24 uurs PH meting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

24 uurs PH meting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:18

Hoi bokkers,

Over 3 weken heb ik een 24 uurs ph meting omdat ik al meerdere jaren last heb van maagklachten.
Uit echo, bloed en ontlasting en gastroscopie is niets naar voren gekomen.

Zijn er bokkers die dit ook hebben gehad?
Wat kan ik verwachten? Is het vervelend als ze die slang inbrengen?
Heb je erge kokhalsneigingen?
Mag er iemand mee als ze die slang inbrengen?

Vind het spannend, want de eerste gastroscopie is bij mij helemaal misgegaan omdat ik een paniekaanval had, ondanks dat ik een roesje had.
Wil dus graag weten of dit meevalt of dat jullie misschien tips hebben :)

Anoniem

Re: 24 uurs PH meting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:52

Niemand?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:50

Allereerst: succes!

Ik heb er geen ervaring mee, maar kan je het niet vragen aan het ziekenhuis waar je onder behandeling bent of er iemand mee mag en erbij mag zijn als dat jou geruststelt? En krijg je voor die tijd niet nog een uitleg met hoe en wat of doen ze dat op dat moment gelijk? Dan zou het zeker handig zijn als er iemand mee is, want als jij al gestresst bent, hoor je misschien niet alles wat ze vertellen en wat je moet doen. Hebben ze in het ziekenhuis geen patiëntenfolder erover? Of heb je wel al uitleg gehad? Het klinkt een beetje vervelend als ik het zo lees op google, maar als er wel wat uitkomt, ben je achteraf waarschijnlijk wel blij dat je het toch hebt gedaan/doorstaan. Sterkte ermee hoor, ik duim voor je dat het je goed lukt en dat er wat uitkomt waar je iets mee kunt. Zo lang met klachten lopen is ook heel vervelend!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:58

Het is een sonde die door je neus gaat toch?
Ik heb tijden geleden ook een keer een sonde gehad voor een onderzoek.
Je krijgt een bekertje water om te slikken (in mijn geval) zodat het makkelijker door je keel gaat. Nou ik heb tijdens het inbrengen dat hele bekertje water naar binnen gegoten en daarom er eigenlijk bijna niets van gevoelt. Het kriebelt vooral. Eigenlijk geen kokhalsneigingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:28

Bedankt!

Heb wel een foldertje meegekregen maar daar staat eigenlijk vrij weinig in. Meer standaard dingen zoals dat ik nuchter moet komen en wat ze met het onderzoek kunnen vinden etc.
Ik denk dat ik morgen even bel om te vragen of er iemand mee mag, zou ik wel fijn vinden.

Ja klopt, door de neus. Ik ben vooral bang voor kokhalsneigingen omdat ik gewoon heel snel moet kokhalsen. En ook omdat die gastroscopie mis is gegaan terwijl ik een roesje had, vraag ik me af of dit wel goed gaat...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:21

Nou die slang is veel dikker. Dit is echt maar mini. En... Hij zit er eigenlijk al in voor je er erg in hebt. Op het moment dat je denkt: oké, irritant! Dan zijn ze al voorbij je keel en dan is het eigenlijk al gebeurd.