussen in het huis of projecten realiseren voor het bedrijf van mijn vriend. Tussendoor ergens huiswerk en paard. In het weekend meestal 1 dag werken, soms 2. Andere dag klussen, paard en eventueel school.
TV kijken doe ik bijna nooit, kijk eventueel in de pauze op school een programma terug. Ik hoop straks als het huis af is, dat ik het wat rustiger krijg zodat ik ook wat leukere dingen kan gaan doen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:10

Ik heb het, nu nog, ook best druk. Zit in Amsterdam op de universiteit en heb soms dagen van 9 tot half 6. Reken daar nog even 3 uur reistijd per dag bij en schoolwerk wat je moet doen én twee paarden die gereden moeten worden én een vriend die aandacht wil :+ Wat mij betreft mogen er nog wat uren extra in een dag of minder lange schooldagen :=

Edit: overigens moet ik echt op tijd naar bed omdat ik anders echt gewoon ziek word.. Dus moet elke dag zo'n beetje rond 10 uur naar bed = nog minder tijd >;)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:12

Ik werk 20 uur op de week onregelmatig, heb 2 kids en woon op een boerderij met 4 ha grond. Ik zorg voor het stal management van 5 paarden welke bij mijn zus staan, dan heb ik op de boerderij 5 geiten, een schaap, 2 shets, 4 biggen een zooi kippen en een haan, een hond en 5 rootpoot bosuilen.
Daarbij doe ik het huishouden, boodschappen en breng en haal de jongste van en naar school.

Mijn man heeft een bouwbedrijf daar ondersteun ik hem ook mee, tevens verhuren we in de zomer periode van April tot November 6 toercaravans. Daar horen de contracten, afleveren en in ontvangst nemen van de caravans, schoonmaak en controle van de inventaris ook bij en de andere bijkomende administratieve zaken. Dit doe ik ook.

Daarbij onderhoud ik ons oude huis welke in de verkoop staat, en help ik waar ik kan met de bouw van ons nieuwe huis op de boerderij.

Een hele hoop dus maar wel leuk om te doen ik verveel me dan ook geen moment

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:18

Ik werk parttime en heb een eigen stal. Ben rond 13.00 u thuis van stal om dan van 15.00u tot 23.00u te werken. Dit gemiddeld 3 x per week. Zondag is mijn vrije dag en daar hecht ik veel waarde aan. Die heb ik ook echt nodig om bij te tanken.

Eerder deed ik nog op donderdag en zondag hondentraining, maar het werd echt even teveel.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:19

Ik ken het en het is idd roofbouw plegen op je lichaam. Ik had altijd al de neiging om veel hooi op mijn vork te nemen en eigenlijk telkens een stapje harder of meer te willen als de 'oude' situatie gesmeerd liep.
Na een paar jaar op topspeed ben ik mezelf wel tegen gekomen en nu zit ik met de naweeën ervan. Het handigste is om het niet zover te laten komen, want je komt ook niet terug op je oude niveau.
Dat is dan weer iets wat ik moeilijk kan accepteren, omdat je weet hoe het was. Meer uren in een dag zou geen oplossing zijn, want ik prop ze dan toch wel weer vol..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:20

Ik heb dit jaar voor mijn verjaardag een extra uur in mijn dagen gevraagd. Niet gekregen helaas. Jammer, want was wel welkom.
50u werken in mijn eigen bedrijf combineren met 1-2x p/w muziekvereniging/muziekles, 2xsporten, huishouden en sociaal leven, plus nu 2x p/w ziekenhuis én veel bezichtigingen voor een koophuis valt me soms best zwaar. Anderzijds verveel ik me ook wel weer snel als ik een middag even niks hoef :'). En ik vind bijna alles wat ik doe in een week ook heel leuk :D.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:21

Hoe doen jullie dat toch!

Vervelen doe ik me ook nooit. Ik werk 6 dagen.
- 4 dagen werk ik in het onderwijs ( van 7.00 tot 18.00 van huis incl reizen)
- 1 dag studie ( 8.00 tot 17.00)
- zaterdag werk ik in een hondentrimsalon.
- zondag probeer ik vrij te houden voor mezelf en partner.

