Waar een goedkope vertebril kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Waar een goedkope vertebril kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:20

Hoi!

Ik heb al een hele tijd last met kijken in de vertel. Dingen die ik niet kan lezen (als ik bv op de bank zit en naar de tv kijk) en mijn broertje (die op dezelfde bank zit) wel kan lezen. Zelfde met conputer en telefoon. Zit soms bijna met me neus tegen het beeldscherm aan. Ook veel last van hoofdpijn, moeite met goed scherpstellen en moeilijk concentreren.
Nu wil ik graag een bril om te testen of dit mij kan helpen. Zobdwt dat ik eerst veel geld moet neerleggen en een bril niks voor mij is.

nu zijn er overal brillen op + sterkte te krijgen, maar - brillen zijn nergens te vinden voor een goedkoop prijsje. (Max 10 euro)

Weet iemand waar je ze wel kan krijgen voor lage prijs?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:21

Je kan kijken bij Pearle enzo.. Maar onder een tientje moet je ze ook niet willen vinden want het moet aangepast zijn op je oog. Zo'n bril is echt belangrijk met jouw klachten!! Zou er toch langer voor sparen of je ouders lief aankijken..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:22

Zou gewoon eerst je ogen eens laten testen. En dan direct een goede bril kopen ipv een goedkope bril te gaan halen.

luuntje

Re: Waar een goedkope vertebril kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:23

Verstandigste is om naar een opticien te gaan.
Met je ogen moet je niet knoeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:24

Ik snap dat nooit zo goed, wou je een bril met sterkte op de gok nemen dan? Mijn ervaring is dat 'pasvorm' ook van belang is voor het kijkcomfort.

Ben je aanvullend verzekerd? De meeste verzekeringen vergoeden een max. bedrag per twee jaar. De hans anders heeft vaak acties met brillen onder de honderd euro. Mijn huidige bril is gratis geweest dankzij een actie in combinatie met een verzekering.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:25

Je kan niet zomaar een bril kopen waarvan je niet weet of hij goed is voor je ogen :P

Je moet dus eerst je ogen laten meten bij een opticien en dan geven zij je een advies. Maar een goede bril zal je wel nodig hebben zo te lezen. De glazen worden helemaal geslepen op jouw ogen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:26

- brillen zijn niet te vinden omdat je gewoon je ogen moet laten meten bij de opticien.
Die + brilletjes zijn voor beetje lezen leuk.. maar als zo last hebt van zicht ... gewoon naar de opticien.. en daar kunnen ze dan je sterkte vast stellen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:26

Ga eens naar de opticien, laat je ogen meten en overleg daar of ze iets voor je kunnen betekenen en hoeveel dat dan gaat kosten. Dan weet je ook meteen of je een bril nodig hebt of dat het iets anders is.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:27

Ik heb vaker zn gratis ook test gedaan. Is nooit wat uit gekomen omdat ik als ik goed kijk en me er heel goed op concentreer wel dingen kan lezen in verte, duurt ff maar lukt wel. Ook mijn klachten toen verteld en daar deden ze niks mee. Was bij hans anders.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:28

Brillen24 is wel goedkoop, maar dan moet je wel je sterkte weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:29

Ja, als ik goed tuur en op goed geluk gok kan ik zonder bril de letters ook wel raden. Dan heb je toch ook niks aan zo'n test als je dat zo doet?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:29

Wat vreemd, zou eens naar een andere opticien gaan.. Klonkt een beetje alsof je ook cilinderafwijking hebt (heb ik ook, had altijd enorm veel hoofdpijn, nu met bril bijna niet meer)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:30

Gewoon je klacht even vertellen aan je huisarts, en dan gewoon naar de oogarts om uit te laten zoeken wat er aan de hand kan zijn.
Niet zelf mee gaan klungelen lijkt me.

verootjoo

Dat is wel een rare test dan... Ik heb bdz -0,25 en cilinderafwijking en dat kwam echt uit de test, ook al zie ik zonder bril ook alles perfect.

Verder geen ervaring met Hans anders maar ik zou nooit naar zo'n grote keten gaan maar naar een kleinere proffesionele.

Primavera

Als je ogen zo lang moeten focussen voordat je helder ziet, weet de opticien al genoeg ;) Daar ga je later echt last van krijgen en een bril is echt noodzakelijk.
Ik loop ook al 10 jaar met zo'n ding rond, en de eerste 2 jaar heb ik hem verafschuwd en ver in een laatje gestopt omdat ik ook nog ''prima'' zag naar mijn idee. Nu jaren later ben ik er heel erg blij mee. Mensen kennen mij voort met bril en vinden het zelfs al raar als ik hem af zet :+

Gewoon even langs gaan :) Je hebt tegenwoordig hele leuke budget brillen en dan ben je voor een kleine 50 euro al klaar voor een complete aangepaste bril :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:32

Wordt het gedurende de dag erger met het niet goed kunnen zien en de vermoeidheid? Want dan zou ik ook een keer naar een goeie opticien gaan om te laten meten voor een cilinderafwijking.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:35

Finliox schreef:
Wordt het gedurende de dag erger met het niet goed kunnen zien en de vermoeidheid? Want dan zou ik ook een keer naar een goeie opticien gaan om te laten meten voor een cilinderafwijking.

De hoofdpijn en vermoeidheid word gedurende de dag erger ja. Ene dag erger dan de andere.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:36

verootjoo schreef:
Dat is wel een rare test dan... Ik heb bdz -0,25 en cilinderafwijking en dat kwam echt uit de test, ook al zie ik zonder bril ook alles perfect.

Verder geen ervaring met Hans anders maar ik zou nooit naar zo'n grote keten gaan maar naar een kleinere proffesionele.

