minder kracht in linker arm?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

minder kracht in linker arm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 15:32

Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang het al speelt, ik was wat grieperig afgelopen weken en sindsdien viel het me op dat ik minder kracht heb in mijn linker arm. Ik heb zelf moeite soms met mijn scooter kettingslot omhoog te tillen... Terwijl dat echt geen probleem was voorheen :Y) Rechts is het nog prima, kan makkelijk met mijn gewichten aan de slag, maar links merk ik echt dat ik veel meer moeite heb. Het is veel slapper. In de ochtend vaak ook moeite met dingen pakken etc, al zou je dat nog kunnen wijten aan het feit dat ik op mijn zij lig (wel beide kanten).

enig idee of het mogelijk is dat je spierafbreuk kan krijgen aan enkel je linker arm (bijv) met een slechte weerstand? Heb nu al wel 2 weken niet gesport omdat ik me echt beroerd voelde, maar gebruik thuis nog wel zo nu en dan mijn gewichten en dan merk ik het wel echt...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:42

Ga naar de huisarts. Iets als dit kan onschuldig zijn maar het kan ook wijzen op onderliggende, ernstigere problemen. Juist omdat het eenzijdig is zou ik er niet zonder meer vanuit gaan dat het door algeheel slechtere weerstand komt, dan zou je verwachten dat je overal wat krachtverlies hebt. Maar zo nadrukkelijk in één lichaamsdeel zou ik wel even laten bekijken.

Nayomie

Re: minder kracht in linker arm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:46

Wat ik je sowieso zou aanraden is om even langs de huisarts te gaan.
Hoe zijn je eetgewoontes? Is dat gezond? Genoeg aanvulling zodat spieren niet ten koste gaan van jouw verbranding?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 15:57

Ik eet niet altijd gezond omdat ik een slecht dag en nacht ritme heb, maar het is niet de afgelopen weken veranderd. Ben juist meer gaan sporten, voornamelijk cardio, deed eerst krachttraining maar omdat ik een armblessure (linker arm, onderarm) had opgelopen geen krachtrtraining meer gedaan. Inmiddels langer dan een maand geleden die blessure en ook geen last meer van ofzo. Ik heb nu vooral minder kracht in mijn bovenarm en schouder lijkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:00

Ja, dat zou het probleem ook kunnen zijn. Bij beweging verbrand je energie. Als je door voeding geen energie meer hebt, begint je lichaam aan spieren. Ik ben geen dokter en kan ook niet met zekerheid zeggen dat dit het geval is, dit is slechts een optie. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 16:10

Maar is het dan niet raar dat het zich concentreert op 1 lichaamsdeel? Verder voel ik me eigenlijk wel goed namelijk naar omstandigheden. Het voelt alsof je te lang op je zij hebt gelegen en je arm in de kreukels ligt :+

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:18

Ik zou voor de zekerheid langs de huisarts gaan. Kan ook iets met je hersenen zijn of iets namelijk.
Je kan ze wel beide tegelijk omhoog houden en omhoog doen met je ogen dicht en zijn ze dan ongeveer gelijk?
Iig kan een bezoekje bij de docter geen kwaad beter safe als dat er straks iets ernstigs is waarbij je eerder bij de doc moest zijn
Iig succes!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:19

Oeii daar kan ik je geen antwoord op geven, helaas. Het zou kunnen zijn dat het ergens begint. Ik zou in ieder geval aanraden met je huisarts te overleggen en in ieder geval je ADHD op pijl te brengen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:27

Ben je links of rechts?

Als je rechts bent, is het niet heel vreemd dat links sneller kracht verliest dan rechts. Algeheel kracht verliezen, maar de rechterhand gebruik je onbewust toch (veel) meer.