Daarnaast heb ik 2 honden en 3 paarden waar ik graag tijd voor vrij maak.
Ik zou eigenlijk graag nog iets van sport erbij doen, maar ik heb echt geen idee wanneer ik dat zou kunnen doen. Als ik thuis komt van werk, gekookt en gegeten heb, ben ik echt bekaf..Hebben jullie daar geen last van? Vaak schiet het huishouden er ook nog bij in door de week, waardoor ik de grote klussen voor het weekend bewaar. Ik heb eigenlijk altijd het idee dat ik achter de feiten aanloop en dat er altijd iets is waar ik te weinig tijd voor heb. Ik denk dat ik gewoon een ramp ben in plannen :+

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:24

Ja voor mij ook! Maar ook erg druk in mij. Hoofd, plannen en alles regelen!
Zelfs zo erg dat ik afentoe tegen ziek aan op de bank lig! Maar eigenlijk geniet ik ervan! Ik geb verder een lekker leven, alleen plan ik alles gewoon overvol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:27

Geen enkel probleem!

Het is maar net hoe druk je, jezelf maakt....

Allemaal keuzes.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:28

Hier ook. Altijd tijd te kort. Nu noodgedwongen gekluisterd op de bank ivm operatie aan mijn knie, maar straks weer vol gas vooruit.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:30

*steekt vingertje op*

Hier nog één, ik ben altijd blij als het weekend is.. dan gaat er echt een chill-modus aan helemaal de zondag. Dat is echt opladen. Sporten, vriendinnen, zieke vader, boodschappen doen, moeders helpen met het huishouden, vriendje 200 km verderop, fulltime werken en een eigen zaak.

Hatseflats. :')

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:31

Van mij mogen er indd ook wel een paar extra uur in een dag zitten..

Zit elke dag van 9 tot 4 op school, 5 uur thuis. Maandag/woensdag/vrijdag doe ik de paarden na het eten. En op dinsdagavond werk ik , donderdag avond dans training. De zaterdag ben ik 'n hele dag bezig op stal met mesten enzo. Savonds werken. Zondag ook naar stal , of optreden met het dansen. En verder moet ik nog ergens tijd inplannen voor huiswerk en vriendlief :') .

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:34

Hier ook, naast een werkweek hebben we de stichting met al zijn bijbehorende werkzaamheden (contact met klanten, promo, PR) maar ook gewoon de paarden trainen, showtrainingen en vooral zomers evenementen afgaan. En alle vrije momenten zijn ingepland voor de kinderen.

Vrienden? Die zien we meestal alleen maar in de rustige winter periode of als het lukt op een verjaardag...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:16

Ik stem ook voor extra uren in een dag... (die dan niet aan werk benut mogen worden :-))

Zat van de week te dubben over een bijrijder...

Ik werk 40 uur in de week... als ik rond 17:00 thuis kom is het honden uitlaten en verzorgen, koken, en naar mijn ponyvriend... probeer altijd voor 21:30 weer thuis te te zijn... en dan is het nog even wat drinken met mijn vriend, honden weer uit en naar bed.

Tussendoor nog huishuidelijk geneuzel... en boodschappen etc...

In het week-end is het zelf buiten zetten en binnen halen... en tussendoor nog rijden of iets anders doen... vaak nog op wedstrijd... en dan de rest wat thuis nog doorgaat...

Vrienden en familie glippen er hier ook tussendoor... zelf vind ik dat niet zo erg... mijn leven is zoals het is... en een paardje hebben neemt veel tijd.. het is een manier van leven... Helaas snappen heel veel niet paardenmensen niet hoe dat is...

Hebben jullie daar ook met te kampen... en hoe ga je daar mee om?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:31

Prioriteiten stellen, maar dat vind ik echt heel moeilijk. Als we zijn verhuisd wil ik wel graag een schoonmaakster/werkster.