Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Groente durven er bij mij wel eens inschieten helaas, maar als ik mijn fruit moet missen, voel ik me echt wegkwijnen. In die zin dat ik minder energie heb, mij ongezond begin te voelen,... dus het heeft absoluut veel voordeel om veel groente en fruit te eten. Robin_S schreef:Ik merk duidelijk het verschilGroente durven er bij mij wel eens inschieten helaas, maar als ik mijn fruit moet missen, voel ik me echt wegkwijnen. In die zin dat ik minder energie heb, mij ongezond begin te voelen,... dus het heeft absoluut veel voordeel om veel groente en fruit te eten.
Verder zou ik niet te vaak je fruit in de vorm van een smoothie eten, door het fruit te mixen verander je de structuur waardoor je eigenlijk een echte suikerbom binnenkrijgt. Fruit in zijn natuurlijke vorm is echt het beste wat er is.
Robin_S schreef:Verder zou ik niet te vaak je fruit in de vorm van een smoothie eten, door het fruit te mixen verander je de structuur waardoor je eigenlijk een echte suikerbom binnenkrijgt. Fruit in zijn natuurlijke vorm is echt het beste wat er is.
luuntje schreef:Via google vond ik een berichtje dat smoothies minder fruitvezels en hroentevezels bevatten omdat je ze stukmaakt/blendert.
Je krijgt met een smoothie wel vitamines binnen.
Vjestagirl schreef:Robin_S schreef:Ik merk duidelijk het verschilGroente durven er bij mij wel eens inschieten helaas, maar als ik mijn fruit moet missen, voel ik me echt wegkwijnen. In die zin dat ik minder energie heb, mij ongezond begin te voelen,... dus het heeft absoluut veel voordeel om veel groente en fruit te eten.
Verder zou ik niet te vaak je fruit in de vorm van een smoothie eten, door het fruit te mixen verander je de structuur waardoor je eigenlijk een echte suikerbom binnenkrijgt. Fruit in zijn natuurlijke vorm is echt het beste wat er is.
Dat van die suikerbom klopt niet. Je veranderd niets aan het suikergehalte of de suikersamenstelling in je product door het te blenden. Dat gebeurd pas als je het verhit of er extra suiker aan toevoegt. Je fruit in de vorm van een smoothie eten is dus net zo goed als het in zijn natuurlijke vorm eten.

Kan me alleen niet voorstellen om niet iedere dag groente te eten dus ben dan wel benieuwd wat je op die andere dagen eet?

(Of rijst en vlees). Of zijn er wel mensen die dat doen, ik kan me er weinig bij voorstellen
En dan heb je wel degelijk meer energie. Plus dat ik altijd hoofdpijn krijg van slecht eten.
ik hou er gewoon niet van!
Sorry als ik hiermee mensen tegen de schenen stoot. Ik zou het nooit kunnen/ doen. Mijn schoonmoeder had er een handje van, dus zat de hele schoonfamilie braaf aan het brood en ik kookte dan voor mezelf een potje.

Judith_ schreef:Ik eet toch zeker 2 x per dag groenten en 2 x fruit. Heb momenteel al bijna een pond groente op.
Wat ik er van merk? De laatste keer ziek zijn zal twee jaar terug zijn.. dat vind ik het grootste verschil. Er heerst hier echt een epidemie momenteel en ik heb hoog uit een wat zere keel als ik met mijn raam open slaap, dichterbij een verkoudheid heb ik al heel lang niet meer gezeten.![]()
Eet bij de lunch graag wat extra rauwkost en kan bij het avondeten gerust 300-400 gram groenten naast mijn aardappelen of pasta weg krijgen. Tussendoor of al toetje fruit en s'avonds vind ik een wortel of komkommer met dip heerlijk bij de tv.
Ik zal toch zeker 6 dagen in de week minimaal 300 gram groenten eten. Maar eet gerust eens een pizza oid.
Eet wel vaak diepvries of een enkele keer blik, ben student met het bijbehorende budget en groente is hier schrikbarend duur, ook op de markt.
Gelukkig ben ik niet de enige met grooooooote groentenporties...heb eergister 700gr erwtjes naar binnen gewerkt.