Ik ben een fanatieke krachtsporter en train 4-5x per week.
Het afgelopen jaar heb ik me niet echt meer druk gemaakt over mijn eetschema's maar daar wil ik nu verandering in brengen. Ik heb hulp gezocht bij een personal trainer en die heeft mij een eind op weg geholpen in mijn voedingsschema.
Ik train altijd met mijn Garmin forerunner 220 welke een hartslagmeter en calorieteller bevat. Hiervoor heb ik mijn lengte, gewicht en vetpercentage in moeten vullen en hij berekend mijn dagelijkse output. Aan de hand daarvan wil ik mijn voedingsschema proberen te optimaliseren maar ik vraag me af of er hier mensen zijn die weten hoe accuraat de calorie meter is aan de hand van die hartslagmeter.
Vb. Vandaag:
Opstaan, aankleden en ontbijten 111 kcal
Intensieve legday in sportschool (een uur) 355 kcal
25 minuten lichte cardio (hardlopen 8km/u) 176 kcal
Naar huis rijden en boodschappen doen 85 kcal
Lunch maken en huishoudelijke taken 178 kcal
3.5 uur werken (klantenservice supermarkt) 613 kcal
Tot hier is de dag gemeten en ik moet nog twee uur autorijden en een uur dansen.
Tot nu toe opgeteld kom ik op een dagelijkse behoefte uit van 2868 kcal (BMR + activiteiten) en dat llijkt me erg veel, aangezien er ook nog het dansen bij komt.
Alle dingen apart kloppen redelijk. Trainingen variëren bij mij van 300-600 kcal per uur en ook de cardio lijkt te kloppen, maar in hoeverre kan ik uitgaan van de berekende hoeveelheid?
Wie kan mij helpen in mijn lastige kwestie