Wie kan mij helpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:14

Hallo,
Zoals de titel al zegt; wie kan mij helpen of te wel wie weet het?

2,5 jaar geleden heb ik m'n bekken gebroken aan de linkerkant, dit is natuurlijk genezen, dus zonder plaat.
1,5 jaar geleden heb ik een kleine hernia gehad.

Nou heb ik altijd last van m'n bekken en onderrug, uitstraling in het rechterbeen vooral als ik t koud heb, dan kan zelfs m'n hele been wegvallen.

Nou loop ik al die tijd al bij de dokter, fysiotherapie gehad, chiropractici, bekkenbodemtherapeut, neuroloog, chirurg, podoloog allemaal al gehad en niks helpt.

Nou komt t ..
Dinsdag met springles ben ik in de hindernis terecht gekomen met paard en al, daardoor is het op 2 plekken in m'n rug geschoten en m'n bekken... Lopen gaat nu heel slecht, ik doe heel rustig aan, vandaag naar de huisarts geweest en die weet het ook niet meer, hij gaat morgen met collega overleggen wat we kunnen, zit aan de naproxen, de rest helpt niet, hij wil kijken of misschien de orthopeed nog wat is.

Uitleg wat de symptomen zijn;
- stijve pijnlijke onderrug
- zere bekken
-zere liezen
- uitstraling in hele rechterbeen en linkeronderbeen
- moe
- misselijk
- tintelingen
- duizelig af en toe

Zelf denk ik aan een zenuwbekneling maar dit weet de huisarts niet en heb het eerder aangegeven maar ze zeggen dat dat t niet is. Eerder dachten ze dat de aanhechtingen van de spieren naar de bekken overgevoelig waren en geïrriteerd maar dat was t ook niet.

Dus wie kan me hier nog mee helpen???

Anoniem

Re: Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:16

Ben je al eens bij een osteopaat geweest?

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:21

MRI laten maken? Is niet niks en ik ken het riedeltje. Elke therapeut wilt er met zijn eigen behandeling mee aan de gang en kijken of het werkt. Zo ga je van links naar rechts en van kast naar muur.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:40

Nou precies en wordt er zo moe van!!
MRI willen ze nog niet maken...

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:48

Vervelend verhaal Adrienne! Ben je al bij de Rugpoli in Delden geweest? Zie http://www.rugpoli.nl/ Die kijken multidisciplinair én er is een MRI in huis.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:51

Vragen of ze en scan willen maken van de zenuwen.....ik vind het toch wel klinken als een beklemming hoor.
Daarna zou je zo door kunnen naar de pijnbestrijding.....spuit er in kan erg goed helpen.
Ik heb ze zelf meerdere keren in mijn nekwervels gehad en nu is daar prima mee te leven :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:58

Gekeken naar de geschiedenis even doorverwijzing vragen voor het ZH.

Je rug is je lichaam dus ik zou er maar werk van laten maken..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:07

Vraag je huisarts om een verwijzing naar een revalidatiearts, die bekijkt jouw problemen multidisciplinair en kan je snel op de juiste weg van behandelen, revalideren, maar soms ook aanpassen en accepteren zetten.

Als je een revalidatiearts zoekt die verbonden is aan een revalidatiecentrum dan kan je daar ook therapieën volgen, fysio, ergo, maar ook maatschappelijk werk/psycholoog, sport etc.
Alles is er dan op gericht jou weer zo goed mogelijk te laten functioneren, met of zonder hulpmiddelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:48

koeke schreef:
Vervelend verhaal Adrienne! Ben je al bij de Rugpoli in Delden geweest? Zie http://www.rugpoli.nl/ Die kijken multidisciplinair én er is een MRI in huis.

Dat is wel de tip van de dag trouwens, nog helemaal niet aan gedacht. Zij keren je helemaal binnenstebuiten, en er zitten verschillende therapeuten en ze zoeken een passende therapie voor je. Echt een dikke aanrader, ben ik zelf ook met rugproblemen geweest en dat heeft heel goed geholpen!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:49

klinkt als een zenuwbeknelling maar om zekerheid te krijgen zal het toch goed nagekeken moeten worden

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 10:20

koeke schreef:

Dat is een goeie!!
Huisarts gaat me straks bellen wat hun willen en dan zal ik het ze eens voorleggen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:52

Adrienne93 schreef:
Nou precies en wordt er zo moe van!!
MRI willen ze nog niet maken...

