Ik zit scheef, hoe aanpakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Ik zit scheef, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 17:16

Misschien dat er bokkers zijn met ervaringen of tips :)

Ik zit eigenlijk altijd en overal scheef.. In de auto, op mijn paard, op een stoel etc..
Ik loop en sta verder wel recht..

Misschien dat ik binnenkort nog een rugscan kan laten doen o.i.d.

iemand tips? oefeningen die ik kan doen?

Alvaron

Re: Ik zit scheef, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:46

Zit je scheef uit gewoonte of kan je niet recht zitten?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:49

Ik zou eerst uitzoeken waarom je scheef bent.

Ik ben ook scheef, er zit wat verschil in de lengte van mijn benen waardoor ook mijn bekken iets scheef is wat weer doorwerkt naar mijn rug en schouders. Ik sta en zit altijd scheef.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:51

ik zit ook scheef! Vooral als ik aan het rijden ben, dat komt vooral omdat mijn benen niet even lang zijn (ik zit ook altijd met mijn linkerbeen 1 gaatje korter) en daardoor ga ik scheef lopen.. Ook heb ik last dat ik mijn rug te hol maak, dus moet ik mijn bekken kantelen, en het werkt erg goed :) Soms als ik een volte rijd valt mijn bovenlichaam naar binnen en mijn heup naar buiten, dus daar moet ik ook aan werken. Ik heb als tip gekregen: als je op je paard zit en je kijkt naar beneden zie je 2 'knopjes' op je zadel, als je daar in het midden zit, zit je goed. Ik kijk er regelmatig naar en 9 van de 10 keer zit ik niet in het midden :')
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar als je een beetje hetzelfde probleem hebt als ik, helpt het misschien, succes!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:54

Ben je zeker dat je rechtstaand ook geen beetje scheef bent? Van mij staat mijn bekken heel vaak scheef (komt wss ook doordat ik sowieso een lengteverschil van 0,5 cm heb in mijn benen), en de fysio moet dit dan weer manipuleren.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:30

Bedankt voor de reacties!

@ Alvaron; Ik denk dat ik scheef zit uit gewoonte, op een stoel zit ik altijd scheef.. Ik stap altijd de auto in en neem nieteens tijd om recht te gaan zitten.. na 10 km rijden merk ik het pas.. Ik heb niet het idee dat het is omdat ik niet anders kan

@ Goof; Ja, dat moet ik idd gaan uitzoeken.. ik kan me herinneren dat ik vroeger op de manege altijd erg scheef zat, echt gaatjes verschil in de beugels.. maar dit zagen ze vrij laat :+

@ DxFellow; Dankje voor de tip! dat ga ik eens proberen. Als je zelf al kan zien dat je niet recht zit, dat lijkt me heel handig :)

@ hwn; nee daar ben ik helaas niet zeker van..

Ik zal er binnenkort eens wat mee gaan doen, kijken wanneer ik die rugscan kan gaan doen.. Zal het resultaat hier ook even plaatsen :)