Navelpiercing lijkt maar niet te genezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Navelpiercing lijkt maar niet te genezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 13:08

:wave:

In mei heb ik redelijk impulsief, precies 6 weken voordat ik op vakantie ging, een navelpiercing laten zetten. Ik weet dat het zo'n 6 maanden hoort te duren voordat een navelpiercing helemaal genezen is, maar die van mij ziet er eigenlijk nog steeds zo uit als toen hij net gezet was. Ik zou hem er nu ook echt niet uit durven te halen. Er zit een soort bultje rond het bovenste bolletje, aan de rechterkant. Ik heb 'm altijd goed verzorgd en echt ontstoken is het niet geweest, wel wat pus (nog steeds, ook nog steeds korstjes en dat het sieraad een klein beetje 'vast' lijkt te zitten aan de piercing) en af en toe behoorlijk gevoelig.

Ik ben ermee naar een piercer geweest en die zei dat het niks ernstigs leek, hoewel hij volgens hem wel slecht gezet is (qua plek, het onderste deel zit meer door m'n buik dan echt door m'n navel zeg maar. Zie je op zich niks van tenzij je er echt naar gaat kijken, maar toen hij het zei viel het me ineens ook op :+ ) en dat het zou kunnen dat het sieraad zich er op een gegeven moment 'uit' wil drukken zeg maar.

Ik zou ermee teruggaan of desnoods een afspraak maken bij de huisarts, maar ik woon inmiddels niet meer in Nederland en heb hier nog geen huisarts, dus vroeg me af of er hier iemand is die weet wat het kan zijn, of het ernstig is of dezelfde ervaring heeft.

Iemand? :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:32

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:37

Lekker vanaf blijven, zout-oplossing gebruiken, geen strakke rijbroeken of jeansbroeken.
Zoek maar op internet en in het topic dat Corelli doorgeeft. Daar vind je alles terug ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:40

het kan echt heel lang duren hoor. Bij mij heeft mn navelpiercing echt wel een jaar gerommeld. Inmiddels zijn we 15 jaar verder en zit nog prima. Goed schoonhouden met eventueel beetje zoutoplossing. Ik draaide m altijd heneweer dan kwam de toep er goed uit. Heb weleens gehoor dat dat slecht was maar ik vond t wel prima

Rosie

Re: Navelpiercing lijkt maar niet te genezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:44

Volgens mij staat er zelfs 9 maanden voor :) die van mij heeft ook heel lang gerommeld, is daarna 1x goed ontstoken geweest, daarna genezen en nooit meer last gehad. Blijven spoelen met zoutoplossing. Succes!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:47

Ik duwde er veels te vroeg een andere piercing in en die van mij heeft zich dus 'er uit' gedrukt. Resultaat: een lelijk litteken waar mijn navelpiercing heeft gezeten.

Afblijven dus, beetje spoelen met zoutoplossing. Maar verder niks mee doen tot het rustig is.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:50

flesje octenisept online bestellen, ik garandeer je dat het met 1 dag weg is. Durf zelfs te zeggen dat ik je het geld geef mocht het toch niet helpen :D Meerdere vriendinnen/familie met ontstoken piercings en bultjes etc. waren er na een dag vanaf met dit spul.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:55

xMendy schreef:
Volgens mij staat er zelfs 9 maanden voor :) die van mij heeft ook heel lang gerommeld, is daarna 1x goed ontstoken geweest, daarna genezen en nooit meer last gehad. Blijven spoelen met zoutoplossing. Succes!

Ja dat heb ik ook gehad. Hele tijd een beetje gerommeld en toen een keer echt goed ontstoken en darna nooit meer last

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:56

wwillemijn schreef:
flesje octenisept online bestellen, ik garandeer je dat het met 1 dag weg is. Durf zelfs te zeggen dat ik je het geld geef mocht het toch niet helpen :D Meerdere vriendinnen/familie met ontstoken piercings en bultjes etc. waren er na een dag vanaf met dit spul.

dit word niet door piercers aangeraden.

gewoon met warm water en zeezout ontsmetten. :)

en idd als je doucht, steeds klein beetje bewegen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:10

Ik heb dat spul bij alle piercings gebruikt, en het is top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:14

Ketaki schreef:
wwillemijn schreef:

dit word niet door piercers aangeraden.

gewoon met warm water en zeezout ontsmetten. :)

en idd als je doucht, steeds klein beetje bewegen.

Waarom bewegen? Je moet hem juist zo min mogelijk bewegen, anders krijgt het ook geen tijd om te genezen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:18

Top, dus ik hoef me er geen zorgen over te maken? :)

Mij is ook verteld dat je moet draaien, maar alleen met schone handen en bij het schoonmaken en er verder vanaf blijven. Maar volgens mij zijn daar inderdaad meerdere theorieen over :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:00