Ze hebben niks te willen, je betaald voor zorg en dat krijg je niet. Geef die huisarts een rotschop en zorg dat je in de scan kan.

Waarom ben je trouwens niet gelijk naar de eerste hulp gegaan dinsdag, of nog beter na zo'n val, gewoon een ambulance laten bellen? Je neemt een hoop risico's terwijl je de boel al een keer gebroken hebt.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 11:01

Vaak stelt het niet veel voor bij mij.
Dinsdag leek het alsof t een nachtje slapen was en dan weer over was.
Maar dat viel dus ff tegen... Maar even telefoontje afwachten

Rotschop gaat wat moeilijk op t moment haha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:11

Rugpoli Delden mag je ook heen zonder doorverwijzing, is alleen wel een wachtlijst van paar weken dus mijn tip is om de afspraak gewoon te mken. Kun je m altijd nog afzeggen als je ha wel andere plannen heeft.
Je moet alleen even kijken of je verzekering dit vergoed, want niet alle verzekeraars vergoeden de rugpoli.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:46

En toch eventueel weer een hernia? Mijn vriend is in maart geholpen aan een hernia operatie maar bleef klachten houden, de zelfde die jij net opnoemt, behalve misselijk en duizeligheid. Maanden moeten zeuren en overal moeten leuren.Fysio, diverse medicatie en ga zo maar door. Toch eindelijk een scan laten maken en ja hoor een enorme hernia. Hij is nu in oktober geopereerd en een heel ander mens. Volgens de arts komt het weinig voor op jonge leeftijd. Maar het gebeurt dus wel. De eerste hernia had dus schijnbaar een tweede veroorzaakt.

Heel veel beterschap

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 11:54

Boheme, dat had mn broer precies het zelfde!
Zat er zelf ook al aan te denken.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:04

En als je dan toch moet wachten, misschien kan je huisarts Diazepam (als ik het goed schrijf) voorschrijven, een spierontspanner. Helpt bij rugklachten vaak beter dan een pijnstiller en gezien je niet kunt lopen ga je toch geen autorijden, dus hoef je daar ook geen rekening mee te houden ;-)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 12:06

Nou dat is het rare...
Autorijden wil prima, lopen gaat niet vlot, lijkt een beetje op een oude oma achter rollator.
Normaal zou ik nu echt niet achter het stuur stappen maar ik kan niet anders... Lang verhaal maar geloof me ik kan echt niet anders!!
Daar geen commentaar op aub...

Diazepam kan ik niet tegen.... dat is het rotte... heel veel medicaties mag ik niet of kan ik niet tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:08

Mijn moeder had 20 jaar geleden een zware hernia, 2 dagen voor de wintersport. Skien ging perfect, lopen wat minder :')

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:16

Adrienne93 schreef:
Boheme, dat had mn broer precies het zelfde!
Zat er zelf ook al aan te denken.

Mijn vriend kon autorijden, meedraaien met honkbal, alleen geen wedstrijden. En de Fysio ging ook makkelijk. Maar lopen was hij net een oude opa en als hij zijn bed uit kwam duurde het even voordat hij op gang was. Hij is pas 35 zijn moeder , zus en oom hebben ook meerdere hernia operaties gehad.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 15:05

Pff... doorverwezen naar rugpoli delden... maaaarrr... pijnstillers helpen niet, anderen kan ik niet krijgen, lopen wordt steeds erger, zitten ook. Nergens is er plek voor een MRI wat ze nu dus wel willen.
WIE O WIE!? ik wil er vanaf... dit wil gewoon echt niet!

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:11

Kan ook te maken hebben dat je bekken scheef staat, of je SI gewricht.
Osteopaat of orthomanuele arts kunnen uitkomst bieden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:41

Meteen de rugpoli bellen en vragen voor een spoedafspraak, dat kan daar vols mij ook. Even navragen. En heb je diclofenac gehad/geprobeerd toevallig?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:44

Inderdaad, rugpoli bellen en als zij geen plek hebben door naar de eerste hulp ziekenhuis.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 13:33

Als het dit weekend erger wordt ga ik ook zeker naar de spoedpost.
Dyclofenac kan ik niet tegen. Ik heb nu t sterkste van wat ik mag/ tegen kan. En zelfs daarmee krijg ik allemaal jeuk bulten. En tegen de pijn helpt t toch niet dus ben er maar mee gestopt. Ga niet iets slikken wat niet helpt.

Lyrica, tramadol? , ibuprofen, paracetamol en naproxen geprobeerd en de rest kan ik niet tegen