waar moet ik nou heen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn00

waar moet ik nou heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 21:25

hey bokkers,

Ik heb sinds maart last van trillende handen. hierover had ik toen ook al een topic geopend.
het leek een tijd goed te gaan maar nou ben ik weer terug bij af.
plotseling of na inspanning gaan mijn handen heel erg trillen. vaak krijg ik daarna nog kramp.

hierdoor heb ik al ontslag genomen bij mijn werk want ik liet dienbladen vallen en ik kon geen glas meer rechthouden. paardrijden gaat ook steeds lastiger omdat ik constant in dezelfde houding zit. mijn opleiding gaat ook minder hierdoor.

nu zijn we dus maar gaan laten onderzoeken wat het was. eerst de huisarts, hij vond dat ik een bloedtest moest laten doen. alles wat je op het blad kan aankruisen wat onderzocht moest worden was bijna aangekruist. maar alle waardes waren goed. er was niks afwijkends

toen werd ik maar doorgestuurd naar een neuroloog. ik moest een paar testen doen maar hij zei heel eerlijk dat hij niet wist wat het was en dat het buiten zijn kennis lag. dit zei hij meteen de eerste afspraak. hier konden we dus ook niks mee.

wij weer terug naar de huisarts. deze heeft ons aangeraden om magnesium te gaan slikken want dat zou mijn spieren extra steun geven.

ondertussen ben ik bij nog een arts geweest en nog een neuroloog. ook bij een chiropractor, want misschien stond ik wel gewoon scheef. allwmaal weten ze niet wat het is. we zijn ook al de alternatieve kant op gegaan. hun weten het ook niet.

Maar nu is het dus zo dat ik het zat wordt om telkens weer alles te vertellen en al die kleine onderzoekjes die allemaal op het zelfde uitkomen.

ik hoop dat jullie mij nog tips kunnen geven over naar wat voor arts/iemand ik heen kan gaan.
want ik wil er graag van af.

misschien is het verhaal een beetje onduidelijk, sorry hiervoor

groetjes dieuwertje

No_No

Re: waar moet ik nou heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:27

Jeetje wat vervelend.. En een ander ziekenhuis?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:29

Ik lees ff mee, mijn oma heeft het zelfde probleem maar dan in haar benen.. En zei is ook overal al geweest en nergens kunnen ze haar helpen!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:29

is het niet een zenuw beknelling of iets in die geest?
beginnende parkison of huntington? al zou dat wel vroeg zijn voor je denk ik

lastig probleem, hoop dat je ook snel antwoord vindt en hopelijk dan ook een oplossing

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:30

Andere neuroloog, wellicht in een academisch ziekenhuis? Je hebt altijd recht op een second opinion.

Is al gecheckt of je geen last hebt van het carpaal tunnel syndroom? Kan ook in beide handen/polsen voorkomen!

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 19:54

we zijn al bij een 2e en 3e neuroloog geweest. maar omdat ze in de mini onderzoekjes niks vinden en ik niks afwijkends heb zeggen ze dus dat ze het niet weten.

ik zal eens kijken wat het carpaal tunnel syndroom is

ik heb even gekeken en het lijkt op wat ik heb. helaas kan het dat niet zijn omdat ik het ook in mijn benen heb

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:58

Inderdaad is cts eerste wat ik ook dacht bij lezen van OP, of misschien iets reumatisch?