Warm of koud,ik zweet overal in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Warm of koud,ik zweet overal in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 20:24

Oke, ik ben niet per se zo trots op dit onderwerp... :Y)
Maar feit is, ik zweet altijd onder mijn oksels.
Ookal heb ik het koud,dan nog worden mijn oksels nat.
Zelfs in de winter!
Ook als ik alleen een shirtje draag in de winter blijft het net zo erg als in de zomer. (Of ik nou een hemdje draag of een dikke trui)
Ik draag bewust alleen katoen,de kleur zwart en heb al vele deo's,sprays en crèmes uitgeprobeerd.
Het stinkt niet naar zweet,maar ik vind de donkere plekken in mijn kleding heel vervelend!
Er is niks mis met mijn lichamelijke verzorging en ik zweet nergens anders.

Wie heeft er huis tuin en keuken tips die ik eerst nog kan proberen voordat ik moet gaan denken aan botoxbehandelingen..?

Petra_O

Re: Warm of koud,ik zweet overal in

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:01

Bij de apotheek kan je Aluminiumchloride 20% halen, dat werk over het algemeen heel goed. Het is niet heel goedkoop, maar zeker het proberen waard!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:04

Petra_O schreef:
Bij de apotheek kan je Aluminiumchloride 20% halen, dat werk over het algemeen heel goed. Het is niet heel goedkoop, maar zeker het proberen waard!

Dat is toch alleen op recept?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:05

Probeer in ieder geval niet al die troep die zegt het te voorkomen als odorex, zoveel dagen spray en al die dingen..

Ik heb het gelijk geprobeerd het werkt enkele dagen en daarna komt er een of andere chemische lucht bij, niet ideaal..

Maar herkenbaar probleem, ik draag in de zomer alleen hempjes, zo min mogelijk met mouwtjes. Maar een echte oplossing heb ik niet.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:11

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:12

Ik zou langs de huisarts gaan, die kan je heel goed advies geven! Wellicht is het wel een storing in je sweetkliertjes.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:12

Mijn moeder zweet ook overmatig en is iets gaan gebruiken en heeft nooit meer zo erg gezweten erna

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:17

mymy schreef:
syneo 5 werkt echt heel goed..

http://www.koopjesdrogisterij.nl/produc ... tAod4AEAiA

best duur maar je doet erg lang met zon flesje.

Dit is dus een van de ongezonde middeltjes.. Zodra het uitwerkt komt er een vreemde geur bij, alsof het die dagen gewoon opgestapeld is en 'is gaan rotten'..
Oke, overdreven maar ik vond de geur erg onsmakelijk en heel anders als normaal.. (Dit ruik je amper)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:21

Ik gebruik deo van Odorex. Ik heb zo'n roller, die helpt er goed! Het helpt ook om je oksels met shampoo te wassen in plaats van zeep, tenminste dat helpt bij mij heel goed :+ Het is het proberen waard.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:22

Ik heb het ook, vooral op stressmomenten. Ik gebruik (in tegenstelling tot wat je hierboven wordt afgeraden) wel Odorex en het helpt mij heel erg goed. Ik doe het op na het douchen, en dan zweet ik een aantal dagen veel minder. Wanneer ik weer begin te zweten doe ik het 's avonds gewoon weer op na het douchen.

Bij mij ruik je het wel heel erg, en ik vindt zelf niks zo vervelend als zweet lucht. Ik heb al verschillende truien en t-shirts weg kunnen gooien omdat de geur er niet meer uit gaat, maar sinds ik Odorex gebruik gaat het erg goed. Ik gebruik het meestal 2-3x per week (niet na het scheren := ) en tot nog toe geen last meer van gehad :)

Ik weet hoe erg dit soort zaken je aan het twijfelen kunnen brengen. Ook ik douchte me gewoon dagelijks en had altijd schone kleding aan, maar wanneer mensen je zien of, in mijn geval, ruiken wordt je daar heel onzeker van. Het is niet zo heel duur (paar euro voor zo'n flesje), dus zeker het proberen waard :)

Renee16 jij hebt het over een aparte geur die door Odorex wordt veroorzaakt? TS daar heb ik nog geen last van gehad, dus wellicht is dat niet bij iedereen het geval?

edit: ik gebruik die ''depper'' die Renee1991 ook gebruikt :)
Laatst bijgewerkt door Primavera op 08-11-14 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:22

Leverage schreef:
Ik gebruik deo van Odorex. Ik heb zo'n roller, die helpt er goed! Het helpt ook om je oksels met shampoo te wassen in plaats van zeep, tenminste dat helpt bij mij heel goed :+ Het is het proberen waard.

Ik ook, maar dan gewoon dat glazen flesje wat je 's avonds even onder je oksels moet deppen.. Moet een nachtje intrekken maar dan zweet ik ook echt he-le-maal niet, de twee-drie dagen er na.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:23

Leverage schreef:

Dit ook inderdaad :) De deodorant van Odorex is ook heel fijn en zacht (ik heb de marine fris) en ook het douchen met shampoo werkt bij mij vreemd genoeg de geur goed weg te halen :P

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:26

MrUlbe schreef:
Ik heb het ook, vooral op stressmomenten. Ik gebruik (in tegenstelling tot wat je hierboven wordt afgeraden) wel Odorex en het helpt mij heel erg goed. Ik doe het op na het douchen, en dan zweet ik een aantal dagen veel minder. Wanneer ik weer begin te zweten doe ik het 's avonds gewoon weer op na het douchen.