Dit was bij mij precies hetzelfde. Ik had veel hoofdpijn en heb een kleine afwijking in sterkte ook en dus met die cilinders. Kwam bij specsavers ook niet uit de test, bij pearle wel :+ heb nu dus ook een bril en m'n hoofdpijn is een stuk minder. Moe was ik na een dag school ook heel erg, nu niet meer.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:40

korbakimmy8 schreef:
Finliox schreef:

De hoofdpijn en vermoeidheid word gedurende de dag erger ja. Ene dag erger dan de andere.

Laten testen op een cilinderafwijking dus. Ik had het eerst ook, kwam maar niks uit de tests. Toen ben ik een keer naar een goeie opticien gegaan en nu ik een bril zijn mijn klachten verdwenen. Als ik mijn bril afzet merk ik het meteen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:42

Je hebt bij de speksavers al een simpele bril voor €29 . Laat je dan niet alle opties aanpraten.
Ik heb zo n bril om naast mn contactlenzen te gebruiken en het bevalt me prima. Je sterkte en eventuele cilinder afwijking moet gemeten worden en vervolgens moet bij het montuur bepaald worden waar je irissen zitten. Ga dus naar een opticien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:48

marjan19 schreef:
verootjoo schreef:

Dit was bij mij precies hetzelfde. Ik had veel hoofdpijn en heb een kleine afwijking in sterkte ook en dus met die cilinders. Kwam bij specsavers ook niet uit de test, bij pearle wel :+ heb nu dus ook een bril en m'n hoofdpijn is een stuk minder. Moe was ik na een dag school ook heel erg, nu niet meer.

Echt raar is dat.. Er zijn zelfs al apparaten om zonder dat je zelf iets doet je sterkte gemeten wordt :j hebben ze bij mijn opticien voor kinderen, die vernaggelen zo'n test nogal eens :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:05

Een bril voor 10 euro ga je idd zeker niet vinden. Een bril voor veraf wordt altijd op maat gemaakt, en dat kost nu eenmaal uurloon bovenop de materiaalkosten.
Ik heb laatst bij Brillen24 een bril besteld. Nette kwaliteit voor een superlage prijs :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:09

Ik heb bij de specsavers 2 brillen besteld, 1 dure voor normaal gebruik en 1 van 24 euro ofzo om als reserve bril te gebruiken. Gewoon even daar gaan kijken dus. Als het goed is krijg je dit volledig vergoed vanuit je zorgverzekering (als je dit of het vorige jaar nog geen bril/lenzen gekocht hebt). Meestal is dit €100 per 2 jaar.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:13

korbakimmy8 schreef:
Ik heb vaker zn gratis ook test gedaan. Is nooit wat uit gekomen omdat ik als ik goed kijk en me er heel goed op concentreer wel dingen kan lezen in verte, duurt ff maar lukt wel. Ook mijn klachten toen verteld en daar deden ze niks mee. Was bij hans anders.

Ik ken het. Ik had dezelfde klachten en ben ook naar de opticien gegaan. Ik had maar 0,25 afwijking, en daar wilden ze niets mee. Tijdje later teruggegaan en toch gezegd dat ik een bril wilde proberen. Dat bleek een goede keus. Gewoon een goedkoop modelletje genomen, om uit te proberen. Inmiddels gebruik ik hem echt best veel. Ik haat een bril, maar in de auto en tijdens college heb ik hem altijd op. Ik moet wel, anders zie ik vrij weinig:p

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:15

hier laten testen ooit vanwege mijn hoofdpijn en last van voor en najaarszonlicht.
uitkomst was een shock hier moet ik zeggen..

die kaarten lepel ik zo op, inclusief het merkje van de fabrikant dat er nog onder gekliederd stond..

echter de autorrefractor test kwam uit op"
-1.75 links en -2.25 rechts..

opticien dus aan het klooien met glazen en wat ik kon scherp stellen, maar ik merkte totaal geen verschil tussen -2.5 tot +3.5.. omdat het toen een 'spelletje' werd is hij nog even verder gegaan (gewoon ook om te testen) en met wat concentratie kan ik nog steeds het grootste deel van de kaart ontcijferen met +5..

mij is dus aangeraden om naar een oogarts te gaan.. de lenzen in mijn ogen zijn niet heel goed.. maar een bril was nog geen optie omdat mijn oogbolspieren alles veel te sterk corrigeren oid.. Ze zouden dan een operatietje kunnen doen om die spieren 'in te kepen' waardoor ze niet meer zo sterk zouden kunnen corrigeren..

maar dat vind ik nogal wat, iets 'stuk' maken wat 'te goed' werkt.. dus zolang mijn ogen niet uit mijn hoofd klappen laat ik het nog maar even zo.. mijn zicht is 120%.

echt laten testen is geen overbodige luxe.. en bij twijfel bij de kaart actief vragen om zo'n refractor test omdat je dan niet zo kunt concentreren dat je kunt corrigeren. Er kan van alles uitkomen..

gewoon maar een brilletje kopen op de gok lijkt mij geen goede optie.

verootje, volgens mij is dat de autorefractor test.. die is er al zeker zo'n 20 jaar of zo..

niet alleen voor kinderen die kaarten vernaggelen maar ook voor mensen bij wie de oogspieren de lens vlot en sterk corrigeren.. ik merkte daar nooit wat van (hoef mij niet te concentreren).. wel wordt ik ontiegelijk beroerd van zeer snel draaiende kermisatracties en pirouttes draaien.. immers je spieren zijn wel iets langzamer in scherpstellen dan de lenzen in je ogen.. kermisatracties zijn mij dan 'te snel af'.. verklaarde een hoop hier.

die test is een 'kastje' waarin je kijkt en op verschillende afstanden zie je een boompje of zo dat zich steeds verplaatst.. verder weg, dichterbij etc.