Enorm hoesten, wat er tegen doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Enorm hoesten, wat er tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:46

Hoi!

Ik ben weer eens ziek/verkouden geweest en nu is het weer zover, de hoest.
Het gaat de hele nacht door, overdag valt het heel erg mee maar s'nachts is het een hel.
Normaal slaap ik er wel doorheen aangezien ik overal doorheen slaap, maar vannacht ben ik heel vaak wakker geworden en maar een paar uur slaap gehad.
Dit hoesten sloopt me nogal. Het doet ook erg pijn als ik diep inadem en soms krijg ik ook steken in m'n longen.
Weet iemand iets wat ik hiertegen kan doen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-14 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:47

Iets met codeïne innemen...dafalgan codeïne ofzo...dit raadde de HA mij paar jaar geleden aan toen ik ook heel de nacht lag te blaffen en het werkte nog ook ! :)

Edit; als het echt te lang aanhoudt, toch effe longfotootje laten nemen
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 03-11-14 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:48

Codeinetabletjes vragen aan je huisarts. Sowieso daar even langs gaan ivm de pijn die je ervaart. Succes en beterschap!

Anoniem

Re: Enorm hoesten, wat er tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:50

Bedankt voor de tips! Zie er wel staan op internet dat je die tabletjes niet mag innemen onder de 15 jaar. Ik ben 13. Mocht het hoesten binnen enkele dagen niet over gaan vraag ik aan mijn moeder of ze de HA even belt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:51

Die tabletjes werken super goed ja! Zelfs met kinkhoest kon ik er nog mee werken. (klanten helpen)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:52

Ik heb nu voor het eerst fluitussin tabletjes van de apotheek. Deze lijken ook goed te werken!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:58

vooral als je ligt is het hoesten erg..

ik ben zelf gevoelig voor najaars en voorjaarsbronchitus en heb geleerd om 'anders te slapen' als ik er last van heb..

maak zeg maar een 'bergje' van kussen.. beginnend met een dunne onderaan mijn schouderbladen en steeds iets dikker.. op die manier houdt je toch een goede 'rechte' nekligging (dus geen nekklachten) en heb ik minder last van de hoestprikkel (als je eenmaal begint met hoesten is het einde vaak zoek, dus de hoestprikkel onderdrukken door wat hoger te liggen met je bovenlichaam is dan prettig)..

s ochtends kan het dan zijn dat je iets verkrampt bent onderin je schouder, maar dat los ik op door 5 minuutjes met mijn rug tegen de muur en een tennisbal ertussen mijn schouders los te rollen/masseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:09

@elenaMM77 dit heb ik ook al geprobeerd en dit werkte de vorige keren dat ik zo hoestte wel, maar dit keer heeft het niks geholpen helaas.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:34

zo af en toe idd werkt het niet (is echter geen regel, maar een uitzondering.. dus volgende gewoon weer proberen ;) )..

als je echt niet kunt slapen door het hoesten zit er nog maar 1 ding op eigenlijk.. een fijne dikke stoel in de kamer volbouwen met kussens (vooral in je rug en holte) en rechtop slapen voor een paar nachten.. mijn ervaring is dat mijn slaap juist dan extreem belangrijk is, anders ben ik overdag kapot bij ieder kuchje.

codeïne haal ik zelf eigenlijk pas zodra aangepast liggend slapend niet meer lukt en voordat ik overga naar zittend (dat is wel het laatste, want fijn is anders).. losse codeine met een losse paracetamol werkt hier goed als 'knock out' in de meeste gevallen... paracetamol met codeïne haalt niets uit lol

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:37

(Dun)kussen onder het hoofdeinde van je matras helpt om wat hoger te liggen. Blijft beter liggen dan stapel kussens bovenop het matras en zakt ook minder in.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:32

tamary schreef:
(Dun)kussen onder het hoofdeinde van je matras helpt om wat hoger te liggen. Blijft beter liggen dan stapel kussens bovenop het matras en zakt ook minder in.

dat is ook een goede.. nooit aan gedacht thanks, dat kan ik ook wel eens uitproberen. enige nadeel daarvan is dat ik nogal eens op mijn zij wil draaien.. de kussens geven dan mee en bieden nog steeds de 'juiste' of enigzins juiste 'hoek'. als het matras (stevige pocketveer) omhoog ligt, dan doet zijliggen mij zeer ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:38

Dit is misschien een gekke vraag, maar hoe hoest je? Heel hard (zeehond-geluiden zeg maar :') ) of? En hoe lang al?