Bij mij ruik je het wel heel erg, en ik vindt zelf niks zo vervelend als zweet lucht. Ik heb al verschillende truien en t-shirts weg kunnen gooien omdat de geur er niet meer uit gaat, maar sinds ik Odorex gebruik gaat het erg goed. Ik gebruik het meestal 2-3x per week (niet na het scheren := ) en tot nog toe geen last meer van gehad :)

Ik weet hoe erg dit soort zaken je aan het twijfelen kunnen brengen. Ook ik douchte me gewoon dagelijks en had altijd schone kleding aan, maar wanneer mensen je zien of, in mijn geval, ruiken wordt je daar heel onzeker van. Het is niet zo heel duur (paar euro voor zo'n flesje), dus zeker het proberen waard :)

Renee16 jij hebt het over een aparte geur die door Odorex wordt veroorzaakt? TS daar heb ik nog geen last van gehad, dus wellicht is dat niet bij iedereen het geval?
Daarvoor kun je azijn gebruiken. :P Dat moet je gewoon op de plek deppen, een paar uur in laten trekken en het dan in de was gooien.

Ik heb er ook last van; van 5 minuutjes fietsen begin ik al te zweten en ik merk ook dat juist als ik denk: o jee, als ik maar niet... ik meteen begin te transpireren, terwijl ik er thuis, als ik er niet zo mee bezig ben weinig last van heb. Van rare geurtjes als Odorex begint uit te werken heb ik ook geen last. :=

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:27

Summerly bleekt dat niet heel erg? Ik heb echt verschillende lievelingstruien weggegooid omdat er zo'n vervelende geur in bleef hangen, ook na het wassen ;(

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:37

Gewone deo's helpen al sowieso niet.
Ik heb ook al enkele van die producten gebruikt die je na het douchen op moet deppen en die dan 2-3 dagen geen zweet beloven.
Bij mij werkt dat niet,of maar heel kort.

Ik wil ook een beetje voorzichtig zijn met wat ik allemaal op mijn huid los laat,sommige dingen kunnen misschien best ongezond zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:39

Maar.. niet om je te ontmoedigen, maar is er dan niet gewoon iets aan de hand? Ben je er al wel eens mee naar de huisarts geweest bijvoorbeeld?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:44

renee16 schreef:
mymy schreef:

Dit is dus een van de ongezonde middeltjes.. Zodra het uitwerkt komt er een vreemde geur bij, alsof het die dagen gewoon opgestapeld is en 'is gaan rotten'..
Oke, overdreven maar ik vond de geur erg onsmakelijk en heel anders als normaal.. (Dit ruik je amper)

Syneo 5 werkt echt heel goed en de vreemde geur? waar jij hebt over hebt, heb ik nooit gehad! :) zij zeggen elke 5 dagen dat het werkt, bij mij meestal 3a4. maar echt, Syneo 5 is mijn redding :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:46

Zelf heb ik het niet, maar me vriend heeft het ook heel erg.
Hij ruikt niet/nauwelijks maar zweet wel echt enorm veel en snel.
Bij hem helpt het wassen met shampoo ook voor de geur inderdaad.

Verder werkt hij op de bouw om het maar even makkelijk uit te leggen wat hij doet :+ dus hij heeft er geen last van dat mensen hem raar aan kijken. Valt daar juist op als je schoon en droog bent haha.

Maar misschien is een afspraak bij de huisarts een mogelijkheid? Misschien weet hij/zij wat voor je.
Je bent echt niet de enige met deze problemen dus schaam je absoluut niet!!!!!!

P.s. Azijn helpt zeker voor de geuren! Zonde om je kleren inderdaad weg te gooien. Gebruik het wel is als ik de kleren was van me vriend en vind het wel degelijk helpen. Azijn is geen bleek ;)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:48

Azijn helpt dat ook tegen gele vlekken of puur en alleen voor de geur? In het verleden heb ik daarom veel shirts ed weg kunnen gooien, koop om die reden ook zo min mogelijk wit :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:55

Verse muntthee drinken
S' zomers werkt het goed, in de winter/kou weet ik eigenlijk niet :+

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:59

Werecat schreef:
Petra_O schreef:

Dat is toch alleen op recept?

Voor zover ik weet mag het zo verkocht worden. Wel UA status volgens mij, dus alleen de apotheek mag het verkopen. Ben er even niet 100% zeker van hoor, zou het op mijn werk even op moeten zoeken.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:21

renee16 schreef:
mymy schreef:

Hmm apart ik gebruik het al jaren en heb nergens last van.. als het uitgewerkt is moet je het natuurlijk wel opnieuw gebruiken ;)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:24

[/quote]

Oke, overdreven maar ik vond de geur erg onsmakelijk en heel anders als normaal.. (Dit ruik je amper)[/quote]

Syneo 5 werkt echt heel goed en de vreemde geur? waar jij hebt over hebt, heb ik nooit gehad! :) zij zeggen elke 5 dagen dat het werkt, bij mij meestal 3a4. maar echt, Syneo 5 is mijn redding :D[/quote]

Ja de mijne ook tegen zweet aanvallen haha :P zweet helemaal niet meer door dat spul, echt ideaal ;)
geen andere deo die werkt iig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:27

ik heb het zelfde probleem, ik vind het lastig in de zomer, hempjes draag ik niet dus altijd donkere shirts.

in de winter kun je gelukkig iets erover dragen. altijd moeilijk met kleren kopen.

ik lees mee voor de tips.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:32

Ik heb jarenlang last gehad van veel zweten. Als ik een nieuw shirtje aan had en simpel tv ging kijken, was het na vijf minuten al nat. Heel vervelend!
Ben ook naar de dokter gegaan, van alles geprobeerd maar het hielp niet. Mijn laatste redding was botox, totdat mijn schoonmoeder Syneo 5 aanraadde. Geweldig spul! Ik blijf helemaal droog *\o/*