Oorpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:09

Al de 1,5 week ben ik zwaar verkouden en hoest ik veel. heel vervelend, maar sinds vanavond heb ik echt heel veel pijn aan mijn linker oor. Beetje jammer is dat ik mijn potje met oordruppels kwijt ben en het eigenlijk pas aan het einde van de middag kwam op zetten dus ik ook geen tijd meer had om naar de winkel te gaan om nieuwe druppels te halen.

wie o wie heeft de ultieme tip om oorpijn een beetje te verlichten? :D

En omdat ik de bokkers al een beetje ken: Kom niet aan met, ga snel naar de dokter, dokterswacht of wat dan ook. Het is bij mij bekend dat mijn verkouwden via mijn oren weer naar buiten weg trekt. Het is dus wachten tot dat weer over is. Het gaat erom dat ik tot en met maandag een beetje oorpijnverlichting heb, want maandag kan ik weer Otalgan halen. :D :)

Dammie

Re: Oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:10

Fohn op lauw zetten en in je oor fohnen, dat verlicht de pijn bij mij in zo'n geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:11

Geen neusspray in huis? Dit wil ook al vaak helpen om de druk en pijn van je oren af te halen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:14

Een watje met slaolie wil nog wel eens een beetje helpen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:17

Judith, oja dat was ik vergeten, van Neusspray krijg ik Neuspijn/bloedneus.

Slaolie? :oo word dat niet een hele vieze bende? klinkt raar :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:20

Een druppeltje, niet de halve fles ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:20

Oei, dat wordt minder prettig dan. Misschien een gek idee, stomen een optie? Het maakt je neus open, maar of het 'diep' genoeg werkt om ook de verbinding met je oren te openen?

Ik moest op advies van de kno arts vroeger wel een iniminie drupje sla olie gebruiken, maar dat was vooral om korsten e.d. los te weken (onsmakelijk, sorry) dat gaat niet helpen voor het druk verschil denk ik?

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:16

Wat bij mij altijd heeft geholpen, is inderdaad olie. Geen slaolie, maar olijfolie. Een paar druppeltjes erin (lukt ook met lepeltje) en dan een watje erin, zodat het er niet meteen uitloopt. Het zorgt er namelijk voor dat de troep die erin zit, zacht wordt en de oorgang weer soepel maakt. Hierdoor trekt de pijn heel snel weg :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:20

Auw pijn in oor.

Als je dit hebt, dit gebruiken.
Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 09:31

ik kwam er inderdaad achter dat ik geen slaolie kon vinden. maar olijfolie hebben we wel :D

Deugnietje: wat is dat :oo nog nooit gezien/van gehoord := maar ik heb hem dus ook niet in huis :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:37

Ja hoor ik heb het ook eens met olijfolie gedaan in het weekend en dan een watje.
Het verlicht inderdaad.
Sterkte en stomen helpt ook goed.
Ook voor je hele verkoudheid.
Alleen gekookt water in een bak en ga er maar boven hangen paar keer op een dag.
Als je een ander merk neusspray gebruikt?
Vanaf apotheek krijg ik geen bloedneus van bv kruitvat merk wel een keer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:46

Ipv neusspray kun je ook zout water snuiven. Het is een neusdouche dat vaag uitziende ding. Daar kun je ook een spuit zonder naald voor gebruiken. Deze vullen met lauw zout water en in je neusgat spuiten. Smerig maar goed voor het legen van de bijholtes. Daardoor gaat de druk van je oren ook wat af.

Verder idd watje en olie als je zeker weet dat je trommelvlies niet gescheurd is, pijnstilling en oor warm houden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:49

karuna schreef:
Ipv neusspray kun je ook zout water snuiven. Het is een neusdouche dat vaag uitziende ding. Daar kun je ook een spuit zonder naald voor gebruiken. Deze vullen met lauw zout water en in je neusgat spuiten. Smerig maar goed voor het legen van de bijholtes. Daardoor gaat de druk van je oren ook wat af.

