Kou zorgt voor pijnlijke knie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Kou zorgt voor pijnlijke knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:52

Hallo!

Ik heb bokt net al afgezocht op soortgelijke topics, maar ik heb niet precies kunnen vinden waar ik naar opzoek ben.

Vannacht werd ik plotseling wakker van de pijn. Normaal heb ik best een hoge pijngrens, maar nu stonden de tranen echt in mijn ogen.
Mijn been lag half onder de dekens vandaan en was helemaal koud geworden. Hierdoor had ik echt enorme pijn in mijn knie, wat helemaal doorstraalde naar mijn enkel en naar mijn heup. Het voelde bijna alsof mn hele been ontstoken was. Nadat ik hem een tijd onder de warme dekens had gestopt nam de pijn gelukkig geleidelijk af.

Ik merk gewoon dat sinds het kouder is geworden deze week dat ik hier last heb gekregen. Vorig jaar had ik er ook erg last van, eigenlijk de laatste paar jaren, maar alleen als het koud is… Als ik het ergens mee moet vergelijken is het wel met groeipijn, maar aangezien ik 21 ben zal dat het niet meer zijn.

Ook ben ik al meerdere malen naar de dokter geweest, zonder echt resultaat.
Spieren rond mijn knie trainen (onder begeleiding van de sportschool) gaf geen verbetering.
Vorig jaar foto’s laten maken, daar kwam niets uit.
Het been is niet dik, rood of warm.

De dokter gooit het nu maar op overbelasting maar het is dan wel heel raar dat het zo op kou reageert en elk jaar terug komt… Heeft iemand een soortgelijke ervaring, weet wat het is of heeft een tip die kan helpen?
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 10-11-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:57

Ik heb geen ervaring met de knie, maar ik krijg vooral ontzettende pijn in mijn rug door de kou. Ik verstijf met lopen en zitten waardoor mn rug echt vast zit. Sorry ts je hebt helaas niet veel aan dit bericht, maar misschien komen er nuttige tips.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:58

Dit klinkt erg bekend! Een kennis zijn knie en spieren gaan samentrekken als het koud is. Zij heeft iets met (chronisch) vocht in de knie.

Corelli

Re: Kou zorgt voor pijnlijke knie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:46

Je hebt nooit een aantoonbaar knieprobleem gehad? Met kou kunnen namelijk ineens oude blessures en/of littekens gaan opspelen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:51

Herken het ook. Het voelt hier altijd alsof iemand met een hamer een ijzeren pin door mijn knieën slaat en dat die pin ijs en ijskoud is.
Nu ben ik hypemobiel en heb ik regelmatig pijn aan gewrichten. Maar ik merk dat het in de winter nog erger is omdat ik helemaal verkramp van de kou. Hoe kouder de winter, hoe meer extra pijn ik heb naast de normale "overbelastings"pijn. Helaas is er voor mijn geen andere oplossing dan warm aankleden.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 22:15

@corelli nee ik heb nooit echt een blessure gehad. Wel veel last gehad van groeipijn en tijdens de pubertijd een wat "losse" miniscus gehad maar dat is helemaal over :)

@Miss_Lizje Warm houden helpt, maar zelfs onder een warme deken duurt het nog een tijd voordat hij een beetje over is :(

Ik kan ook gewoon niet aanwijzen waar het zit, het komt echt van binnenuit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:21

Heb het ook... Word er af en toe helemaal naar van. Heb sowieso al last van mijn gewrichten maar met deze kou wordt dat er niet beter op :n

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:32

Ik heb sinds het kouder wordt ook weer hele pijnlijke knieen. Een hele diepe pijn, vergelijkbaar met hele erge groeipijn. Bij mij is het zenuwpijn.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:41

Ik herken dit helaas ook in beide knieen mijn dokter wijd het aan een oude blessure van een knie maar dan zou het niet in beide knieen kunnen zitten
Dat is de enige reden waarom ik tegen de winter op zie