Verder idd watje en olie als je zeker weet dat je trommelvlies niet gescheurd is, pijnstilling en oor warm houden.

tijdens een bijholten ontsteking kreeg ik de zoutwater tip ook van mijn huisarts.
dat doe ik het nooit meer....

sterkte met je oor Ladybird :(:)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:56

Paracetamol. Olie en neusspray is al genoemd. Stomen werkt ook goed.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:59

Zout water in je neus laten lopen en ondertussen het hoofd achterover houden. 30 seconden wachten en dan je neus weer leeg laten lopen. NIET meteen gaan snuiten, dan snuit je namelijk de boel kapot.
Ik gebruik nooit neussprays omdat daarvan de binnenkant van mijn neus kapot gaat. Is veel te agressief allemaal die rommel.

Dampen met kamillethee (überhaupt waterdamp werkt wel, dus als 'noodoplossing' goed te gebruiken).

Watje met wat olie in je oor (slaolie, olijfolie, is allemaal om het even, zolang er maar geen gekke toevoegingen in zitten.)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:07

Onderweg naar Griekenland had ik dit jaar erg veel last van oorpijn in het vliegtuig, doordat ik verkouden was. Wel een andere situatie dus, maar misschien werkt de tip buiten het vliegtuig ook ;) ..

De steward zag namelijk dat ik verging van de pijn en kwam me daarop 2 plastic bekertjes brengen. In de plastic bekertjes zaten watten die in kokend water hadden gelegen. De bekertjes moest ik op mijn oren zetten en de waterdamp verlicht de pijn. Het duurde even voor het ging werken en het was geen wondermiddel, maar het haalde wel net de hele scherpe pijnscheuten er af.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:28

Dat zou inderdaad buiten het vliegtuig ook goed kunnen werken: als de pijn van buiten het trommelvlies komt word het vuil week en zal in de oorbuis zakken (komt het er na verloop van tijd zelf uit).
Als de pijn van achter het trommelvlies komt maakt het wel het trommelvlies week genoeg om (hopelijk! Geen garantie) het vacuüm op te heffen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 10:35

thanks voor alle tips :D zoutwater tip werkt wel goed idd :D dat gaat beter als neusspray :) verder heb ik gisteren otalgan gekocht dus dat werkt ook beter :D

Wat ik wel fijn vind is inderdaad een warme kruik of iets tegen mijn oor :) die van de water in watten beker heb ik nog niet geprobeerd :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:48

Stinkt wel een beetje maar zet op je slaapkamer een doorgesneden ui op een schoteltje met een bodempje water, ook kun je uien in ringen in een sjaal, liefst zijde, wikkelen en dit om je keel doen.
van mijn oma maar werkt als een tierelier, vooral als je net verkouden begint te worden. De uienlucht zorgt ervoor dat je slijmvliezen slinken/niet opzwellen dus raakt de boel lang niet zo erg verstopt.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:16

Je zijden sjaal verpesten met ui? Dat zou ik er niet voor over hebben... die lucht gaat er nooit meer uit!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:49

Tink89 schreef:
Je zijden sjaal verpesten met ui? Dat zou ik er niet voor over hebben... die lucht gaat er nooit meer uit!

Gewoon een oude bij de kringloop weghalen voor dit soort gevallen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:51

Je moet je arm breken lieverd, dan heb je geen last meer van je oor. Ik wil je wel helpen.

<3

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 12:41

Lee, Dit is de beste tip ever <3 wanneer kom je?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:43

ik heb eens op internet gelezen om sap van een ui (dus in ui knijpen en dat sap) op een watje doen en dan in je oor...heb er al vaak wat aangehad, helpt echt!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:39

dito schreef:
ik heb eens op internet gelezen om sap van een ui (dus in ui knijpen en dat sap) op een watje doen en dan in je oor...heb er al vaak wat aangehad, helpt echt!

Dat Is wel een handige tip! :D Thanks!